12 Tem 2013

Once Upon A Time in Mumbaai


Yapımı : 2010 - Hindistan
Tür : Dram ,  Suç
Süre: 134 Dak.
Yönetmen : Milan Luthria
Oyuncular : Ajay Devgan ,  Kangana Ranaut ,  Emraan Hashmi ,  Imran Hasnee ,  Prachi Desai
Senaryo : Rajat Arora
Yapımcı : Ekta Kapoor ,  Shobha Kapoor


Hindistan'ın kalifiye bir yapımıyla daha karşınızdayım. O şaşaalı, o rengarenk, o cicili bicili filmlerden biraz sıyrılıp biraz da farklı hikayelere geçelim.

Filmi izlerken zaman zaman bir biyografi filmi olduğunu düşündüm lakin ki öyle değilmiş. Hikaye büyük ölçüde senaryo ancak Sultan Mirza karakteri Hindistan'ın eski kulağı kesik dayılarından Hacı Mastan Mirza'dan esinlenilerek yazılmış. Güzel de yapılmış. Dayı hakkında detaylı bilgi veremiyorum. O kadar çeviri yapabilsem izleyemediğim filmleri izlerim zaten. Zalım cehalet.:(

Burda sık sık altyazı olmayışından dolayı farklı oyuncuların, Hindistan'ın farklı bölgelerinin filmlerini izleyemediğimden şikayet ediyorum. Bu açıdan bakarsak bu film hikaye olarak Hindistan'ın bir yüzünü anlattığı gibi film olarak da Hint sinemasının diğer yüzünü gösteriyor. Filmde ne SRK, ne Aamir, ne Kareena, ne Hrithik, ne Rani, ne Kajol, ne de diğerleri var. Düşün Amithabh Bachchan bile yok. ehehe. 

Fakat aslında en az onlar kadar büyük oyuncular var yine. Burda bi dönem izlediğim filmleri yazmadığımdan bahsetmiştim. O filmlerden biri de Singham'dı ve Singham'ın başrolü olan Ajay Devgan bu filmde de yine başı çekiyor. Orda polisi oynayan dayımız burda suçluyu oynuyor. yalnız dayı da hakikatli bi terör estiren bakış var. Evlerden ırak. Ama dayı harbi kalifiye. Bulabilsem altyazıları burdan yürürdüm bi süre.

Diğer dayımız ise Emraan Hashmi. Bu dayıyı da defalarca denk geldimve defalarca izleyemedim. Neden? İşte malum sebep. Bir Rani Mukherjee filmini bile çıktıktan en az 1,5-2 sene sonra altyazılı izleyebiliyorken bu dayıları izlemek için ya çok üst düzey yapımlar olması gerekiyor ya dao filmin çok şanslı bir film olması gerekiyor. Bu dayımız da aksiyon ve suç filmlerinde başı çekiyor ancak bu tarz sanırım aşk filmlerinin yanında bizim çevirmenlerimizin ilgisini pek çekmiyor. La kız arkadaşım bile sen niye bu kadar aşk filmi izliyorsun diye benden kıllanmaya başladı yeminedyom. İmkanlar işte.

Ablamız Kangaana Ranaut'u ise daha önce ne gördüm ne duydum. Ancak onun da bi filminin indirdiğim diğer filmler arasında olduğunu farkettim. Daha detaylı olarak o filmi izleyince de bahsederim kendisinden. Burda da oldukça hakkını vermiş rolünün onu da belirteyim.

Filmin dayılarını, ablalarını   bi kenara bırakırsak film hakaten tam bir biyografi filmi gibi. Sonu sürprizli değil ve tahmin etmesi de çok zor değil. Zaten çok seçenek olmaz bu tip filmlerde. Ancak işleyiş, çekimler ve sahneler gerçekten filmin neden ön plana çıktığını anlatıyor. Kast çok iyi seçilmiş ve benim gördüğüm kadarıyla popüler kitleye hitab etmek yerine bu filmi bu film yapacak oyuncular, tam karakterlerinin adamlarını seçmişler. 

