25 Haz 2012

Ra-One

Yapım: 2011  -  Hindistan
Tür: Bilim Kurgu,  Aksiyon,  Macera, 

Oyuncular:Shahrukh Khan, Kareena Kapoor, Arjun Rampal, Satish Shah,
Yönetmen: Anubhav Sinha


Bir Bollywood film tanıtımı kuşağında daha birlikteyiz. Sanırım bu bi kaç gün çok sık film tanıtımı yapacağım çünkü elimde bi kaç tane izlenmiş ve işe bak ki hepsi de tanıtılmaya değer filmler var. Az çok bilen la bunu herkes biliyor sen tanıtsan ne olur diyebilir ama bilmeyen de var. Mesela bana kimse bişey tanıtmadı kendim buldum izledim, sonra dediler bana onu bilmeyen mi kaldı. O zaman benim gibiler için gelsin.:(

Bu filmi izleyene kadar hep şüphedeydim. Bu heriflerle herkes dalga geçiyor, böyle hep bi gerizekalı muamelesi yapıyor, acaba bu herifler gerçekten gerizekalı oldukları için mi bu efektler falan böyle uçuk yoksa işin içinde başka bi dümen mi var. Bollywood’u da sevmişim bi kere hayalkırıklığına uğramak istemiyorum bi yandan.

Bu filmi şimdiye kadar izlediğim. çok az sayıda olsa da, Bollywood filmleri arasından şöyle bir farkla sıyrılıyor ki; bilim kurgu ve macera olması. Bilim kurgu ama öyle bi bilim kurgu değil. Bilimden geçtim olum bu nası bi kurgu lan. Bilim kurgu olduğu için de bir çok efekt içermesi gerekiyor haliyle. Efektler artık hssktr boyutuna geliyor zaman zaman. Ancak bu filmden anladığım şudur ki herifler olayı aşmışlar artık bütün olayla makaralarını geçiyorlar. Amerika’da bu tarz filmler çok ciddiye alınır. Hatta Süperman’e Spiderman’e inanan adamlar var lan. Star Wars’u zaten ilahi film serisi olarak benimsemişler. Ama burası Hindistan, burda herşey gerçek. Daha önce de belirtmiştim doğu kafası diye, doğu kafası böyle bir konuyu ciddi işleyemez zaten ki film ciddiyle geyik arasında gidiyor. Sırıtmıyor ve can sıkmıyor.

Baş rolleri Shah Rukh Khan ile Kareena Kapoor oynuyor. Zaten Bollywood’da elini sallasan ya Khan’a çarpıyor ya Kapoor’a. Abimizin Aamir Khanla bi akrabalığı var mı bilmem ama ablamız Raj Kapoor’un torunu oluyormuş. Bundan 3 idiots’u tanıtırken de bahsetmiştim sanırım. Bollywood’da gözler renkli olunca oyuncu mu olunuyor anlamadım. Biraz daha genişlesin hint filmi dağarcığım bu konuda da kendi çapımca bi kanıya varmış, size de iletmiş olurum.

Filmde oyun yapımcısı bir şirketin yaptığı ve başlarına bela ettiği bi oyunun karakterleri baş rol olarak yer alıyor. Ben izlerken bi ara oyunun içinde video izlersin ya (ne deniyordu lan onlara) o tadı aldım. Hikaye de biraz  o tatta.

Filmde önemli bi ayrıntı olarak sanırım Amerikan ortak yapımı film. (bendeki de ne Amerka düşmanlığıymış arkadaş, bak geliyor yine.) Hint filmi olduğu için haliyle dans sahneleri falan çatır çatır var bundan şikayetimiz de yok ancak normalde hint kızlarının danslarında böyle seksi kıyafetlerle götlü mötlü danslar olmaz. Daha kıvrak ve narin dans olur, mimikler falan kullanılır özellikle. Fakat burda daha ziyate hint şarkıları olsa da karılar danslar götlü mötlü.
Filmin müziklerininin çoğunda Akon var (sılim şeydi yok).

Hikayeden en fazla şu kadar bahsedebilirim. Baba var bi tane, oğlu var, baba oyun yapımcısı şirkette çalışıyor; adeta melek gibi bir adam, oğlu bilgisayar ve oyun manyağı; oyunlarda kötü karakterler cezbediyor kendisini, baba oğlu için kötü karakterin güçlü olduğu bi oyun yapıyor. Fakat filmin başında bi teknolojiden bahsediyor sanal alemin gerçek dünyada var olabilmesi üzerine, hologramın daha ilersi, bire bir bilgisayardaki varlığın dışarda olmasıyla alakalı. Bu teknolojiden mütevellit kötü karakter canlanır, o canlanınca iyi karakter de canlandırılı ve olaylar gelişir.

Şaka maka filmi bayağı anlattım ama bu tarz filmleri sevenler için eğlenceli bir 3 saat olacaktır. Sinema da gidilmez tabii de evde büyük keyifle izlenebilir. Zaten ben sıkılsam 3 saat niye dayanayım. Kapatır başka bişey yaparım. Bi de üstüne oturmuş tanıtımını yapıyorum (cins miyim neyim).
Gene iki satır bişey yazacaktım oldu bi kamyon ya.

sevgiler.

3 yorum:

  1. sen yaz biz okuruz sıkma tatlı canını yazmanı istemesek ne işimiz var burda kamyon değil tır olsa kabul tam gaz devam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yav beni şımartıyorsun ehehe. Bu bi de bayaa eski yazılarımdan benim. Ben SRK'yi yanlış hatırlamıyorsam ilk burda izledim. O zamanlar kısa kısa tanıtma niyetim vardı ama film uzun olduğu için söyleyeceklerim de birikiyor. Biraz da bollywood dedikodusu yapmayı seviyorum ki bi de.:D

      Eyvallah gardaş. Biz buralardayık.

      Sil
  2. Cok sevyorun shahruk khany cok guzel filmleri 😘😘😘

    YanıtlaSil

Popüler Yayınlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...