25 Haz 2012

Black

Bu  filmden cidden çok az bahsedeceğim. Tamam belki neden az bahsedeceğim konusunu biraz uzatabilirim. Filmleri izlemeden önce filmin konusundan ziyade sadece bi kaç yorum okuduğumu söylemiştim. Yoksa filmin konusuymuş, oyuncularıymış, yapım yılıymış falan pek bakmıyorum. Ama sanırım hata yapıyorum. Hemen bakalım nedenlerine bi ufak.



Yapım: 2005  -  Hindistan
Tür:Dram
Süre:122 dakika
Yönetmen:Sanjay Leela Bhansali

Ben böyle yine her zamanki gibi kuruldum bi geniş geniş oturdum film izleyeceğim Bollywood, neticede en acıklı filmlerinde bile eğleniyorsun adamların, ama eğlenemedim. Neden?
  • Filmin tamamen bir hint filmi olmadığını anladığım ilk nokta olarak dakikaya dikkatinizi çekmek istiyorum. Hiç bir hint filmi 2 saat olmaz. En azından benim izlediğim hiç biri 2 saat 35 dakikadan aşağıya değildi ve hiç birinde sıkılmamıştım uzunluğuna rağmen.
  • İkinci olarak hiç bir hnt filminde tamamen, ölümüne ingilizce konuşulmaz. Arada konuşulur, kaynar öyle araya. Öyle araya türkçe kelime bile kaynıyor böyle bi gözleri falan parlıyor insanın.
  • Üçüncüsü de hiçbir hint filmi şarkısız, türküsüz, danssız, çengisiz olmaz. Olmamalı.
Bu tip noktalardan bakınca tam bir hollywood filmiydi ve eğer ben hollywood filmi izlemek isteseydim gider hollywood filmi açardım heralde değil mi?

“Zorla mı izlettirdiler olm, duygularınla mı oynadılar?” diyebilirsiniz. Zorla izletmediler ama duygularımla oynadılar.

Bunu tüm insanlığa soruyorum bütün oyuncuları ve yönetmeni hintli olan bir film nasıl amerikan usullerine ve yapımcılığına boyun eğilerek ziyan edilebilir. Amerikalı sektörü ki kendi yaptıkları Son Hava Bükücü: Avatar animasyonunu, resmen anime tadında yaptılar, sinemaya aktarırken yine hintlileri de işin içine katarak bok ettiler.

Yazıklar olsun hintli oyuncular ve kahpe amerikalı yapımcılar. İki saatimi ziyan ettiniz. Bi de sinemaya gitmiş olsam yedi sülalenizi gezip düğünüme davet etmiş ancak düğün için köylerine araba yollamamış olurdum.

Filme gelirsek; kör sağır doğan bi kız var buna bi hoca… Anlatmıyorum lan!

Gene kısa kesemedim. Psikoloğa gideceğim yemin ediyorum ya.

sevgiler.

13 yorum:

  1. YÖNETİCİ ALLAH SENİ KAHRETMESİN CEM YILMAZ SENİN YANINDA HALT ETMİŞ YEMİN EDERİM...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla epeydir var olan fakat okunduğundan bile şüpheli olduğum bu blogda ilk defa bi geri dönüş aldım. O da neyse ki güzel oldu.:D

      estağfurullag hocam.:)
      eyvallah.

      Sil
    2. öncelikle merhaba ben size bu blogda hint sinema sektörünü ve bollywood yapımı filmleri paylaştığınız için teşekkür etmek istiyorum. Türkiyede de bu sektörü takip eden insanların olması beni çok sevindirdi çünkü çevremde hint filmi izleyen ve bana film önerecek kimse yok malesef. blogda paylaştığınız bir çok filmi daha önce izlemiştim ve birçok filmide sizin aracılığınızla öğrenmiş oldum.bu yüzden size tekrar teşekkür edrim.ayrıca sizden bir şey isteyeceğim rica etsem Rang De Basanti adında oyuncuları arasında Aamir Khan ın da bulunduğu çok güzel bir film var onuda blogda paylaşır mısınız izlediğim ve etkilendiğim en iyi bollywood filmlerinden biri bence. kusura bakmayın biraz uzun bir yazı oldu sanırım ben de yazıya nasıl başlayacağını bilemeyip de bir türlü sonunu getiremeyenlerdenim :):)

