14 Tem 2013

Kites


Yapımı : 2010 - Hindistan
Tür : Aksiyon ,  Dram ,  Gerilim ,  Romantik
Süre: 123 Dak.
Yönetmen : Anurag Basu,  Anurug Bashu
Oyuncular : Hrithik Roshan ,  Barbara Mori ,  Kangana Ranaut ,  Luce Rains ,  Kabir Bedi
Senaryo : Anurag Basu ,  Anurug Bashu ,  Robin Bhatt ,  Akarsh Khurana
Yapımcı : Prashant Shah ,  Rakesh Roshan


Bu aralar yine seriye bağladım. Malum çay zamanı köydeyiz.Çay desen tam gelmemiş, hava serin ama sinekler var madem iş yok filme abanıyoruz buralarda. Güzel de oluyor. Geyiği uzatmadan filme geçelim.

Film gördüğümüz üzre Hrithik Roshan'ın başı çektiği, Barbara Mori'nin eşlik ettiği, Kangana Ranaut'un gözüktüğü bi film. Kangana'dan önceki yazıda bahsetmiştim biraz, sonraki filmi yani bu filmde de izleyip hakkında daha fazla şey söyleyebileceğimi belirtmiştim ancak sanırım pek fazla bişey belirtemeyeceğim. Yalnız şunu söyleyebilirim ki Rani ya da Kajol'le kapışamasa da Kareena ya da Katrina Kaif'le kapışır. Artık Gerisini siz kıyaslayın.

Hrithik için şunu söyleyebilirim ki; adam tam bir dünya standarlarında oyuncu. Ne versen oynuyor ve yaşlandıkça kıymetleneceği de aşikar. Çok çeşitli filmini izledim çünkü adam çok çeşitli oynamış. Tarih, aksiyon, aşk, suç, dram ne versen götürüyor. Taktir ettim. Ama bi vücut gösterme olayı var bunda da tabii. O kadar vücut yaptık heralde göstereceğiz derse gıkımı çıkaramam eyvallah der geçerim. Bu çeşitlilik yönüyle adamı cidden taktir ediyorum.Ha bak. Şimdiye kadar benim farketmediğim belki de bir çoğu kişinin farketmediği, genç kızları hayal kırıklığına uğratacak ya da en azından şaşırtacak bir tuhaflığını farkettim bu filmde. Göstermemek için oldukça özenli çekmeye çalışmılar ancak ne yazık ki isteseler de istemeseler de gözükmüş. Hrithik Roshan'ın sağ elinin baş parmağında çift parmak var. Genetik bozukluk mudur nedir tam bilemiyorum şimdi ama isteyen google'da aratabilir. O kadar filmin izledim farketmedim ama bu filmde ancak yakaladım. Vallahi her güzelin bir kusuru vardır da bu kusurla adam bu günlere gelmişse helal olsun. İyi pari partnerleri kıllanıp arıza çıkartmıyor.

Kites filmi için tam bir Hint filmi diyemeyiz çünkü hiç bir sahnesi Hindistan'da geçmiyor. Amerika'ydı Meksika'ydı bi aşağa kovala bi yukarı kaç geçip gidiyor. Filmin aksiyon sahneleri çok iyi olmasına, paraya hakkaten kıyıldığının belli olmasına karşın romantizmin bu kadar yukarı çekilmesi biraz aşırı olmuş. Hatta Türkçe'ye de Tehlikeli Aşk diye çevirmişler. Tamam Türkçe ismi filmin konusuna uygun da bizimkiler her boku da aşağı yukarı böyle çeviriyor. Adam filmin adını uçurtmalar koymuş sen Tehlikeli Aşk diye çeviriyorsun. He. O adamın aklı kesmemiş. Milyon dolar yatırım yapmış demiş ki adını da Uçurma koyuyorum. Sen diyorsun ki Uçurtma yemez Tehlikeli Aşk iyi hacı. Ulan manavlara mı yaptırıyorsunuz bu sanat tahlillerini anlamıyorum. Gerçi mesela adam Çin'de başkentinin adını Beijing koymuş sen tutup elin herifinin başkentine Pekin diyorsun. Nasıl bir kafa yapısıdır arkadaş bizdeki? Neyse sapmayalım.

Filmi izlerken ortak yapım olduğuna nerdeyse emindim. Ama baktım sadece Hindistan yazıyor. Yine de yabancı yapım şirketleri mevcut işin içinde belli. O atlamalı patlamalı sahneler klasik. İyi kotarılmış ona lafım yok. Ama bir Hindistan filminden çok bir Avrupa/Amerika filmi tadındaydı. İspanyol kadının sürekli çıplak dolaşması, Hritkin'in sürekli vücut gösterisi vs. Bunlar benim bir Hint yapımında aradığım şeyler değil. Bu söylediklerim filmin genel iyi mi kötü mü tartışmasının dışında.

Filmin genel olarak izlenilebilirliğine bakarsak kendi kategorsirisinde iyi. Ama bir Hint filmi değil temelde. Güzel görüntüler var. Senaryoya baktığımız zaman çok olağanüstü orijinal bi senaryo değil ama bağlanabilecek en iyi şekilde bağlanmış. Bi de Hintli adamla İspanyol kızının aşkı bana çok samimi gelmedi açıkçası. Yani fena aşıklar gibi gitti gitti ki öyleydiler de ama ben bi türlü ne yakıştırabildim, ne kafamda inanabildim ikisinin süpersonik aşık olabileceğine. Yani adam da kız da görsel olarak o kadar sağlam ki en fazla cinsel olarak birbirini arzuluyorlardır diye düşündüm ama şaka maka aşıkmışlar birbirine. Çuk. Halbuki Kangana'nın oynadığı karakterle ispanyol kız yer değiştirse eminim çok çok daha inandırıcı olurdu. Neyse artık geçmiş olsun.

Daha söylenecek söz kaldı mı bana bilemiyorum. Sanırım bu kadarı kâfi. Hadi kaçtım.

sevgiler.


2 yorum:

  1. Hocam indirdiğim filmleri benden önce izliyon ya.
    Valla kıskandım şincik.
    Bu arada Hrithik dayının kusurunu ben evvelden farketmiştim zaten... yanılmıyorsam Jodhaa Akbar filminde. Şu an Chalte Chalte filmini izliyorum iyi gidiyor benim açımdan. Hiç bir tutarı olmasa bile ki: "Altyazı süperötesi berbat, o kadar ki düzenlemiyorum bile, izleyip geçeceğim" filmde Shah Rukh ve Rani ikilisi izlememe yetiyor.
    Çay demişken hocam memleket neresi sorması ayıp olmasın. Devamını bekliyorum yorumlarının...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğim gibi bu ara biraz zamanım var. Hele de ramazan ki yapacak pek bişey yok. Ne kaptırsam kar. Bi iki hafta sonra biraz yoğunlaşacak durumlar biraz ara verebilirim. İki filmim daha var. Onları da izleyince yenilerin indireceğim. Hrithik'in parmağını daha önce farketmedim hatta bu filmde baya şaşırdım. Sırf onu göstermemek için açılar, sahneler, çekimler ona göre ayarlanmış resmen. Ama el bu sonuçta ne kadar saklanabilir. Açıkçası dönüp dolaşıp bi şekilde SRK filmlerine geliyorum. Sürekli de SRK filmi izliyormuş gibi olmamak için direniyorum biraz açıkçası. Rani can ama ona direnmiyom. :D. Memleket de Sri Lanka olmayacağına göre Rize hocam.:)

      Sil

Popüler Yayınlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...