25 Haz 2012

Taare Zameen Par

Bu seferki filmimiz: Taare Zameen Par. (Yerdeki Yıldızlar ve Her Çocuk Özeldir diye de geçiyor.)
Filmin afişini mi koysam bu resmimi koysam diye düşündüm biraz, bu resimde karar kıldım. Hem filmle de alakası var. Filmin ismini de buraya yazmış oldum nolcak sanki di mi.

Taare Zameen Par

Yapım: 2007  -  Hindistan
Tür: Aile,  Dram,
Süre:165 dakika
Yönetmen: Aamir Khan,  Amole Gupte


Yine bir hint filmi ve yine Aamir Khan. Bu herife niye sardıysam bu kadar. Şimdi ben 3 idiots’la başladım ya hint filmi izlemeye, ordan Aamir Khan falan derken daha çok bu adamın filmlerini bi kere izlemiş bulundum. Çok da iş yapmış kerata. Daha çok filmi var da biraz uzaklaşacağım ondan sonra yine döneceğim. Bundan sonra bi tane daha var ondan sonra. eheh. Tamam.

Bu sefer filmimizi daha bi aile filmi. Özel eğitimi konu almış. Çocuk var, resimdeki çocuk, disleksi hastası ve daha çok disleksiden girerek özel eğitimin önemine getiriyor olayı. Biraz mesaj içerikli film ancak boş bi film diyemem. Siz şimdi disleksiyi de bilmezsiniz. Disleksi olunca şey oluyor böyle ağzından çıkanla kulağının duyduğu birbirini tutuyor ama mesela yazarken tutmuyor. Öğrenme güçlüğü diyenler de var. Misal ben disleksi hastası olayım sen bana top at ben o topu tutamıyorum doğru eğitimi almazsam. Niye? Çünkü ben seninle benim aramdaki mesafeyi ve topu atış hızını doğru hesaplayamıyorum top bana gelirken. Öyle pis bi durum. Alt tarafı topu tutacaksın ne var bunda. İşte sen yapıyorsun, ben yapıyorum, çocuk yapamıyor.

Film imdb’de falan da yüksek bi puan almış ama imdb’ye de pek güven olmuyor şimdi. On numara bi filme 4 verdikleri de oluyor bombok bi filmin 8-9 aldığı da. Zevk meselesi yani sonuçta demokratik oylama da olsa sevmeyince sevmiyorsun 9’luk filmi. Mevzu bu filmle alakalı değil öyle esti aklıma.

Dediğim gibi film biraz mesaj ağırlıklı, öyle de olması gerekiyor bu tip konularda. Herşeyin de makarası yapılmaz ki kardeşim. Özellikle öğretmen ve aileler için tavsiye edilebilecek bi film. Ancak öğretmen öğrensin ailesi öğrensin de bu çocukların arkadaşları olmayacak mı? O yüzden senin benim de öğrenmemiz lazım böyle şeyleri. Filmde konuyu anlatmak üzere animasyonlar sıklıkla kullanılmış. Kurduğu hayalleri falan animasyonlarla falan göstermişler. Animasyonlar iyi ve keyifli. Müzikler zaten kaçınılmaz. Çocuğun nerdeyse küçük prens gibi bi havası var. Çocuk da desen doğunun küçük prensi. (oyy benzetmelerimden vurun beni). Duygusal film duygusal öyle deme.

Çocuk demişken; arkadaş nasıl buluyorlar böyle çocuk oyuncuları. Çocuk gerçekten hasta mıdır da filmi çekerken tedavi ettiler o arada falan. Öyle olsa anca çünkü. Sen ne zaman hazırlık okudun ne zaman bitirdin konservatuvarı. Allah allah. Böyle bi çocuk da Bal’da vardı. O çocuğa da hasta kalmıştım. Onu da ne ajan ne bişeyden bulmuşlar. Öyle ilçeden birinin çocuğuymuş. Ama tabii bürokrat çocuğu mu neymiş. Torpilli haspam. Torpilli morpilli oynamış gerçi yani. Hakkını vermiş. Ne bileyim ya.

Yahu şurda bi film tanıtacağım ağlama duvarına çevirdim.Her seferinde de ne yazsam diye düşünüyorum bi saat başlamadan. Üşeniyorum falan. SOnra diyorum bi başlayayım bakalım ne olur. Başlıyorum böyle oluyor. Neyse.

Sevgiler.

2 yorum:

  1. Disleksia aslında tam da anlattığın gibi bir şey değil disleksinin çeşitleri var. disleksi hastaları okuma ve yazma da sıkıntı yaşarlar genelde b ve d , ı ve i, ve diğer benzer harfleri karıştırırlar. Filme gelirsek herkes çocuğun tembel ödev yapmayan br öğrenci olduğunu sanıyor halbuki çocuğun bir sorunu var o da disleksi olması. Saygıdeğer öğretmenimiz sorunun özüne iniyor ve nasıl gerçek bir öğretmen olunur gösteriyor. gerçekten güzel bir filmdi. izlemeye değer özellikle de eğitimciler izleisn mutlaka :).

    YanıtlaSil
  2. Bu filme nasıl sadece bir tane yorum yapılmış anlayamadım doğrusu. Benim izlediğim ilk Hint filmiydi ve çok beğenip Bollywood'a hızlı bir giriş yapmıştım. Diğer Hint filmlerinden oldukça farklı konusu itibariyle. Animasyonlar bir harikaydı hele çocuğun matematik sınavındakine bayılmıştım.

    YanıtlaSil

Popüler Yayınlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...