25 Haz 2012

Lagaan


Yapım:2001  -  Hindistan
Tür:Dram,  Müzikal,  Romantik, (Müzikal yazmışlar lan filme. Bollywood’da müzikal olmayan film mi var. Tamam tamam müzikal. Burda şarkılar daha konuyla ilintili ve konunun akışıyla birlikte gidiyor klipler de. Ondan.)
Süre:224 dakika (Epey uzun yani. Farkındayım)
Yönetmen: Ashutosh Gowariker

Yukardaki zımbırtıları tahmin edersiniz ki başka bi siteden çekiyorum. (Sanki okuyorsunuz lan. Her seferinde de biriyle konuşuyormuş gibi yazıyorum. İyi değilim sanırım. Neyse devam.) Başka bi siteden çektiğim için de tüm dalga geçme hakları bende saklı. 

Tamam bu elimdeki son Aamir Khan filmi. Bunu da tanıtıp bi süre Aamir Khan filmi izlememeye özen göstereceğim. Söz. Kızlar da bu aradan bi doysun Aamir Khan efendiden.

Dram, romantik, müzikal falan diye geçmiş ancak bu kez daha tarihsel bi filmle karşı karşıyayız. Hindistandaki ingiliz hegamonyası ve sömürüsüne karşı bir avuç köylünün kan ter içinde verdiği amansız mücade diye nitelersem çok ağdalı olur. Acıtır.

Bu filmin yapımcısı da Aamir Khan. Ona ver sosyal mesajı sana film çeksin zaten akadaş. Becermiş mi? Becermiş.

Filmden keyif almak olayı anlamakla alakalı. O insanların vaziyeti bi film olarak bakıldığında sadece bi filmdir ama bunu izleyen bir hintli sanmıyorum ki sadece bir film izlediğini düşünüyor olsun. Sen ben 1453 izlesek efendime söyliyim çanakkale savaşıylan alakalı bi film falan izlesek, filmler nane molla da olsa gene bişey olur yani, filmi direk çöpe atamıyoruz. E sen Türksen adam da Hint yani. Ona göre de onun memleketi cennet. Onun savaşı kutsal. Pek fark yok.

Ancak filmde öyle bi savaş durumu yok. Olayı yumuşatmışlar baya bi ve tadına vardırana kadar da uzatmışlar. Yaklaşık 4 saat. (3 günde falan izledim lan. Okula git gel izle, yemek ye izle, tuvalete git gel izle, izle babam izle. Gerçi ben Star Wars serisini de bi kaç haftada izlemiştim dizi gibi.)

Peki savaş yoksa ne var? Kriket. Ben bu bollywood filmlerini izlemeden konularına falan bakmıyorum pek. Bi iki yorum okuyorum biri iyiydi güzeldi demişse indiriyorum neticede her türlü şimdiye kadar izlediğin şeylerden farklı bi tat veriyor. Kriket falan olduğunu da bilmiyordum filmde. Bilsem de diyecektim ki lan şimdi bilmediğin bi film anla anlayabilirsen. Heyecanlanamazsın bile. Ofsayt yok, gol yok, üçlük yok. Spor haznesi bu kadar olunca öyle düşünüyor insan.  Lakin film 4 saate yakın diyorum lan 4 saat.

Köylüler 3 yıl vergi vermemek üzere ingilizlerle iddialaşıyorlar, yenilirlerse de 3 katı vergi verecekler ancak günlerdir mi aylardır mı ne tek bir damla yağmur yağdığı yok. Bi kaybederlerse nanay yani. O kriket öğrenilecek. Filmde ingilizleri gömmedikleri bi nokta var o da Prenses Diana. Onun ne yaptığını söylemiyeyim ama bi güzellik yapıyor.

İşin komik tarafı da bu Hintliler ortak yapım falan yaptıkları zaman öteki elemanları da alet ediyorlar olaylarına (Hintli de neyse Yunanlı gibi). Hadi sen dans ediyorsun şarkı söylüyorsun et dansını söyle şarkını. Yoook. O Prenses Diana oynuyorsa o film de o da şarkı söyleyecek dans edecek. O yüzden bi kere daha hasta oldum, bi kere daha gurur duydum. Adamlar Kingaleyisselatuvesselam.

4 saat oturup izlerseniz boşa gitmez. Hem iki kriket öğrenirsiniz, dünyanız genişler. Yani size tavsiyem 4 saati kasa kasa izlemenin bi alemi yok tabii. Ne der Celal Tan ve Ailesinin Aşırı Acıklı Hikayesi’de “Ölümle başetmenin en iyi yolu onu ciddiye almamaktır. İşi olan işine gitsin, okulu olan okuluna.” Metin olun yani filmi izlerken. Nerden nereye geldik ya.

Bu film tavsiye etme olayını beceriyorum gibi lan sanki. Tam olmadı ama yavaş yavaş olacak inşallah. Hadi bakalım.

Allah sabır versin.

sevgiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...