7 Oca 2013

OMG: Oh My God!



Yapım:2012 - Hindistan,
Tür: Dram,  Komedi,
Süre: 125 dakika
Yönetmen: Umesh Shukla,
Oyuncular: Akshay Kumar, Om Puri, Paresh Rawal, Sonakshi Sinha, Mithun Chakraborty
Senaryo: Umesh Shukla, Bhavesh Mandalia,
Yapımcı: Akshay Kumar, Paresh Rawal, Ashvini Yardi



Bu hafta biraz seriye bağladım ama iyi de oldu. 1 haftada 3 bomba Hint filmini peşpeşe izlemiş oldum ve en büyük bomba şimdi geliyor.

Açıkçası bu filmi çok büyük beklentilerle indirmedim. Hakkında çok az bilgi vardı, nerdeyse hiç tandık oyuncu yoktu ve garip bir şekil de imdb puanı oldukça yüksekti. İşkillendim. Risk aldım ve Blu-Ray'i çaktım. Bu riski almamda salakça bi afişinin olmamasının etkisi de olabilir.

Ancak bu filmi indirmeden önce normalde yapmadığım bişey yaptım ve filmin konusuna baktım. Konu çok çok enteresan ve çok çok cesurdu. İzledikten sonra da hayal kırıklığına uğratmadı çünkü aynı cesurlukta işlenmişti. Bekletisi içine girdiğim cesaret örneğinin karşılığın bulmuştum.

Tanıtırken de normalde yapmadığım bişey yapacağım ve azıcık konudan bahsedeceğim. Konu şöyle:

Kanji, orta yaşın biraz üstü, evli, ateist ama Hindistandaki bir çok dine dair ürün satan bir dükkan sahibidir. Ama ticaret yapmak için inançsızlığını gizleyen biri de değil. Her yerde tanrı aleyhine bas bas bağırıyor. Bir gün önemli bir dini bir bayramda dini bir ritüele mani oluyor ve o gün deprem oluyor. Hiç bir yere zarar gelmiyor fakat sadece Kanji'nin dükkanı yıkılıyor. Hepinizin aklından geçeceği gibi insanlar diyorlar ki; "Tanrıya karşı geldin, o da seni cezalandırdı". Kanji, yine etraftakileri sallamıyor. Sigorya şirketine gidiyor ve ordan da "Yaptığımız anlaşmada, Tanrı tarafından gelen hiçbir şeyi şirketimiz karşılamaz, ibaresi var ve deprem Tanrı tarafından gelen birşey. Dolayısıyla zararınızı biz karşılamayacağız." cevabını alıyor. Sigorta şirketinden umduğunu bulamayan ama çok kızgın olan Kanji zararını karşılamak adına Tanrıya dava açıyor.


Şimdi buraya kadar olan kısım zaten filmin konusu. Yani spoiler içeren bir durum yok. Kaldı ki bu da polisiye film değil.

Dediğim gibi filmin konusu ilgimi çekmesine rağmen büyük beklentilerle indirmedim. Ancak öyle bir filmle, öyle diyaloglarla ve öyle bakış açılarıyla karşılaştım ki mest oldum.

Evet mahkemede bir ateist taraf, Tanrı yanlısı tapınaklar ve zararı karşılamak istemeyen sigorya şirketi var. İlk bakışta provakatif bir film olduğu düşünülebilir. Ama değil. Yönetmen ve senaristler tarafları doğalarına cuk oturtmuşlar. İzlerken bir tarafı tutabilirsiniz, ateist ya da din yanlısı olabilirsiniz ancak kesinlikle rahatsız olacak bir durum yok.

Rahatsız olacak bir durum yok çünkü filmde aslında bahsedilen Tanrı ya da din değil, Tanrının ve dinin dünyadaki sömürüsü. Ki bu zaman iyi inançlı bir insanın da inançsız bir insanında karşı olduğu ve din üzerinde mutabık olduğu nadir konulardan. O yüzden de rahatsız olmaktan ziyade, dolu dolu ve keyifli geçen bir zaman geçirmiş oluyorsunuz.

Filmden çok bahsettim. Konusundan içeriğinden ancak inanın ki filmle alakalı nerdeyse hiç bişeyden bahsetmedim. Bu anlattıklarım filmin keyfinden zerre bişey çalmayacak ve eminim ki bu konuda herkesin fikirlerinin üstüne bişey katmış olacak.

Bahsetmek istediğim bir konu daha var. Normalde IMDB puanı filmleri izlemeden önce hiç referans aldığım bir puan değildir ancak şöyle bir durum var; film, Avusturya 2001 yapımı The Man Who Sued God isimli filmin Hindistan uyarlaması... Ancak o kadar güzel uyarlamışlar ki sadece konuları tesadüfen benzemiş, işlenişi ve gidişatı tamamen farklı bir film gibi. Tabii remake remaketir aga yani ona bişey diyemeyiz. Başta da söylediğim gibi IMDB'yi filmler konusunda pek referans almam ancak IMDB'nin kendi içinde şöyle bir karşılaştırma yaptım. Bu filmin IMDB puanı 8.1, orijinali ise 6.4, ve OMG'yi altı bin küsür kişi oylamışken, orijinal filmi üç bin kişi oylamış. Gerçi dediğim gibi IMDB filmler konusunda çok referans alınacak bir site değil, o yüzden de bu bilgilerin pek bi ehemmiyeti yok. Yine de belirtmek istedim.

ve bu tanıtımı da filmden bir replikle sonlandırmak istiyorum.

"...ve tanrı bir baba değil, bir dost."

sevgiler.

1 yorum:

  1. Şuana kadar izleyip de sevmediğim hint filmi olmadı;my name is khan,fanaa,gajini,3idiots,pear de zaman, barfi, Black, milyoner... :) hepside çok güzeldi ama mümkün olduğunca takip etmemeye çalışıyorum çünkü 3 saatten aşağı filmleri yok nerdeyse... sayende izleyeceğim iki hint filmi daha oldu ama blogunu daha fazla okumayacağım :)) yoksa bu iş içinden çıkamam :) Ama takdiri hak ediyorsun çok güzel anlatmışsın...

    YanıtlaSil

Popüler Yayınlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...