12 Nis 2013

Dilwale Dulhania Le Jayenge

 Yapım: 1995 - Hindistan
Tür:Aile ,  Komedi ,  Müzikal ,  Romantik
Süre: 181 dakika
Yönetmen: Aditya Chopra
Oyuncular: Shahrukh Khan, Kajol, Anupam Kher, Amrish Puri, Farida Jalal
Senaryo: Kajol, Javed Siddiqui, Shahrukh Khan, Aditya Chopra,
Yapımcı: Yash Chopra
 

Normalde eski filmlere karşı bi tepkili olmuştum izlediğim son bir kaç filmden sonra ama yine son zamanlarda blogdan aldığım güzel geri dönüşler, tanışmalar, kaynaşmalar, öneriler oldu. Ben de bu önerileri değerlendirdim elbette ve de pişman olmadım. Eskilerde de cevherler varımış. Neler varmış bakak görek

(Edit: Filmde kafama takılan şeylerden o kadar bahsetmişim ki filmi beğenmemişim gibi olmuş. Tam aksine filmi gayet beğendim. Çok keyifli bir film olduğunu belirteyim. Sonra vay efendim bu filmi niye beğenmedin de aslında güzel filmdir de falan olmasın. Film güzel film, eğlenceli film. Tavsiye ederim. Hah.)

Dilwale Dulhania Le Jayenge filmi '95 yapımı bir SRK-Kajol filmi. Yaklaşık 20 sene öncesinin filmi olduğundan kelli ne SRK bugün ki SRK ne Kajol bugün ki Kajol. Hele Kajol'un hali, tavrı, tipi ayy. Bunlara hep değineceğim de filmden bahsedeyim.

Film gene oldukça uzun. 181 dk. 3 saatten 1 dk fazla ve yine dolu dolu bir 3 saat olan film. Dolu dolu 3 saat, dolu dolu Hint ögeleri, dolu dolu oyunculuk, dolu dolu senaryo, dolu dolu şarkılar. Gerçi senaryo biraz klasik öğeler barındırıyordu ama 95 için o kadar da klasik miydi bunlar bilemiyorum şimdi.

Oyuncuların tipleri demiştim ya. Shah Rukh Khan'ın tip adeta Mahsun Kırmızıgül'den bozma, Emrah'tan gelme, Ali Şan'a gitme. Genç, surat pürüssüz, şimdiki kadar karakterli yüz hatları yok. Tamam bugün bu noktalara gelmiş eyvallah da o zaman, o tiple nasıl starlık taslamış onu anlamladırmak ne mümkün.

Hadi Shah Rukh Khan'ı geçtim o gene Khan. Kasttan almış yürümüş diyelim. Kajol'e ne diyeceğiz. Saçlar sanki evde temizlik yapıyormuşçasına karışık, bakımsız, saçılmış. Hani Hülya Avşar'ın İbrahim Tatlıses'le olan filmleri var ya. Ordaki saçlar gibi. Ama biri 70-80'ler biri 95 yani. Ara makas icad olmamış mıydı o zaman nedir? SRK'nin de saçlar aynı. Sık sık fışkırmış kafadan. Bi şekle şemale girmemiş düzgün.

Hadi saçlara aldım koydum bi kenara. Onu affettim. Ama niye affettim? Çünkü beterin beteri var. SRK'yi geçtim hatırlarsanız star olmasını. Kajol, o bıyıklar ve o kaşlarla nasıl bu günlere geldi acaba? Pardon o KAŞ ve o bıyıkla nasıl bu günlere geldi. O kaşlı bir kıza hangi insan evladı aşık olabilir. FİLMDEKİ MANTIK HATASI.

Senaryoya gelirsek genel hatlarıyla güzel giden akıcı bi senaryosu var, sıkmıyor, germiyor, bezdirmiyor. Ama Shah Rukh'un oyunculuğunda bi şımarıklık mı diyim, bi toyluk mu diyim, bi aşırıklık mı diyim. Bişey var. Rol gereği de olabilir ama sanmıyorum. Sırıtmış çünkü. Aamir Khan izlemeyi bu yüzden bırakmıştım ben. Gerçi o hala o oyunculuğa devam ediyor ama neyse ki SRK bu tip oyunculuktan bugün oldukça uzakta.

Ayrıca senaryoyu kaç kişi yazmış allahını seversen. Herkes bi el atmış orta malı olmuş senaryo. Kajol bile Shah Rukh Khan bile parmaklamış. Bi senaryoyu 10 kişi yazar mı arkadaş? Senariste biraz saygı.