      Sil
    3. Rang de Basantiyi izledim. Ama o ara çok film izlediğimden mi yoksa çok şevk vermediğinden mi ne bilmiyorum yazmadım. Ya da erteledim ve öyle kaldı. Öyle bi kaç film var. Zaten üstünden zaman geçtiği için yazmak için tekrar izleyemem yeni filmlere zaman ayırmayı tercih ederim. Uzun zaman aralarıyla izliyorum. Son zamanlarda pek ahavamda olmadığım için çok hint filmi izleyemedim de. Ama şu birkaç gündür çok iyi filmlere denk geldim ve onları izleyip hemen yazıyorum ki yine aynı şekilde kalmasın. Ama Rang de Basanti için artık çok geç. Üzgünüm.:D. Hem zaten Aamir Khan filmlerini çok tercih etmiyorum artık. 3 idiots'la başlamıştım orda çok beğendim, sonra genelde blogda da görürsünüz Aamir Khan filmleri izleyip yayınladım. Yazdığım filmlerin hepsi de güzeldi hepsiyle ilgili yazdıklarımın hala da arkasında olurum ancak bi zaman sonra insan farklı şeyler arıyor. Yani hep Aamir Khan izleyince hep aynı oyunculuk (Aamir Khan için "hep aynı oyunculuk" geçerli ne yazık ki) bir zaman sonra sıkıyor. Bundan sonra da çok ahım şahım farkını belli eden bi filmi gelmedikçe izlemem de heralde. Benim favorim yine de Shah Rukh Khan ki onun da yine filmlerini bi ara çok eri izleyip artık azaltma yoluna gittim.

      Yani neticede bu benim hobim. Bi iş disiplininde ve ya bi sosyal sorumluluk projesi olarak yazmıyorum bu yazıları. O yüzden de her filmi yazma, yazmama yönünde kasmıyorum kendimi. Öyle çok beğenirsem ya da çok beğenmezsem yazıyorum. Ki genelde çok beğendiklerimi yazarım ki güzel filmlerin reklamı olsun. Arayan nasılsa bulur fikir edinir teşvik olur diye.:)

      Uzun yazma konusunda da sizden geri kalır yanım yok.:D

      Sil
  2. bu filme haksızlık yapmışsın çok etkiliyiciydi :) bence hollywood mu bollywood mu diye düşünmeden tekrar izle:) kafanda " bunu kim yapmış" soruları uçuşurken konuyu kaçırmış olabilirsin. Sahneler güzeldi, konu güzeldi, mesaj güzeldi ama yok "benim film beğenmek için kriterim yapım yeri" diyorsan fazla lafa da gerek yok aslında :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok akadaş ben karanlık film sevmiyorum zaten bi de bollywood diye indirdik bu bildiğin avrupa amerikan dramı bişey çıktı. hayal kırıklığım kızgınlığa dönüşmüş olabilir.:D

      Sil
  3. Namaste,
    Yine ben. Şimdi bu film benim izlediğim ilk Bollywood filmlerinden bir tanesi. Açıkçası ben çok etkilendim ve Bollywood'a bakış açım değişti. Demek Bollywood böyle dram filmleri de yapıyormuş dedim. Dram ki ne dram. Salya sümük böğüre böğüre ağlamak isteyenler bu filmi kaçırmasın derim. Doğuştan sağır ve kör bir kızın, inatla, sevgiyle, fedakarlıkla, çabayla, azimle bir "insan"a dönüşmesi ve bu dönüşüm süresince öğretmeni ile arasında kurulan güçlü bağı anlatıyor. Filmin en etkilendiğim anı, kızın üniversiteden mezun olurken cübbe giymemesi, neden olarak da kendisini cübbe ile görmeyi hakeden ilk kişinin fedakar öğretmeni olduğunu düşünmesi. Mezuniyet konuşmasında koptum ben zaten, gerisini hatırlamıyorum, sanırım ağlamaktan bayılmışım... Çok dokunaklı, güzel bir film. Ne Avrupalı ne de Amerikalı böyle dram yapmaz, yapamaz diyorum ve bu filmi izlemek isteyenlere "www.unutulmazfilmler.com" adresini işaret ediyorum.
    Selamlar
    Kara Lale

    YanıtlaSil
  4. Valla Sanjay Leela Bhansali diyorum, başka da birşey demiyorum.

