25 Haz 2012

My Name is Khan

Bu seferki bomba Bollywood yapımı filmimiz: My Name is Khan.

Yapım: 2010  -  Hindistan
Tür:Dram,  Romantik,  Politik
Süre:165 dakika
Yönetmen:Karan Johar

Artık hergün bir yeni Bollywood filmi formatına çevirdim ha hesabı da. Ama siz bu satırları okurken ben bi kaç film daha izlemiş ve onları yazıyor olacağım. Çünkü bu postu çarşamba akşamı yazıyorum. Herşey sizin için dostlarım. (siz kimseniz artık.)

Dedim bi Bollywood komedisi bulayım da onu izleyeyim. Zaten keyfim yok gelmişim okuldan, harcamaya kalorim kalmamış. Daha önce izlemediğim birinin filmini de izlemek istiyorum bi yandan. Araştırıken araştırırken, tabii önceki izlediğim filmler üzerinden atlaya atlaya gitmeyi umuyorum. Bi film daha da indirmiştim Dvdrip diye meğer Pre-Dvdrip’miş. Pre-Dvdrip ne lan. Baktım görüntüye nanay. Sildim direk. Eğlenceli film buldum mu peki? Bulamadım. Daha önce izlemediğim birinin filmini bulabildim mi? Onu da bulamadım çünkü bi kaç internet dışında hiç ummadığım yerlerden de duyduğum bu filmi yine görünce bunu indirdim. İyi ki de öyle yapmışım. Bakalım nemiş.

Daha önce Aamir Khan’la Kreena Kapoor’un oynadığı, Shahrukh Khan’la Kareena Kapoor’un oynadığı ve Aamir Khanla Kajol’un oynadığı filmler tanıtmıştım. Bu filmle beraber eşleşmeler tamamlanmış oluyor sanırım. Çünkü bu filmde Shahrukh Khan’la Kajol baş rolleri paylaşıyor. Ne lan bu kavak yelleri gibi. Bi de çocuk var çocuk da Yine Shahrukh Khan’ın oynadığı Ra. One’daki çocuk (yanlış hatırlamıyorsam o. çok önemli değil).

Filmdeki abimiz Asperger Sendromu mağduru (hastası mı deseydim?). Müslüman bi eleman bu. Kardeşinin peşine Amerika’ya gidiyor annesi ölünce onunla çalışmaya başlıyor dünyaya adapte olmaya çalışıyor. Zaten hastalığındaki en büyük sorun da adapte olamıyor olması. Ancak zekası yüksek ve dürüst de bi eleman. Helal süt emmiş yani. Maşallah.

—-0—-
(Bu paragrafta biraz gaza geldim. istemezseniz atlayabilirsiniz.)

Filmin temelinde 11 Eylül saldırısı sonrası Amerikalıların Müslümanlara bakış açıları ve yaptıkları yer alıyor. Saldırıyorlar, dükkanları indiriyorlar, her Müslümana bi terörist demeler bişeyler. Ne korkak herifler lan bu Amerikalılar. Hemen bi göt tutuşması, sağa sola saldırma, efendime söyliyim masum insanlara bok atma. Bunların ülke politikası da böyle. Gerçi işin daha da bok tarafı filmde gösterilen saldırılardan biri de okuldaki başı kapalı kadının baş örtüsünün çekip alındığı bi sahneydi. Ya hadi orası Amerika, ordaki insanların çoğu hristiyan, korkak, ne bileyim cahil, gerizekalı, neyse ne. Bi dönem heriflerin başkanı bile Müslüman olmadığını kanıtlamak zorunda kalmıştı orda insanlara. Hadi onu geçtim tamam ordaki insanlar öyle. Burası sözde çoğunluğu Müslüman ülke, bi kaç sene öncesine kadar biraz dindan insanlar her alanda ikinci sınıf insan görüyordu, kulübelerde kızların başını sorla açtırmalar falan. Ulan gene nerelere girdim ya. İnsanın zoruna gidiyor yemin ediyorum düşündükçe. Filmi izlerken burda bazen yaşadığım baskıyı tekrar yaşadım. Hani modern ablalarımızın dindarlar tarafından maruz kaldığı mahalle baskısı var ya, ona ben onlar tarafından daha fazla maruz kaldığımı hissettim ve işin hakkikatli bok tarafı burası Amerika değil. Teselli olunacak taraf yok lan. Tamam kesiyorum.
—-0—-

Bi de Hindistanda sanırım insanların inançlarıyla soyadları arasında bir ilişki var. Çünkü adamın adının Khan oldığını öğrenen adamın müslüman olduğunu anlıyor. Zaten bunu sıkıntısını yaşıyor. Mesela Khanna olsa hiç sıkıntı olmayacak.

Çok enteresandır filmde hint şarkıları olsa da hint dansları yok. Şu an ne yazayım diye düşünürken aklıma geldi. Nasıl olmaz lan. Baya baya yok yani. Amerika’da geçiyor diye olabilir.
My Name is Khan politik bi film olmasının yanında asıl olarak duygusal temelli bi film. Fenalar fenası duygusal hemde. Şiştim şiştim. Ağlacağım ağlayamıyorum da. Lan zaten yorgunum bitkinim iki eğleneyim diye çıktığım yolda ne hallere geldim.

