4 Oca 2013

Ek Tha Tiger

Yapım: 2012 - Hindistan
Tür: Aksiyon,  Romantik, Gerilim
Yönetmen: Kabir Khan
Oyuncular: Salman Khan, Katrina Kaif

Bu film için önce bi Maşallah diyerek başlayalım da neemiz yerine gelsin.

Bu filmi izlememdeki en önemli etkenler; oldukça kayda değer bir kısmının Türkiye’de geçmesi, ayrıca 2012 yapımı yani güncelbi film olması ve Hindistan sinemasının çok büyük oyuncularının rol alması. (Osmanlı’nın yıkılma sebeplerini sıralar gibi oldu bu da.)

Filmin zaten ilk sahneleri Mardin’de başlıyor. Çekimler Mardin’de yapılmış ama orası Kuzey Irak olarak geçiyor. Olsun. Mardin’de çok güzel çekimler yapıp çok güzel görüntüler almışlar. İnsan gurur duyuyor. İstanbul’la ilgili olan kısımda ise aklımdan ilk “ulan şimdi bunlar İstanbul’u da Amsterdam diye geçirmesinler bize.” diye düşündüm. Sağolsun geçirmediler. En çok hoşuma giden de İstanbul’u olduğu gibi gösterdiler. Genelde Hollywood yapımları İstanbul’a çekime geldikleri zaman ne kadar izbe, köhne, İstanbul’un asıl ruhundan uzak mekan varsa oralarda çekim yapıp memleketi Etiyopya gibi gösteriyorlar (bkz. James Bond). İkinci kez gurur duydum.

Asıl kafama takılan başka bişeyse bu kadar büyük bir yapımın, Türkiye’de bu kadar uzun süre çekimi yapılmış bi yapımın Türkiye’de ne reklamı yapılıyor, ne haberi yapılıyor, ne de gösterime giriyor. Arkadaş bu çekimler yapılırken bu izinleri veriyorsunuz da o kadar adamsınız biriniz de çıkıp dememiş mi ki “Yahu beyler bunlar Hindistan’dan bizim memleketin orasında burasında 500 tane sahne çekiyorlar, bunlar kimdir, nedir, necidir? Eğer bunlar mühim adamlarsa bunları bi ağırlayalım, bi jest yapalım, memlekette bu kadar film çekmişler, dünyanın parasını harcamışlar buna kaynak sağlayıp ülkemizde de yayına sokalım.”? Belli ki dememiş. Ben mi öğreteyim la diplomasiyi. Gerçi sanatla bizimkilerin ne işi olur. Neyse.

Filmde daha önce filmlerini izlememiş olmama rağmen aldığım duyumların üstüne bu filmi izleyince de “vuuaayyyanassınaa” dediğim Salman Khan oynuyor. Ben pek aksiyon izlemediğim için bilmiyormuşum. Ama adam king yani.

Ve kırmızı köşedeeee daha önce Ajab Prem Ki Ghazab Kahani ve Zindagi Na Milegi Dobara filmlerinde tanıdığımız ve sevdiğimiz Katrina Kaif. Ablamız romantik filmlerde ağırlıklı olsa da aksiyondaki hünerlerini de göstermiş.

Film baştan son zaten bi görsel şölen. Görüntülerden bi kaç tane almaya çalıştım ama alıp da ekleyemediğim için elediğim de çok var. Müzikler desen müzikler ve klipler de fevkin fevkaladesinde. Yalnız Allah’tan Türkiye’de klip çekimi yapmamışlar da o bi teselli oldu. Haberim olsa atlar giderdim. Haberim olmasaydı da filmi izlerken görseydim de deriiiin bi iç geçirmiştim. Bi kaç gün bi içime oturmuştu. Neyse ki olmamış. Gerçi bu iyi mi kötü mü onu da bilmiyorum onu da bilmiyorum yani. Bizim memlekette klip çekme imkanı bulamamışlar ya da çekme tenezzülünde bulunmamışlar.

Şöyle bir klip daha var onu da araya sıkıştırayım.

Bir kaç sahnede de Türk oyuncuları ve başrolümüz olan Tiger’ın türkçe konuştuğunu görüyoruz. O da güzel bi jest olmuş. Türk taksici bile olduğu gibiydi beah. Bu mekanlara sadakat benim gönlümü çok çeldi ne bileyim akadaş.