    YanıtlaSil
  5. Bence bu filme yaptığınız yorumla aslında filme değil de Hint filmlerine olan bakış açınızı göstermişsiniz. Kalıplara sokmamak gerekir bence sektörleri, bir film 3 saat sürmüyor diye, baştan sona İngilizce konuşuluyor diye- ki Hindistan'da yaşayan Hıristiyan ve İngiliz bir aile de olabilir gayet- dnssız, şarkısız, türküsüz değil diye oyuncuları ve yönetmeni Hintli olmasına rağmen Hint filmi olmuyorsa burda bir terslik var bence. Karanlık film sevmediğinizi söyleyip bırakabilirdiniz ama "Hiçbir Hint filmi danssız olmaz, olmamalı." demek çok saçma olmuş. Bir filmin Hint filmi ya da Amerikan filmi olmasının kıstası bu değil diye düşünüyorum. Siz danslı, şarkılı, düğünlü Hint filmleri seviyor olabilirsiniz, bir şey demiyorum ona tabii ki saygım sonsuz, ama Hint filmi şöyle olur böyle olur, öyle değilse Hint filmi değildir demek faşizan bir tavır olmuş bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ne desen haklısın. Bu filmi zaten biaz faşizan duygularla yazmıştım.:D. Ancak hint filmi izlemeye yeni başladığım dönemler. Daha ne Amithab Bachchan'ı tanıyorum ne Rani Mukherjee'yi. tanısam belki daha farklı bakardım ama tanımıyordum. Haa tanısam filmi sever miydim? Gene sevmezdim. O sıra hint filmlerini yeni keşfetmişim adamların o danslı, rengarenk, şarkılı, türkülü filmleri sevmişim. Bu da çok övülen, şöyle hint filmi böyle hint filmi diye geçen bi film olunca hevesli hevesli indirdim ama bana göre fos çıktı. Gene izlesem gene duygulanmam zira ben şarkıyı da geçtim, karanlık filmlerden zerre hazetmem. Bir filmin Amerikan ya da Hint olmasının size göre kıstasları bunlar olmayabilir ama benim için kıstaslar belli ki sizinkilerden farklı. Ki farklı olmasa ben Amerikan filmlerini izlemeyi bırakmazdım. Böyle çooook ahım şahım bi film olmadıkça izlemiyorum da. Yani tabii bunlar benim kendimce bahanelerim. Benim blogum benim hayatım. hehe. Ama söylediğin her şeyde sonuna kadar haklısın. Zaten burası çok nesnel fikirlerin olduğu bir yer değil yani. Sevgiler. :)

      Sil
  6. aaa black görünce birden yazasım geldi. evet alıştığım sevdiğim karnaval havasındaki hint filmleri formatında değildi ama rani'nin mukherjee etiketinden sıyrılmış ve gerçekten iyi bi oyunculuk konuşturmuş olduğu bi film. film için söyleyecek pek bi şeyim yok ama benim içimi yakansa şu sıralar reklamlarını gördüğüm beren saatin oynadığı benim dünyam filmi... acaba nasıl olucak merak ediyorum ama sinemada ne zaman özgünleşip bir bollywooda biz kurucaz onu daha çok merak ediyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla şimdi sen diyince öğrendim filmi. Baktım da fragmanına. Olmuş gibi duruyor ya aslında. Şimdi Beren Saat falan diye hakir görmeyelim. baktığın zaman Bollywood da Hollywood da hala başka ülkelerdeki filmleri tekrar çekiyorlar. Onlar bile zaman zaman içine edebiliyor ama bu tüm dünyada olan bişey. Hatta Bollywood aynı sene içinde aynı filmi nerdeyse aynı oyuncularla tekrar çekebiliyor. Bu tip şeyler her alanda taklit ederek öğrenilir. Sonra kendi senaryonu, prodiksiyonunu yaparsın. Bizim bi 20-30 senemiz daha var gibi. Olumlu bi gelişme olarak görüyorum bunu.

      Sil
  7. Ben bereni sevmedigimden mütevellitde tepkisel yaklaşmaş olabilirim...

    YanıtlaSil

Popüler Yayınlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...