25 Haz 2012

Jodhaa Akbar

Yine on numara bir Hint filmiyle uzun zaman sonra dönüş yapmış bulunmaktayım. Bu ara Hintleri ihmal ettim biraz farkındayım. Şimdi gönül alma vaktidir. 

JODHAA AKBAR

Yapım: 2008 - Hindistan,
Tür: Aksiyon,  Biyografi,  Macera,  Müzikal,  Romantik,  Tarih,
Süre: 213 dakika
Yönetmen: Ashutosh Gowariker

Film belki de en etkileyici Bollywood yapımlarından biri. Çok maliyetli ve cidden emek harcanmış bi film olduğu bariz belli oluyor. Çekimler güzel, oyunculuklar on numara, müzikler uçmuş. Kareografiler ise genel hint filmlerinden daha büyük kareografiler. Normal bi hint filminde 15-20 kişi oynuyorsa burda yüzlerce kişi oynuyor diyebilirim. Sadece bu yönüyle bile etkilemeye yeter.
Moğol imparatoru Jalaluddin Mohammad Akbar ile Hindu Rajput prensesi Jodhaa’nın ülkelerin stratejik bir anlaşma çatısında evlendirilmesi mevzu bahis. Moğol imparatoru Hindistan’ı yöneten ilk Moğol imparatoru olmak için kızı almayı vesile görüyor, Hindu Rejput ailesi de dışardan kendilerine gelen tehtidlere karşı Moğolları arkasına almak için kızını vermeyi uygun görüyor. Fekat kızın kuzenleri arıza, imparatorun da imparatorlukta gözü olan diğer elemanlarla arası nane. (Olaylar gelişir.)

Moğolların solisti.. Pardon Moğol imparatorunu oynayan arkadaş Hrithik Roshan. Back Vokalde ise.. Ehöm. Prensesi ise Aishwarya Rai oynıyor. Elemanı daha önce Zindagi Na Milegi Dobara diye bi filmde izlemiştim. Tanıtmamışım sanırım. Afişine aldanıp çok asi gençlerle dolu aksiyon filmi zannedip indirmiştim sonra tipik yol hikayesi çıktı. Amerikan gençliği vari çıktı biraz. Ondan tanıtmadım. Ama bu filmde yardırmış. Olmuş sağa Allah’ın aslanı. Kızımızı da daha çok yerde duydum, hatta bi kaç filmini de indirdim ama izlemek bi türlü nasip olmadı. Bu filme nasipmiş. O da on numara hanım kızımızmış. Anladım ki Bollywood’da büyük bi kadın yıldız olmak için gözlerin güzel olması şart.

Elemanlar savaş sahnelerini abartmamışlar. Gerçeğe yakın sadelikte olmuş. Ama bu saray muhabbetlerinin görkemliliğinin hakkını vermişler. Saray bürokrasisi falan Süleyman’dan eksik kalmaz.

Yalnız dayının hatunuyla kılıç sahneleri de pek aladenin pekinde (Yok Pekinde değil Hindisatanda. muhahah). Bu bahsettiğim sahneleri çok güzel süslemişler. Ayy ne şekerler yeaa diyesi geliyor insanın. Kız güzel olmasının yanında öyle efendime söyliyim bi çıtkırıldım durumu yok. Kılıçla Moğol imparatoruna kafa tutuyor la. Boru değil bi yerde. Saygı duyuyorum kraliçeliğine de oyunculuğuna da. Bu kadının adı neden bu kadar çok geçiyor şimdi daha iyi anlıyorum.

Agra Bazaar diye bi yer var filmde. Bildiğin Adapazar. Yıl farkından o kadar değişmişse demek.

Velhasılı işin özüne gelirsek; izlediğim en iyi hint filmlerinden biriydi. İzlediğin en iyi tarih konulu filmlerden biriydi ki dizi olsaymış Game of Thrones falan halt yermiş yani o kadar. Birebir tarihi yansıttığı söylenemez ama tarihçiler birbirlerini yiyor sinemacı adam da bu kadarını yapmış çok da güzel yapmız. Helalossun. Uzun olmasına uzun ama bazı noktalarda kısa bile kalmış diyebilirim. Onları da tamamlasaymış 5 saati bulurdu heralde film.

sevgilerle.

2 yorum:

  1. tarih filmlerine tepkiliyim bu aralar özellikle şu bizim medyada çıkan harem odaklı yapımlardan sonra. sen deyince hadi bi bakalım neymiş bu vardır bi bildiği doğukan abimiz dedi ise dedim inan aynı filmi dört kere izlermi insan? canım sıkıldıkça kılıç sahnelerini izliyorum. çok tatlılar..hrithik in mission kashmir diye bi filmi var izledin mi bilmiyorum. kadın oyuncu kim söylesem bakmazsın o yüzden izlemeden karar verme.bide yazması zordur okuması kolay. gönül isterki blogda daha aktif ol. baş baş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Jodhaa Akbar hakaten iyi film. İşin içinde emek olduğu bariz ve bir provakasyon havası vermiyor. Bu tip filmlerde genelde olur normalde. Mission Kashmir'i de aldım listeye. İllaki indirip izlerim ancak şimdi fragmanını izledim de bu filmin fragmanı bile buram buram provakasyon kokuyor hocam. Ama muhakkak izleyeceğim.

      Çok sık izleyemiyorum çünkü sadece hint filmi izlemiyorum. Zaman zaman animelere sarıyorum ve animeler de kısa değiller. Sardığım animeler de One Piece, Dragon Ball vs. Oran sıkılınca buraya burdan sıkılınca oraya kayıyorum. Ha bi de bi iki tane türk dizisi ve gene bir iki tane yabancı dizi var. Ne çok şey izliyorum gibi görünüyor ama genelde ne izleyeceğime karar veremeyip mal mal tumblr'ı yenilerken buluyorum kendimi. O yüzden de blog biraz yavaş güncelleniyor. Ama bikaç filmim hazır yani. Sadece oturup izlemesi var ama o döneme de giremedim daha. Kitap okuyamamamı hiç demiyorum bile.

      Bi de Preity Zinta'yı gömmüşüm baya ama izlemeyecek kadar zıt değilim kadına. Ama özellikle bir kadın oyuncuya göre film seçecek olsam o da Rani Mukherjee ya da Kajol filmi olur. Hindistan'ın hakiki kadın oyuncuları diyorum onlara ben. ehehe.

      Taktirin için eyvallah.:)

      Sil

Popüler Yayınlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...