25 Haz 2012

Guru


Bir kısmı Türkiye’de geçtiği için biraz daha fazla dikkatinizi çekeceğini düşündüğüm bir film var elimde ve Bollywood sinemasında yine seriye bağladığım bi döneme giriyoruz sanırım. Hadi bismillah.

GURU
Yapım: 2007 - Hindistan,
Tür: Biyografi,  Dram,  Romantik,
Süre:166 dakika
Yönetmen: Mani Ratnam

Bu kez elimizde güzel bir film ve aynı zamanda etkileyici bir biyografi örneği var. Film gerçek ismi Dhirubhai Ambani olan bi dayının biyografisi. Ama filmdeki adı Gurukant Desai. Filmde niye öyle bişey yapmışlar bilmiyorum. Heralde sonradan telif melif baş ağrıtmasın ayağına girmemişler o işlere.
 
Daha öce bi hint filminde en az 2 filmin olduğunu söylemiştim. Bu filmin ilk yarısı oldukça eğlenceli geçiyor. İkinci yarı ise daha çok “Çöküş (Der Untergang) tadında geçiyor.

Baş rollerde daha önce hiç baş roldeki bir filmini izlememiş olduğum Abhishek Bachchan (ki kendisi Bollywood sinemasının meşhur dayılarından Amitabh Bachchan’ın ve başka bir benim hiç filmini ilememiş olduğum teyzenin oğlu olur) ve Jodhaa Akbar filmiyle daha yeni tanışma fırstatı bulduğum Aishwarya Rai ablamız oynuyor. Bu filmde pek yakıştıramadım bu çifti lakin gel gör ki bunlar gerçekte karı-kocaymış yahu. Bundan önce bi filmde daha oynamışlar, ikinci filmde tavlamış hatunu. Zaten bu tiple o hatunu o kadar çabuk tavlamasını kimse bekleyemez. Herif resme Erkan Mumcuya benziyor lan. Belki Erkan Mumcu’ya Özcan Deniz karışmış hali. (Yalnız Bollywood sineması tanıtma olayını Bollywood magazinine de yer verecek kadar genişlettim. Vallahi hayırlısı.) Allah bi yastıkta kocatsın ne diyelim. Yöremizden şu şarkıyı paylaşarak evrene bir mesaj vermek istiyorum.

Dediğim gibi filmin bir kısmı İstanbul’da geçiyor. Dayı gençliğinde İstanbul’a geliyor. Yıl 1951. Tam yükselmeye başlamışken, işi de öğrenmişken diyor ben memleketime dönüyorum kendi işimi kurmaya. Biraz milliyetçi bi dayı.

İstanbul’da geçen kısımlarda çok sayıda hintlinin gittiği mekanlar var mesela, çok enteresan mekanlar. İstanbul’da Hindistanlı bir sürü insanın tolanıp eğlendiği mekanlar neresiymiş acayip merak ettim. Söyleyin biz de gidek. Yalnız filmden şöyle bi fail durum yakaladım.


1951’de ne YTL’si lan!!?!?

Film yine canım Hindistan’ın güzide yapımlarından biri. “Mutlaka izleyin lan!!” diyebileceğim bi film değil. Ama tanıtmaya değer bir film. İstanbul’da geçmese de tanıtabileceğim bi filmdi. Ama gel gör ki İstanbul’da geçerek bir artı puan da benden kapıyor. E herif Hindistan milleyetçiliği yapıyor filmde ama ben de Türkiye milliyetçiliği yaparak filmi tanıtıyorum.

Son olarak filmin İstanbul'da geçen kalabalık Hintlilerden oluşan saheneler için “Hindistanbul” espirisini de yapayım yoksa çatlarım. Zaten yalnız izledim yapamadım kimseye. İçimde kalmasın.

sevgiler.

2 yorum:

  1. detayı çok güzel yakalamışsın,gülmekten bi hal oldum:)))etrafa çok dikkatli baktığına göre bi illumınatı düşmanısın heralde:))

    YanıtlaSil
  2. İllüminati düşmanı demeyelim de bi ara ilgilendim ne yalan söyleyeyim. Ama şimdi mevzu İstanbul olunca ya da Türkiye'de herhangi bir olunca dikkatli izleniyor haliyle. Ek Tha Tİger'i de öyle izledim onda bişey bulamadım. Ama güzel çekmiş canlar. Öyle James Bond gavatlığı yapmamışlar adamlar üstüne katıp daha da güzel göstermişler memleketi.

    YanıtlaSil

Popüler Yayınlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...