Bütün bu şekilci eleştrileri geçersek filmde aşırı sahneler vardı. Tamam alışığız Hint filmlerinde aşırı sahnelere ama bunlar baya aşırı yani. Hani Cüneyt Arkın'ın vurmadan düşürdüğü adamlar var ya o sahnelerden var filmde. Ama o filmlerle bu film arasında 20 sene var. Valla Bollywood bugün Bollywood olmuşsa o şarkılar ve senaryolar hatrınadır yani onu anladım.

Şarkılar demişken. Şarkılar muhteşem diyebilirim. Çok iyiler. Hem soundtrack olarak hem sadece hint müziği olarak. Hele o kadının sesinde büyüleyici bişey var. Kadının adı da Lata Mangeshkar'imiş. Kadın şarkıya girince içimde bişeye basıyor sanki. Şarkılar zaten iyi ama sesin de hakkını vermek lazım yani. Ne yapıyor ne ediyor bilmiyorum ama parçaladı yüreklerimi yav. Adamın sesi de iyi de kadın çok değişik.

Ama bu ayrıntılar tabii yoğun olarak Hint filmi izleyenlerin gözüne takılabilecek, hatta gözünün içine girecek ayrıntılar. Çok sık Hint filmi izlemeyenler bu filmde muhtemelen bütün Hint sinemasını yaftalayacak olumsuzluklar bulacaklardır. Ancak oyuncuların bir çok filmini izlemiş insanlar çok bambaşka noktalardan izleyecektir filmi.

 Dilwale Dulhania Le Jayenge filmi hakikatli ve keyifli bir film. Sadece şarkıları için bile izlemeye değer. Bu film daha çok anlatılır da daha fazla uzatıp uzatıp mevzuyu germeyeyim. İzlenmesini tavsie eder gözlerinizden öperim.

Sevgiler.

5 yorum:

  1. Ah bu film benim izledigim 3. Kajol srk filmi. Ilk ikisi baazigar ve karun arjun muydu neydi onlari pek begenmemistim gerek müzikal aciadan gerek ouunculuklar acisindan.. bundan mutevellit bu film bna cok iyi gelmisti sarkilarinida her sabah okul ev arasinda dinliyorum hala malum daha 1 senelik bir mazim oldugu icin... özellikle bundan sonra izedigim filmlerde bu filme yapilan atiflari falan görünce bi acayip oluyorum.... kajol kezban gibi falan ama seviyom ben bu kadini ya nedensiz bi cekiyo beni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yav ben bu filmi diyorum imkan olsa da gitsem, Hindistan'da hala bi sinemada gösterimde, orda izlesem ah gidi. Gerçi altyazısı olmaz ama olsun. 12 senedir oynuyormuş bi de. Kendi ev sinemamı kurduğumda arada bir gösterime sokacağım bu filmi. Ama bu filmleri izleyip keyif almak için oyuncuları biraz tanımış olmak lazım. Hani yeni filmlerinden biraz izleyip de tanıyınca bu halleri daha bir komik oluyor.

      Sil
  2. aynen ya bende gitmek istiyorum. o olayı ilk duyduğumda bi şok olmuştum biraz araştırdım falan. skye bi yerde neden şu sıralar kajolle bi film çekmiyosunuz diyolar oda "çünkü bizim bi filmmizin 20 yıl hatrı var vizyondan kalksın çekeriz" diyo. üstelik ben bi srk-kajol çifti hayranı olduğum içün bu film bende bi ayrı yaa kabhi alvida na kehna filminde buna bi gönderme çakıyolar insan o göndermeyi anlayıncada bi havalara falan giriyo yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vay arkadaş ne kadar programlar varımış da hepsini de izleyebiliyorsun. bunların altyazılısı mı var yoksa sende hintçe mi var. bende ingilizce bile nanay olduğu için pek izleyemiyorum o tip şeyler. yoksagönül ister tabii.

      Sil
  3. Aslinda bi cogunda turkce alt yazi mevcut. Karanin programinin turkce alt yazili bolumleri var baya youtube da ama ingilizce konustuklari icin bazen tamamen onlarida izlemeye calisiyorum. Ya turkiye pek olmasada ingilizce fan siteleri cok fazla her turlu paylasimda yapiliyo oralarda bende oralardan takip etmeye calisiyorum yoksa hintce nerdee.... ama olsa iyi olurda ya.

    YanıtlaSil

Popüler Yayınlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...