15 Nis 2013

Kuch Kuch Hota Hai

Yapım: 1998 - Hindistan
Tür: Aile ,  Komedi ,  Müzikal ,  Romantik
Süre: 177 dakika
Yönetmen: Karan Johar
Oyuncular: Shahrukh Khan, Kajol, Rani Mukherji, Salman Khan, Anupam Kher
Senaryo: Karan Johar


Bugünki filmimiz yine tavsiye üzerine yine eskilerden. Bundan önceki tanıttığım film de yine eskilerden ve baş rolleri yine aynı kadronun paylaştığı "Dilwale Dulhania Le Jayenge". Eleştiriye biraz fazla abanmışım beğenmedim sanılmıştı. Bu film de yine oldukça beğendiğim ancak barnak basacağım noktaları olan bir film olarak yerini aldı burda. O vakit başlayalım.

Girişte de belirttiğim gibi filmi oldukça beğendim. Yeni filmlere göre süresi oldukça uzun (3 küsür saat kadar) ve benim en sevdiğimden. Yeni nesil hint filmlerinde bu süreyi 2-2,5 saate çekiyorlar hiç tasvip etmiyorum.

Bir önceki film Dilwale Dulhania Le Jayenge filmiyle bu film arasında 3 yıl var. O '95 yapımıydı bu '98. Ancak aradaki yıl sanki daha fazlaymışçasına orda şikayet ettiğim şeylerin bir çoğu, nerdeyse %85'i bu filmde yok. Ne yok mesela? Kajol'ün bıyıkları ve karışık saçları, Shah Rukh Khan'ın tuhaf saçları. Özellikle tipler konusunda kayda değer bir ilerleme var. O arada hint sinemasında nasıl aksiyonlar yaşandı bunları bilemiyoruz tabii.

Bu film için en başta şunu söylemek istiyorum ki özellikle; bu herkesin beğeneceği bir film değil. Bu filmi beğenecek olan kişiler daha önce onlarca hint filmi izleyip (özellikle yeni ağırlıklı) bunu da kadrosundan dolayı izleyecek olan kesim. Filmin kadrosu geniş. Hem de oldukça geniş. Bugün her biri ayrı ayrı başrollerde oynayan ve bir araya gelmesi oldukça zor olan yıldızlar bir arada ve hatta bazıları yan rolde. Kaç bollywood sever Salman Khan'ı yan rolde düşünebiliyor. Ancak Sawaariya'da da gördük ki Salman'ın böyle kompleksleri yok ve ne olursa olsun rolünün hakkını sonuna kadar veriyor. Ayrıca kendisini oldukça kayda değer bir kısmı İstanbul'da ve Mardin'de çekilen Ek Tha Tiger filmiyle ayrıca da sevdik bağrımıza bastık. Canımız Salman. Adamsın Salman.

Bu filmi dediğim gibi öncelikle şimdiye kadar yeni hint filmleri izlemiş ve birçok oyuncuyu tanımış, favori oyuncusunu seçmiş olan kişiler özellikle seyreylesin. Hepsi bir değişik ama bu film Kajol'ün filmi olmuş. Hani nasıl ki Shah Rukh Khan My Name is Khan'da, Priyanka Chopra Barfi'de, Rani Mukherji Sawaariya'da kendini açıkça belli ediyorsa ve bu benim filmim diyorsa bu film için de Kajol adeta bu benim filmim akadaş demiştir. Gerçi Rani birçok filmde kendini belli eder ama ben bir tane örnek vereyim de konu uzayıp karışmasın dedim. Ehöm.;). Kajol öyledir ki bu filmde belki de bir daha böyle izleme şansımız olmayacaktır. Çünkü burdaki oyuncuların yaşlar yavaştan kemale yaklaşmış ve artık ağır, duygusal yoğunluklu karakterleri tercih edeceklerdir. Tıpkı My Name is Khan'daki Shah Rukh'u, Barfi'deki Priyanka'yı bir daha kolay kolay izleyemeyeceğimiz gibi.

Ancak cidden taktir ettiğim olay Salman'ın ve Rani'nin yan rollerde yardırması. Gerçi Rani biraz daha rolü vardı da Salman hakaten adam. Kral adam. Bi daha da değinmiş oldum.

Senaryoya gelirsek; senaryo öyle çok orijinal bir senaryo değil. İlk yarısı High School Musical tadında gençlik, kolej filmi. Bol eğlenceli ve şarkılı türkülü sahneler. Ki ne kadar klasik sahneler olsalar da ben oldukça eğlendim çünkü oyuncuların bu halleri bile hint filmi severe farklı bir bakış açısı veriyor ister istemez. İkinci yarısı ise yine klasik hint senaryosu olan düğünden kız almaya dayalı çatışması olan bir senaryo. Bunu söylüyorum çünkü bu tip senaryoyu 3 kilometre öteden tanır hint filmi seven adam. O yüzden senaryoya değil şarkılara ve diğer sahnelere odaklanır.