Türkiye dışın Küba, Tayland ve tabii ki Hindistan çekimleri de var tabii. Küba-Havana çekimleri de özellikle çok güzeldi.

Bu filmde olacak yüksek kalite bi sinema sistemin görsele sese doyacaksın arkadaş. Ben blu-ray izledim ama bilgisayarda izledim. Bi de öyle bi sistemde izlesem hepten mest oluştum heralde.
Aksiyon seveni de sevmeyeni de tatmin edebilecek bir film olmuş. Hindistanlı gardaşlarımızın eline emeğine sağlık.

(Başka unutuğum bişey var mı diye düşüyoruuummmm.. Sanırım yok.)

O zaman iyi seyirler.

8 yorum:

  1. filmi dün izledim ve bu kadar geç izlediğim için bayağı üzüldüm..bollywood'un sadece aamir khan ve shahrukh khan'dan ibaret olmadığını daha yeni yeni farkediyorum.Aamir Khan (ki kendisi hac arkadaşımmış,ben Türkiyeye dönünce öğrendim aynı dönem de mekke'de olduğumuzu) bollywoodun kapılarını aralıyor,shahrukh khan bağımlı hale getiriyor sonra bunlar insanı kesmemeye başlayınca diğer aktör/aktristlerle tanışıyorsunuz...Salman khanda dediğin gibi KİNG....filmin güzelliğini ve İstanbul'u gerçek İstanbul gibi gösterdiklerini zaten anlatmışsın ve çok da haklısın..bloğu takipteyim ama biraz tembeliz sanırım bu aralar....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tembel değiliz yoğunuz. İstanbul'a taşındık, aileden koptuk, ekmeğmizin derdine düştük. İş güç derken film izlemeye ne zaman oluyor ne mecal. Ama yine de elimden geldiğince izleyip yazmaya çalışıyorum. Don serisini de muhakkak izle madem. Ben de farklı oyunculara çok yöneldim yine gelen iyi alternatifleri değerlendiriyorum ama dönüp dolaşıp Shah Rukh Khan'a uğramamak elde değil ne yazık ki. Bir Aamir Khan filmi görmezden gelinebilir ama bir Shah Rukh Khan filmi çok zor. Bir zamanlar Raj Kapoor varsa şimdinin yaşayan efsanesi zannımca Shah Rukh Khan'dır.

      Sil
  2. kolay gelsin o zaman...don serisini izledim ve ''kötü adam''Shahrukh daha bir hoşuma gitti.Aamir khan konusunda sana katılıyorum ,illa sosyal mesaj vereceğim derdine fazla kasıyor...Shahrukh Khan'' KHANKA''...ekrana gerçekten çok yakışıyor ve acaip güzel dans ediyor...

    YanıtlaSil
  3. güzel filmdi.ama bizim kızın pakistan ve türkiye de kapalı yurt dışında şortlu gezmesine bittim ne tezat ama. bu tarz filmlerde (yani farklı din ve ırklarda iki insanın birbirini sevdiği filmlerde)dikkatimi çeken şey yasağın kültüre dayandırılması dine değilde sanki adam hindu olduğu için değilde hindistan lı olduğu için birlikte olamazlarmış gibi. garip.neyse ben gene felsefeye başladım.susam bari :)kardaş yav sen dabaang ı izlemedin mi yoksa bloğa mı yazmadın? sen pek seversin salman khan ı adamın en ünlü filmi dabaang göremeyince blog da şaşırdım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzledim yav. Hatta yazdım da. Al bak bu da linki: http://hindisinema.blogspot.com/2013/06/dabangg.html

      Sil
  4. çok güzel di istanbul sahneleri ve şarkıları süperdi maşallah maşallah

    YanıtlaSil
  5. Guzel bir film gercekden.Salman Khan iyi bir oyuncu kendini kanitlamiw bir oyuncu.Katrina Kaif da guzel performans sergilemis.

    YanıtlaSil
  6. Adam gibi adam vede 1numara film hele Türkiye'nin manzaralarıda okadar hoş almışlarki diyecek bişey bulamıyoz Türk filmlerinde böyle hoş yerler görmuyoz ama Türkiye'de bu Adamlara ne yer verildi ne yardım nede reklamı yapıldı biz yeni yeni filmi görüp oda rastgele seyredip hayretlere kapılıyoz işte böyle süper bir film tek kelime cemis bontta kimmiş Ada'm süper harika

    YanıtlaSil

Popüler Yayınlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...