2 Oca 2013

Barfi!

Yapım:2012-Hindistan
Tür: Dram, Gizem, Komedi
Süre: 151 dakika
Yönetmen: Anurag Basu

İlk afişi gördüğünüzde salak bi romantik komediymiş gibi görünebilir amma lakin ki öyle değildir.

Artık uzun aralar vererek hint filmi izliyorum. One Piece'i tekrar izliyorum ve nerdeyse başka hiç bişey izlemiyorum. Kaldı ki One Piece 580'e dayandı. Ve Barfi o döneme denk geldi. O kadar çok övgü almış, o kadar çok bahsedilmiş ki izlememek ne mümkün. Kaldı ki 2012 filmi ve genelde ne kadar büyük yapıtlar olursa olsun Türkiye'de yankı bulması en az bi seneyi alır bir filmin. (BULMADI)

Barfi'de daha önce de Ajab Prem Ki Ghazab Kahani filmiyle tanıttığım Ranbir Kapoor, Ra One Priyanka Chopra oynuyor. Elemanı Ajab Prem Ki Ghazab Kahani'de de beğenmiştim. Eğlenceli eleman. Güzel eleman. Ama Priyanka Chopra neymiş arkadaş ya. Valla on numara oyunculuk. Kadın otistik bi kızı oynuyor da ben de gerçekten otistik mi kız acaba diye düşündüm. Baktım ki kadın piiiiii. Helal olsun vallahi. Gurur duydum. Shah Rukh Khan'ı ilk My Name is Khan'da izlemiştim. Onun için de aynı şeyi demiştim.

Filmin yorumlarına baktığımda Ameli'ye falan çok benzetmişler ama konu olarak, akış olarak benzemiyor. Çekimler ve müzikler benziyor. Müzikler dediğimiz de akordiyon kullanmışlar müziklerde. Sahne aralarında müzisyenlerin görünmesi de çokoş olmuş. Çekimlerde de renkler benziyor. Yeşil mavi tonları. Sadece Amelie'ye değil genel olarak Jean-Pierre Jeunet çekimlerine benziyor. Gerçi bunlar çok önemli detaylar değil tabii.

Film oldukça güzel oldukça hoş ve Hint filmlerinin %90'ı gibi bu da süre olarak uzun. Niye? Çünkü Hint sineması işi biliyor. Filmden aksırana tıksırana kadar keyif alın diye.

İyi seyirler.

4 yorum:

  1. Izledim ve tek kelime ile harika...tespitlerin cok guzel ve isabetli tanitim icin tesekkur ederiz:-)

    YanıtlaSil
  2. shahruh khan dan my name is khan daki rolü sebebi ile kendisine vermiş olduğum payeyi alıp(kıyamam ya yarısını alam bari)priyanka chopra ya veriyorum o neydi arkadaş yav döktürmüş resmen.tek kelime ile muhteşem.afişe aldanıp izlememiştim tavsiye için sağol

    YanıtlaSil
  3. Devdas ve bu filmin üzerine daha kaliteli bir yapım daha izlemek isterim valla.
    Bakalım bu kalitede bir film daha bulabilecek miyim?

    YanıtlaSil
  4. Ben de bu filmi engellilik konusunda farkındalık yaratan birkaç film önerisiyle birlikte inceledim.

    http://kanvekuller.blogspot.com.tr/2015/04/cam-cocuk-filmler-engelsiz-yasam.html

    YanıtlaSil

Popüler Yayınlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...