20 Tem 2013

Love Breakups Zindagi



Yapım: 2011 | Hindistan
Yönetmen, Yapımcı, Senaryo: Sahil Sangha
Oyuncular: Zayed Khan | Dia Mirza | Cyrus Sahukar | Tisca Chopra | Satyadeep Mishra | Pallavi Sharda


Merhaba. Bir zaman israfıyla daha yine sizlerle birlikteyim. Bu yazıyı çok uzatmayı planlamıyorum. Filmi hemen gömüp gideceğim.

Bir filmin hindistanda çekiliyor olması onu bir hint filmi yapmıyor. Bu film buna bariz bir örnek. Film o kadar elit bir kitlenin elinden çıktığı belli bir film ki nasıl anlatayım bilemiyorum. Düşünün ki bir hint filminde düğün sahnesi var ve tırt. İnanabiliyor musun sevgili Şansal? Hani elit şehirliler köylüyü beğenmez hakir görürdü de şimdi organik yiyecek diye köylere saldırdılar ya, kültürde de aynısı oluyor. Şehrin verdiği kültürsüzlük ve sığlıktan kurtulmak için geneleklere sığınıyor bu elitler. Aslında hiç bağlı olmadıkları ve uzaklaşmak için götünü yırttıkları, gerici gördükleri geleneklere. Öyle oluca da olay sığlıktan kurtulamıyor. İzlemişseniz bilirsiniz Avrupa Yakası'nda kızlar kına gecesi yapıyor. Nişantaşı bebelerinin yaptığı kına gecesi ne kadar geleneksel olabilir ki? Burda da o tip bir durum var işte. Düğün sahnesinin sığlığı da ordan geliyor. Zengin bebelerin uyduruk aşklarını ve dertlerini anlatan yapımlardan biri bu ve senaryo bir aşk hikayesinde düşünebileceğini bütün basitlikleri ve klişeleri barındırıyor. Cins bi kızla ilişkisi olan esas oğlan, ona vakit ayırmayan bir adamla beraber olan bir cici kız, bunların arkadaşlarının düğününde tanışıyorlar, takılıyorlar ve bu süreçte ikisinin sevgilisi de yok. Bilin bakalım neler oluyor? Yok hepsinden geçtim de o kızların erkek arkadaşları resmen törenle kızı esas oğlana veriyorlar ya büyük bir anlayış içinde; bu nasıl mezhebi genişlik lan. Sıçarım sizin aşkına der kızın da ağzını yırtarım, çocuğunda çükünü keserim (GÖZDAĞI). Salak salak senaryolar işte. Adamı hasta etmeyin.


Filmi yapanlara da bok attım çünkü böyle senaryoları yazan adam ancak böyle yaşayan bi adam olabilir. Ben hayatımda hiç aşırı lüks bir restorana gitmedim. Aşırı lüks bir restoranı kulaktan dolma bilgim yoksa nasıl betimleyebilirim? Burda da bi sahnede sokakta bişeyler yiyecekler sözde ama yiyemiyorlar kavga çıkıyor. O kavga çıkarmazsa oradaki satıcıyı ve ortamı betimleyemeyecekti çünkü senaryoda.

Yaratıcılıktan uzak ve aşk filmlerine artık ara vermem gerektiği kararını verdirten bir film oldu. Bundan sonra suç, aksiyon, fantastik vb hint filmi önerisi olan varsa alabilirim. Bu uyduruk heriflerin uyduruk hikayelerini izlemekten sıkıldım çünkü. Ne varsa eskilerde var diyip SRK-Kajol filmleri serisini tamamlayacağım illa da aşk filmiyse. Bu nedir ya. Dil Chahta Hai'de de aynı boktan hissi yaşamıştım. Yeter.

Sevgiler.

5 yorum:

  1. tırt de mırt de düğün var mı ,var.sen ona bak.bu film için çok kan dökülecek:çocuğumu keserim dememden sonra görüyorum ki birileri de eline pıçak almış!filmi öneren bendim.filmi sırf düğün filmi deyu önerdim birader;hint filmi diye değil, müthiş aşk filmi diye değil ,oyunculuk über ötesi diye değil düğün filmi diye öneerdim kapiş?sonra ne o sosyal tespitler:zengin bebelerin zamazingoları.bababab git fakir düğünü izle :altınları kim çaldı(kibar olalım kime gidecek)eltim geçen gün giydiğini giymiş,hala kızı kocasıyla yine kavgalı kaynım gene altınlara göz dikmiş...olay yok.hangi fakirin düğününde srkh çıkar !daha sayayım mı?bak burada ne var.en sevdiğimiz şarkının danslarını edeceğiz yıhuuuuu.ışıklı düüğün çadırları... hahahahah diye atılan kahkahalar yıllar sonra gördüm dokuz taş oyunu.evleniyonuz alo çocuk oyunu değil.bu arada gelinle damat 14 yılda sayısız kerem ayrılmış kimin umrunda.sonunda gelin kafalamış ya.sonra düğün geleneği evlenmeyenler kendine düğünde muhakkak birini bulur mesajı net verilmiş.sosyalleşme .kel kör buldu mu buldu.ama şanssız gelin bak okuyanlara kıyak meraklansınlar sana inat izlesinler burayı yazmıyorum.sonracığıma geldik benim bölüme:inter ağrısı:işte çocuk buradan sonra yanımdan uzaklaştırıldı.kescem vallaha.bu andavalda hatta iki andavalda anlamadı birbirleri için yaratıldığını.duple yapmış yönetmen sırf beni şaşırtmak için.şaşırdım mı?allah belanı versin öküz diye pek bi şaşırdım.eğer iyilik meleği bir eski arkadaş yeni boyfrendiniz varsa sırtınız yere gelmez.o her şeyi sizin için halleder.hatta salak yeni sevdiceğinizin aklını bile başına getirir.o dayak sahnesi de sizin gibilere inat.zengin bebelerin kafasının tasını attırmayın sonra pişman olursunuz haaa(burada parnak sallıyoruz.)siz blog sahibini dinlemeyin gidin izleyin.(bloğunu ele geçirme girişimim kendini ele mi verdi ne?tüh bayağıda iyi gidiyordum.)film tırt bende biliyorum.ama düğğün var beeee.birde müzikler güzel ne dersen de.valla şunu yazarken bile çok eğlendim(filmden bile daha çok).sırf bu yüzden gene izlerim.dünyayı kurtarmayı da bu seferlik sana bırakıyorum.amir var mı amir iki de ondan gidelim?bak o derdine deva olur.birlikte düzeltirsiniz dünyayı .ben tatile girdim pire temizlycem size sonra katılırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahaha.:D. valla benim hint düğünü anlayışımla bunun arasında çok fark var. bu biraz zengin züppelerin geleneklere özendiği bi düğün olmuş. dans etmeye çalışmışlar falan olmamış. kareografi uyumluluk falan tırt. müzikleri ikinci bi kez daha dinleme ihiyacı bile hissetmedim. valla ben çok klişe senaryoyu sırf iyi müzikler ve iyi düğün sahnelerinden dolayı beğendim ama bunda hikaye klişe olmasını dışında çekimler de avrupa/amerika sineması gibi. oyunculuk, kurgu, müzikler... yav beni anlamıyorsunuz. aradığım bu hiç değil. eheheh.:D

      Sil
  2. anlıyoz anlıyoz korkma da napalım işler kesat eldeki ile idare edecen:) bende hint filmleri izliyorsak şöyle kızlar bi omuzlara kadar bilezikler takınsın adamlar şalvar sarık olmazsa olmaz diyenlerdenim. hintlilerde kendi aralarında bu elitlere kıl oluyorlarmış onuda mausam filminde shahid kapoor dan harika bi şarkı ve öncesi çok tatlı mimikler eşliğinde öğrendim:)saj dhaj diye başlıyan bi şarkı oldukça eğlenceli.üşenmezsen bak youtube dan

    YanıtlaSil
  3. bence imdb'den puanlamaya göre izlemelisin biraz filmleri, 7 ve üstü filmler izlemeye özen gösterirsen güzel olur. şahsen 7 ve üstünü tercih ederim, 6-7 arası oynayan aktöre göre değişir, ama 5'in altındaki filmler bence zaman kaybı ne kadar sevdiğim insan(lar) oynasa da. gerçi bu puanlar keskin bir kriter değil tabii ki, her 7 üstü film mükemmel ya da her 7 altı film berbat olacak diye bir kaide yok, ama en azından fikir verir diye düşünüyorum. bunun dışında tamil veya bengal filmlerini de izlemelisin, onlardan da güzel filmler çıkıyor. özellikle tamil ( ya da güney hindistan, dravid bölgesi) filmlerinde kamal hassan'ı tek geçerim. mükemmel bir insandır. gerçi filmlerine ulaşmak zor biraz, altyazılı çok zor bulunuyor bu filmler. neyse benim yorumlamam bu kadar, iyi seyirler dilerim.

    YanıtlaSil
  4. Bu filmin eleştirilecek yanı süresi fazladan uzun ve de bazı klişeleri içinde barındırması. Bizde de modern hayatın içinde iyi yaşam koşullarına sahip insanlar köylerine gelip düğünlere katılıyor. Modern yaşamdan gelen insanların gelenekleri hiçe sayması söz konusu olamaz. Sonuçta hadi gelin düğünü şehirde, sosyetik şekilde kutlayalım diyemez. Gelelim Türk filmlerine. Son yıllarda elle tutulur bir Türk filmi izlemedim. Güney Kore uyarlaması en az 10 dizi uyarlaması sayabiliriz ki konu bulmakta zorlanan dizi yapımcıları şu filmi görse aynen alıp uyarlamasını yapabilirler. O yüzden bu filme çok fazla haksızlık etmemek lazım. Bu filmin oyuncularından biri de Amir Khan nın 'Yerdeki yıldızların' oyuncusu Tisca Chopra..

    YanıtlaSil

Popüler Yayınlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...