Ana karakter Rızvan Khan Amerika’da kendinin terörist olmadığını anlatmak için yola çıkıyor bi süre sonra (herifin gerçen soyadı da Khan. acayip). Çünkü işler artık boka sardı iş çığrından çıktı. Herifin hayatı altüst oldu. Bi de sen ben gibi de değil, adamın dünyası bambaşka. Sarı renge ve aşırı gürültüye dayanamıyor. Deyimleri falan anlamıyor zaten. Sanırım bu sendrom otizmin bi türü, ya da direk otizm mi bilemiyorum.

Filmi tanıtayım derken komple filmi anlatacağım anlatamıyorum, bi kamyon şey yazdım gene ne anlarsınız onu da hiç tahmin edemiyorum. Ama bu film için 3 saat ayırmaya değer bir süre (tuvalet ihtiyacı falan herşey dahil). Hatta az bile. Bu arada kızlar için söylüyorum Bollywood’un tek starı Aamir Khan değil. ;). Beyler size gelince Kajol var ama ondan hiç bahsetmedim farkındaysanız neticede ben başı bağlı bi adamım hehehe.

En son olarak da şunu belirteyim ki bu kadar sıkıntı yaşamasına rağmen Khan bu yolculuğa kendi için çıkmıyor ve tüm Müslümanlar adına bomba bi replik var:

“My name is Khan and i am not a terrorist.”

“Benim adım Khan ve ben terörist değilim” (Çevirdim ama bu kadar ingilizcesi olmayan var mıdır acaba? Zaten ilkokul ingilizcesi. Neyse belki vardır lan gömmiyim şimdi varsa. Ayıp değil neticede bilmemek)

Rahat olun ağlayın lan. Ağlamak da ayıp değil. Valla bak.

(Yok ben bu kısa yazma işini beceremeyeceğim akadaş.)

sevgiler.

5 yorum:

  1. sonuç olarak komedi diye başladığın yolculuğu enteresan bir şekilde bitirmişsin :)

    YanıtlaSil
  2. biraz dinler arası diyalog dokundurması var filmde.ırakda şehit olan zenci amerikalı falan kilisede hep berabar dua. hepimiz kardeşiz bu öfke niye ayakları.oda olmasa hayatımda böyle film izlemedim arkadaş o neydi ya? gerçekten ağlayın çekinmeyin bazen sevinçten bazen hüzünden bu film insanı ağlatır.erkekler sakın sevgilinizin yanında falan izlemeyin toz kaçtı bahanesini yutmayabilirler hani zor durumda kalmayın o açıdan.müzikler harika diyaloglar bi harika. otistik bi arkadaşım var. Shahrukh öyle bi oynamış ki adamı kontrol ettim var mı onda da bu rahatsızlık diye mimikler hareketler müthişti. yapmacıklıkdan eser yok ama dediğim gibi kendinizi filmin büyüsünden ve muhteşem oyunculuğun etkisinden kurtarıp salim akılla düşününce amerika el atmış olaya ve olmamış abi yav. ırakda benim müslüman kardeşlerimi öldürürken geberen adama şehit yavrum diye ağlıyo bende mal mal bakıyom hadi rızvan otistik anlamadı bizde mi anlamıyoz?(tamam abarttım olayı ama içimde kalmış kusura bakmayın)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yav aga o kadar olur artık ona da yapacak bişey yok. Ama filmin iyi bi mesajı var yani. Sağlam bi senaryosu on numara kurgusu var. Helalossun demek düşer bize. Daha da enteresanı tamam Hindistan'da kalabalık bi müslüman topluluk var ama bize göre kalabalık. Hindistan'a göre değil. Yani ordan bu bütçeyle, sadece bu mesaja ayrılmış bir iş çıkması çok enteresan değil mi? SRK'yi de burda tanımıştım ben yav. Adamı ben de hakiki sandım. Gerçi ben Priyanka'yı da ilk Barfi'de izlemiştim onu da hakiki sanmıştım. Ben mi safım acaba diye düşünüyordum. Şimdi biraz daha iyiyim.

      Eyvallah sağol.:)

      Sil
  3. bunun çakması yapmışlar resmen. şimdi sinemalarda film. zoraki radikal. 11 eylül sonrası Amerika'da müslümanların durumunu anlatıyor yine işte. bide film Mira Nair'in. muson düğünü filminin yönetmeni. hiç sevmiyorum bu kadını yav. hollywood'a kendini ittirmeye çalışıyor zorla. neyse dedikodusunu etmeyelim şimdi burada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yav amerika'yı siktir et.

      bollywood'da da çok uyarlama film yapılıyor. bayaa yapılıyor hatta. ama bu ibneler çekecek şimdi filmi mesaj da şu olacak emin ol: "yav biz size bu kadar zulmü ettik ama bizim de böyle böyle haklı sebeplerimiz vardı. teröristler falan.:(" o yüzden siktir et bunları.

      Sil

Popüler Yayınlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...