Ha. Filmin ikincisi de yolda ancak bana sorarsanız izleyecek miyim? Muhtemelen izlemeyeceğim. Yönetmen, senarist, hikaye ve karakterler aynı olsa da oyuncularda kölü bir değişiklik var. Açıkçası Emraan Hashmi yerine Akshay Kumar'ın oynayacağı Shoib Khan karakterini izlememi kimse beklemesin benden. Zira Akshay Kumar dediğimiz adam nadir iyi filmleri olsa da tam bir Akasya Durağı filmlerinin adamı. İyi oyuncu olabilir ama oynadığı filmler hep bu tarz filmler ve dediğim gibi çok nadir aksini söyleyebileceğim film var.

Müziklerde de Pritam'ın çok iyi iş çıkardığını söylemeliyim. Soundtrackler can olmuş. Klipler bir Hint filmine göre oldukça az olsa da bu bir Hint filmi olduğu için elbette vardı ve senaryoya güzel yedirilmişti.

Özet geçecek olursam bu filmi izleyin ve mümkünse Blu-Ray formatta, dev ekranda, kaliteli bir ses sitemiyle izleyin. Ben sadece Blu-Ray kutucuğuna tik atabildim gerisi yoktu ama olaydı iyi olurdu yani.

sevgilerlen. 

8 yorum:

  1. ajay devgan kajol un kocası değilmiydi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oha! Ulan bu kadar zamanlık Kajol hayranıyım bak bu ayrıntıya hiç dikkat etmemişim. Halbuki biyografisini neyim okumuşluğum da var ha. Ama özel hayatını pek tınlamadığımdan hiç adamı google'da bile aratmamaışım. Ama ne yalan söyliyim yakışır hacı. Kalite olarak daha aşağıda bi adam düşünülemezdi. Taktir ettim. Mutluluklar diliyorum ikisine de. Görürsen muhakkak sevgilerimi ilet.

      Sil
  2. filmin ikincisi çıktı. Shoaib karakteri Emraan hashmi den sonra akshay kumar nasıl olacak benimde pek garibime gitti bilemiyorum ama risk alıp izleyecem. müzikleri çok güzeldi yotube da rastladım :)bide sonakshi sinha var tabii izlemek için iyi bi sebep. gerçekten kız hem güzel hemde iyi oynuyor bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkçası ben yeni filmi izlemeyi düşünmüyorum. Akshay Kumar filmlerine ben hep ön yargıyla bakıyorum. Bir değil hemde iki set kurmuşum önüme Akshay filmlerine karşı. İkinci olarak da Akshay Kumar elbette ki bi Emraan Hashmi olamaz. Gerisi kontr gerilla. Neden böyle saçma bi oyuncu değişikliğine gidilmiş anlamak mümkün değil. Emraan Hashmi oynamayacaksa sırf piyasası var diye çekip de hikayeyi mafetmenin ne manası var. Yakıştıramadım. Olmasın böyle şeyler.

      Sil
  3. izledin mi ikincisini? ben izledim bence eğlenceli olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok izlemedim. Açıkçası pek cezbetmiyor da beni. Hani oyuncular değişmiş falan. Belli ki gişeyi devam ettirmek için çekilmiş. Akshay'dan ve oyunculuğundan pek hoşlanmamam da var tabii. Zaten film izlemeye pek vaktim yok. Vakit buluca da genelde iyi olduğunu düşündüğüm filmlere yöneliyorum.

      Sil
    2. tamam bir baş yapıt olmuş diyemem ama akshayın oyunculuğu yerinde ve tabiri caizse cuk oturmuş. sonra sonakshi var o hafif aptal ev kızı tiplemesiyle yine çok sempatik ve sempatiklikte imran la da yarışınca oooooo olmasa da izlenebilirler listesinde;)

      Sil
    3. Heh işte. Akshay'ın filmleri izlenilebilir seviyede ya da akasya durağı tadında oluyor. Bi tek OMG'yi çok beğenmiştim o kadar. Benim zaten vaktim yok. O yüzden vakit bulunca izlenilebilir filmlerden ziyade oooooo filmleri bulup izlemeyi tercih ediyorum. Gelgelelim bulabiliyor muyum? Çok zor. Ama bu filmi izlemememin en büyük sebebi başka bir filmin gişede ekmeğini yemek için çekilmiş yavan bir devam filmi olduğunu düşünmem. Tek başına bi film olsaydı yine bi nebze ama devam filmi gibi olduğu için benim nazarımda olumsuz bi intiba oluşturdu.

      Sil

Popüler Yayınlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...