21 Oca 2013

Aiyyaa

Yapım: 2012 - Hindistan
Tür: Komedi
Süre: 146 dakika
Yönetmen: Sachin Kundalkar
Oyuncular: Rani Mukerji, Prithviraj

Önce bi belirteyim ki film güzel film. Niye belirtiyorum? Çünkü beğenmediğim bazı önemli noktalar var. Onlara değinmezsem çatlayacağım. Önce onları anons geçeyim.
  • Kafadan bombayla başlayayım: şarkılar berbat. Şarkılar kadar kareografilerin de çoğu tırt. İyi ki filmi izlemeden önce açıp şarkılara bakmamışım. Yoksa filmi kafadan indirmezdim yani. O kadar tırt şarkılar. Ama hayret. Nasıl izlemedim önceden şarkıları. Demek ki film benim nasibimde varmış, diyerek de muhafazakar kişilik belirtileri göstereyim.
  • Filmin genelinde nerdeyse hiç olmasa da özellikle kliplerde gereksiz bi erotizm vardı. Buna değiniyorum çünkü çok aşırı ve sırıtan bi şekilde vardı. Ya ben Hintli dayıların komedi anlayışını çözemedim ya da her zamanki gibi haklıyım.
  • Gerçi o sahneler kızın hayal dünyası da olabilir. Hanfendi kızların abazan hayal dünyaları olamaz diye bişey yok neticede. Öyle düşünürsek mantıklı.
  • Daha önce tanıdığım bi tek Rani Mukerji ablamız vardı filmde, onun dışındaki herkesi ilk defa izledim. Film 2012 yapımı ama sanki filmin bütçesinin çoğunu Rani ablaya vermişler de geriye kalan kısıtlı bütçeyle bişeler yapmaya çalışmışlar. İşte şarkılardan kliplerden kısmışlar, büyük ihtişamlı sahnelere girmemişler, kalabalıkları asgari seviyede tutmuşlar vs (Benim sinema algımda kalabalık ne kadar çoksa bütçe o kadar büyüktür).
  • Rani Mukerji'nin göbeği var ve o göbekten ben şarkıları da klipleri de doğru düzgün izleyemedim. Kilitlendim la resmen. Hiç yakıştıramadım. Bu ara zaten bi suikast mi var bollywood'a nedir. Aishwarya desen doğurdu, aldı bi sepet kilo zayıflayamıyor, seyircinin tepkisini aldı. Kareena Kapoor yine yeni yapım bi filmde aynı şekilde göbekli. Bi de tam örmüyorlar da böyle saree'lerin göbeği örten tülden uzantıları oluyor ya da o astıkları şalla kapatmaya çalışıyorlar ama yemeyiz. Dünyanın parasını alıyorsunuz lan. Bütün Hindistan sizin ceplere akıyor, siz götü başı salmışsınız. Bunlara bi de Rani Mukerji eklendi tam oldu.
Hah şimdi filmin özüne gelebiliriz. Film özünde güzel film. Eğer bir karakter Ameli'ye benzetilecekse Barfi değil o karakter büyük ölçüde Meenakshi olurdu. Tam örtmez ama illa da benzetecekseniz diye yani. Meenakshi öyle hayalci, sevimli, hanım hanımcık bir kız.
Bu filmi tanıtmamın sebebi de illa izlensin diye değil. Artık izlediğim her filmi tanıtmaya çalışıyorum çünkü film hakkında ben bişey bulamıyorum okuyacak, ben yazayım ki belki başkası ararsa bulsun diye.


Aiyya eğlenceli film. Rani Mukerji severlerin için bu film de ufak bir Rani Mukerji oyunculuğu cilası olacaktır. Büyük ölçüde kendisi var çünkü filmde. Bi de Prithviraj var. Filmin çoğunda görsel olarak bulunuyor. Daha çok Meenakshi karakteri ön planda. Bütün karakterlerden ön planda gerçi. Elemanı pek sevdiğimi söyleyemem. Gene böyle bi artiz geldi bana ama kesin bi kaç süper filmi vardır onlara denk gelip seveceğimdir.

Rani Mukerji ablamızı da daha önce izlediğimiz filmler olarak; Black, Veer-Zaara (niye tanıtmamışım la bunu ben. neyse bi daha izlemem lazım tanıtmam için. o da kısmet artık), Hum Tum... Daha da var da izlemişim tanıtmamışım. O kadar güzel değillermiş demek ki. Ama Veer-Zaara efsane yahu. Baya üşenip ertelemişim demek ki kalmış öyle. Tihh. Bak bana bu filmi yazdıran kısmet onu yazdırmıyor görüyor musun?

Dvdrip izlenebilir. Blu-ray kasılacak bi film olduğunu söyleyemem ama keyif için ayıracağınız vakti ziyan etmeyecek bi film.

Yalnız; sanırım hiç o elit entellektüel film tanıtım yazılarından birini yazamayağım ömür boyunca.:(
sevgiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...