25 Haz 2012

Jab We Met


Öncelikle filmin şarkılarından beğendiğim birini ekleyerek başlayayım da sonu hayrolsun.
 
Yapım: 2007  -  Hindistan
Tür: Komedi,  Romantik
Süre: 137 dakika
Yönetmen: Imtiaz Ali

Her gün en az bir film tanıtan ben için biraz geç kalmış bir tanıtım denebilir. O sürede de filmler izledim elbet ama artık her izlediğimi tanıtmaya da üşeniyorum çünkü çok izliyorum. Dedim bari böyle bitince hemen post atabileceğim filmleri tanıtayım. Ve işte başlıyoruz.

Filme bi başladım zaten çat diye içine aldı beni, bitirdiğimde de, hadi be bitti mi, dedim. Dizi falan olsaymış gideri var yani konunun. Ayrıca bittiği gibi de yazıyı yazasım geldi ki şu son zamanlarda izlediğim filmleri tanıtmaya acayip üşeniyorum. Ama üşenmedim yazdım bittiği gibi.

Jab We Met’i izlemek için seçmemdeki en önemli etmen yine başrolde beğendiğim oyunculardan Kareena Kapoor’un olması. Aslında beğendiğimden de emin değilim ama nedense izlediğim filmlerinin hiç birinden pişman olmadım. Beğendiğimden emin değilim derken de kadında bi tuhaflık var. Çok güzel de denilebilir çok çirkin de. Bir mimik yapıyor dünya tatlısı, bir mimik yapıyor bi açıdan çekiliyor falan dişi gargamel. Valla kadının olayına hala vakıf olamadım ama filmler için referans alırsak güzel filmleri var diyebilirim. Bi tane daha var onu da gene üşendim diye yazamadım, yazacağım, yani yazarım heralde abi (nurullah mod)

Filmin konusundan gireyim diyorum ama öyle tek bi yerden girsem de giremiyorum o yüzden büyük ölçüde girmeyeceğim de ancak spoiler ya da konu hakkında bilgi vermeden filmden bahsedeyim. Neticede bi film güzelse güzeldir, konusu da işte bi adam var bi de kadın, olaylar gelişir, en basit ve yeterli tabirle.

Filmdeki esas kızımız Geet’in (Kareena) karakteri ve aile ilişkileri çok fena. Kareena’yı ilk defa bu kadar ön planda ve bu kadar aktif bi rolde gördüm. Rolün hakkını vermiş. Hatta demem o ki baya bu rol onun için biçilmiş kaftan. Kendini bulmuş karı. O yüzden Geet karakteri oldukça eğlenceli bi karakter. Zaten film başladığında götürüyor sonuna kadar.

Esas oğlan da (dur adını bakıyorum gıgıldan) Shahid Kapur. Bu da kapur ama o kapur başkaaa bu kapur başka. Eleman zengin akıllı yakışıklı falan doğal olarak gözlüklü de. Gözlükler yarım ve ince çerçeveli, camları da enine dikdörtgen gözlüklerden. Neden bahsediyorum bundan; çünkü elemanı film boyu izlerken “Doğukan o bir ev abisi değil, o bir bollywood yıldızı, bunu düşünmeyi kes filmi izle” diye kendime telkin verdim. Eleman tam bir ev abisine bensiyor, gözlükler falan abiler detected.
Bi de elemanda hafif bi Shah Rukh Khan havası var. Yani havası var o kadar. Benzerliği gençliğine veriyorum umarım büyüdükçe özgünleşir.

Ancak özgünleşmeyebilir de. Çünkü hollywood’un kendine has bir oyunculuğu olduğu gibi Bollywood’un da var. Bir çok oyuncu da benzer oyunculukları gördüm zaman zaman, kadın erkek farketmiyor. Bi erkeğin jestini mimiğini bi kadının yaptığını falan gördüm başka bi filmde. Gerçi o jest mimik aslında hep o kadınındı da ben önce erkekde gördüm diye bana öyle geliyor da olabilir.
insafsızca uzuyor yazı ve ben tadında bırakmak için parmaklarıma tüm zihnimle engel olmaya çalışıyorum.

Film cidden çok eğlenceli. Niye bitti lan. Sıkılınan bi güne iyi gelebilir.

Ve sanırım bitirmeyi başardım şu anda.

Sevgiler.

2 yorum:

  1. güzel filmdi.afişini görsem hayatta izlemem ama bu referansa güvenim tam. ve eğlendim gerçekten.canınız gülmek istiyorsa izleyin pişman olmazsınız ama doğukan abi hakkat bu adam ev abilerine benziyo yav.acayip eli yüzü düzgün sanki hepde öyle rolleri var.bunu şöyle katil hırsız felan yapsan tutmaz. insanın yanaklarını sıkası gelir varmı öyle arıza adam rolündeki bi filmi? ben hiç rastlamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eyvallah varol dost. Bu elemanın biraz daha uçarı olduğu film olarak Teri Meri Kahaani var. Onu da tavsiye ederim ancak bu Shahid Kapoor dostumuzun özellikle yeni filmlere gelindikçe böyle bi boy gösterme hevesi olduğunu görüyoruz. Böyle bi seksi olayım, vücut göstereyim, arz-ı endam edeyim falan bunlar sevmediğimiz hareketler. Ama elemanda potansiyel var. Bi şımarma meyli görüyorum ve yakıştıramıyorum. Ama Teri Meri Kahaani güzel filmdi yani onun da yazısı var kardeşim. Onu da oku hoşuna giderse onu da izleyebilirsin.

      Sil

Popüler Yayınlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...