25 Haz 2012

Rab Ne Bana Di Jodi - Om Shanti Om

Aslında iki film birden tanıtma gibi bi niyetim yoktu. Çünkü tanıtacağım filmlerden birini bitirdiğimde bunu tanıtmasam da olur gibi düşünmüştüm. Ancak biraz zaman geçince farkettim ki filmden aklımda çok şey kalmış. Bazı sahneler, şarkılar, oyunculuk falan gerçekten çok iyi. Lan bunlar iyiyse geriye ne kaldı ki? Hemen başlayayım o zaman da gene çok uzatmayayım. Zaten iki film. Kısa kesmeye bakacağım. Hala yazıyorum. Tamam. Kestik.

Şimdi iki filmimiz var. İkisi de Shahrukh Khan filmi. Shahrukh Khan’ı daha önce nerde işlemiştik arkadaşlar. Ra. One ve My Name is Khan’da. Evet. Öncelikle şunu söyleyeyim ki adam çok iyi oyuncu. Bana Christian Bale’i anımsatıyor ne hikmetse (umarım doğru yazmışımdır kıristiyan beyl’i). Daha önceki filmlerinden farklı iki filmi var şimdi karşımızda. Bu filmler daha eğlence temalı filmler. O yüzden biraz sinemanın popüler öğelerini barındırıyor olabilir. Ancak tanıtmaya değer olan kısmı bunları Bollywood kriterleri içinde yapıyor olması. Bu da filmleri haliyle daha farklı bi eğlenceye zerkediyor(doğru kullandım inşallah. doğruysa bana maşallah). Peki. İlk filmimizle başlayalım.

1. Filmimiz: Rab Ne Bana Di Jodi (Bu Çifti Tanrı Birleştirdi)
Yapım:2008  -  Hindistan
Tür:Dans,  Dram,  Müzikal,  Romantik
Süre:165 dakika
Yönetmen:Aditya Chopra

Az önce bahsettiğim ve anlatmaya değer bulmadığım fakat sonradan aklımda çok sahnesi kalan film buydu. Dedim ulan bu kadar klişe işler falan, oldu mu şimdi canım Bollywood sineması. Aradan biraz zaman geçince filmin şarkılarını açtım dinledim, bi kaç sahnesini de tekrar izledim o aradan. Film gerçekten eğlenceliymiş. Bunu izlerken değil de sonradan farketmem keyif alınmak için yapılan bir eylem adına ne değer taşır bilemiyorum tabii. Ama zaman kaybı olmadığı kesin.

Önceki yazılarda belirtmiştim Bollywood filmlerinin en az 2-3 film konusu olabilecek filmlerden yapıldığını (dikkat anlatım bozukluğu çıkabilir). Filmin içinde barındırdığı ilk film enteresan bi aşk hikayesi olarak başlıyor, ikinci filmse dans bildiğimiz dans filmleri gibi biraz. Ben o tarz filmleri pek sevmediğim ve hep aynı mantıkta bulduğum için pek sevmiyorum. Tamam işte anladık kazanıyorlar sonunda. Burda da söyliyim yarışmanın sonunka kazanıyorlar. Kaybedecek bişey yok bu bilgiyi edinmenizle. Eşek değilsiniz ya o kadarını herkes anlıyor artık. Ama işin bu dansla ilgili olan kısmını çok uzatmamışlar, filmde de çok önemli bir konuymuş gibi bu konuya vurgu yapmamışlar bu kısım güzel. Teferruat olarak kalmış. Herşeyi ana konuya bağlamak için bi araç olarak kullanmışlar.

Filmin senaryosundan çok bahsetmemeye çalıştım. Bi kaç detay verdim ama bunlar emin olur çok önemli detaylar değil muhterem kardeşlerim. Allah azze ve celle.

Gerçekten güzel oyuncular, sahneler ve müzikler var. Bu nedenle izlemeye değer. Tanıtmak istemiyordum senaryoyla alakalı bahsettiğim danslı manslı bölüm iyi olsa bana sıradan geldi o yüzden. Ancak yine de izleyin çünkü Shahruk Khan’ın canlandırdığı iki tip de adamın mizacına göre çok komik.