Bu filmler konusunda şikayetçi olduğum başka bir konu ise şu şarkılarda misal enstruman çalıyormuş gibi yapmaları gerekiyor. O kadar kötü yapamıyorlar ki çalıyormuş gibi yapmayı. O kadar kötü yani. Bi SRK biraz telli çalgı tutmuş belli ki kızlarda tek numara yok. Zaten o tırnaklarla gitara akor basmak mümkün değil sevgili Rani ve sevgili Kajol. Dünya maliyet dünyanın parası be. Biri de çıkıp iki akor basmayı göstermiyor mu size. Çok mu zor ha çok mu zor. Kapris mi yapıyorsunuz yoksa nedir?

O göbekleri de tekrar ettirip duruyorsunuz bana. Görüyorum ki o göbekler yıllardır var. Yıllardır ya. 20 sene göbekli olarak Bollywood'un zirvesinde utanmadan duruyorsunuz. Rani de Kajol de. Oğlanlar hayvan gibi çalışıp kas yapıyorlar, üçgen vücut, jön, şekil falan. Kızlar da Kezban gibi geldikleri gibi gidiyorlar. Ne iştir bilmem. Gerçi Aamir de göbekli memeli bi adam. O da gelmiş buralara nasıl gelmişler hiç bilmiyorum. O da Khan olmanın ekmeğini yemiş belli ki. Ama utan utan. Bak Shah Rukh da Khan ama adam çalışıyor vücut yapıyor. Sen de ancak sosyal mesaj ver. Neyse.

Ancak gördüğüm kadarıyla 90'larda çekim teknikleri, renkler, dokular dünyanın her yerinde aynı. Bir moda olarak mı, bir furya olarak mı, yoksa teknik şartlardan dolayı mı öyle bilmiyorum. Onu da sinemacı arkadaşlar belirtsin bunun dersi varsa.

Sözlerime burda söz verirkene, bi dakka doktor bey geliyorum...

Sözlerime burda son verirkene belirtmek isterim ki bu film Hint filmi izlememiş insanlar için çerezlik olabilecek, senaryodan pek bişey beklenilmemesi gereken ancak yine de çok eğlenileceğini düşündüğüm bir film.

Ancak Hint filmi izleyen insanlara bu oyuncuların bu tiplerini muhakkak görmelerini ısrarla tavsiye edeceğim bir film. Özellikle de Kajol'e herkesin çok şaşıracağına eminim. My Name is Khan'da, Fanaa'da gördüğünüz Kajol'den çok çok uzak bir Kajol izleyeceksiniz ve çok da hoşunuza gidecek.

Son olarak yönetmenimiz Karan Johar, aynı zaman da My Name is Khan'ı da çekmiş olan bir baba yönetmen.

sevgiler.

9 yorum:

  1. Eğlenceli bir film aslında Hint filmi severlerin izlemesi gereken bir film.
    Siz Doğukan kardeşimin pek sallamadığına bakmayın.
    Gülücük.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl sallamadı yav. Mis gibi övmüşüm işte. Dağa nabayım hacı? :D

      Sil
  2. Namaste,
    Öncelikle film bittiğinde aklınızda kalacak tek şey "kuch kuch hota hai" şarkısı olacak. Film bildik hint klişeleri her zaman olduğu gibi yine var. Neyse ki Türk seyircisi olarak bu klişeler bize teğet geçiyor. Klasik Hint filmlerinden hoşlanıyorsanız, ilk bölüm size hiç cazip gelmeyecek ama olsun, Kajol'un cıvıklıklarına hayret ederken ilk yarı geçip gidiyor. Sadece "Kuch kuch Hota Hai" şarkısı için bile izlemeye değer.
    Kia karu ha ye
    Kuçi kuçi hota he.....

    Kara Lale

    YanıtlaSil
  3. ne tuhaftır ki benim ilk izlediğim ve hint filmi sevdamı başlatan filmdir kendisi belirtiyim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vay arkadaş. Ne şanslıymışın Ben 3 idiotsla başlamıştım. Keşke ben de bir DDLJ'le bir KKHH'yle falan başlayabilseydim. E biz köylü çocuğuyuz gardaş imkanlarımız bu kadarına yetti. ehe.

      Sil
  4. Ve ve ve kajol kajol... bu filmden bi dans sahnesini karan srk ve kajol beraber izliyolar bi programda ve hepsi kajol o zaman gercekten iyi dans ettigini soyleyip sasiriyolar. Ama kamera arkasi komik olan bi film onlar icin. Cunku kajol cekimler esnasinda kisa bir hafiza kaybi yasamis bisikletten dusmek suretiyle. Ve bu film benim raniyi tanidiğim film... yeri ayni yani.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yav arkadaş ben Rani'yle Kajol'un arasının bile açık olduğunu öğrendim. Hatta bu ara araları biraz daha eyiymiş. Olsam orda lan siz kardeş sayılırsınız derdim kulaklarını çekerdim.

      Sil
  5. aslında karanın bi programında bunu açıklıyolar. bu arada karan joharla kahve diye bi program var. srk kajol ve raninin katıldığı bölüm izlemeye değer. kajol orda bununla ilgili şey diyo "bizim aramız açık değil bizim jenerasyonumuz farklı ben ondan bi önceki kuşağım kardeşimle daha yakınlar..." falan diyo. o programı izlediğimde raninin mütevaziliğine bi kez daha hayran olmuştum...

    YanıtlaSil
  6. bu filmi izlemeyi ve elde emeyi en cok isteyen benim

    YanıtlaSil

Popüler Yayınlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...