2. Filmimiz ise Om Shanti Om (Tercümesi yok la. Bulamadım)


Yapım: 2007 - Hindistan
Tür:Aksiyon,  Dram,  Müzikal,  Romantik,
Süre:166 dakika
Yönetmen:Farah Khan

Bu film Bollywood filmi içinde Bollywood’u gösteren bi film. Bi yandan reklam da kokmuyor değil ancak çok eğlenceli. Filmde Bollywood’un 30 yıl öncesi ve sonrasını görüyorsunuz.

Filmde yine daha önce bahsetmiştim, tam film bitti diyorum zırt bi dönüyor konu olaylar birbirine bir bağlanıyor höh diyorum. O münasebetle filmi izlerken çok eğlendiğimi söyleyebilirim.

Bi de şarkılarla alakalı olarak bu filmle beraber bişey daha keşfettim. Filmlerin içine şarkı koymaları gelenek, tarz, tür, artık ne dersek diyelim bize komik geliyor ya, adamlara göre de komikmiş. Yani çeviren eleman şarkıların sözlerini de çevirdiği için sözlerden anlıyorsun. Komik yani. Kendi makaralarını geçiyorlar.

Filmde aklımda kalan birkaç sahneden de bahsetmeden edemeyeceğim. Spoiler yok elbette.
  • Birincisi filmin şarkılarından biri. Derd-E Disco diye bi şarkı. Şimdi açıp izleseniz çok erotik öğeler barındırdığını, işte çok sıradan olduğunu falan düşünebilirsiniz, bu konuda sizi haksız bulmam. Ama filmi izleyip sözlerini de okuyunca çok komik ve eğlenceli. Bi kaç kere peşpeşe sarıp dinledim bu şarkıyı.
  • İkinci olarak filmin nerdeyse bütün ana olaylarını özetleyen bi müzikal sahnesi var. Çok iyi.
  • Üçüncü de bir çok Bollywood yıldızının filmin normal akışı içinde rolü olmasa da, içinde bulundukları sektörü anlatan bi film olduğu için tahmin ediyorum, yine bi danslı müzikli sahnede filmde yer almasıydı. Çoğunu tanıyamadım la zaten. Daha izlediğim kaç tane film. Ama eşek değiliz yani olaya vakıf olduk.

Bişey daha diyecektim ne diyecektim ya. Neyse unuttum anassınıssati.
İkisi de eğlenceli filmler.

İlk defa da eğlenceli Bollywood filmi tanıtmış oldum hadi hayırlısı. Bu arada Farah Khan kadınmış ya.
sevgiler.

4 yorum:

  1. rab bana ne di jodi izlerken acayip keyif aldığım bi film. klasik bi konusu var gibi ama danslar ve müzik muhteşemdi.(sanki hangi hint filminde kötüydü orası ayrı)ilk olarak yazıyı okuyunca çok bi beklentim olmadan başladım filme ama özellikle o yarışmaya hazırlandıkları sahneler harikaydı bence. doğukan abimi dinleyin kaçırmayın bu film harika bu arada eskiden görüntü kalitesine fazla takılmazdım. bir kaç kere senin bu konuda uyarılarına rastlayınca bi bakem dedim nasıl olcak. hint filmleri özellikle renkler ve dans ön planda olduğu için hakkat 720p bile beğenmiyom artık. iyi ki varsın be kanka

    YanıtlaSil
  2. rab ne bana di jodi bende de aynı etkiyi bırakmıştı ilk arkadaşla izlediğimizde 'sıradan eğlenceli' bir filmdi ama müzikleri kulağımda önce müzikleri dinledim tekrar sonra filmi seyrettim gerçekten güzel olduğuna karar verdim:)

    YanıtlaSil
  3. Ya bu om shanti om gibi biyapimin turkiyede cekilmesi imkansiz ya adamlar mali amc gutmeksizin odul toreni sahnesi dewangi dewanginin cekimi icin neredeyse tum yildizlari toplamislar ve hepsi cok eglenmis. Odul sahnesinde resmen kendileriyle dalga geciyolar ya harika bi yapim bence...

    YanıtlaSil
  4. diğerini izlemedim ama om shanti om cok tatli bir filmdi.kopuk kopuk izlememe rağmen çok zevk aldim.bunlar bollywood'da gercekten eglenerek film ceviriyorlar. ekran basinda ben de koptum.Om Kapoor adamsın! Sen de öyle Doğukan abi :)

    YanıtlaSil

Popüler Yayınlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...