1 Eyl 2013

Paheli


Yapımı : 2005 - Hindistan
Tür : Fantastik
Süre: 140 Dak.
Yönetmen :  Amol Palekar
Oyuncular :  Shahrukh Khan, Anupam Kher, Rani Mukherjee, Amitabh Bachchan
Senaryo :  Vijayadan Detha, Sandhya Gokhale

Merhaba. Gene ben. Neden böyle oluyor diye artık sormadan edemiyorum. 3 tane hint filmi izliyorum bütün düzenim, dengem, şeklim, şemalim, şftım kayıyor. İşler, güçler, dertler, tasalar, yoğunluklar, yorgunluklar bitmiyor. Haftada 2-3 film izleyen ben bir buçuk ayda bir filmi zor izler hale geldim. Kesin göz var üstümde. Bi de blogun en başında sevmediğim dandirik bi film kalmış. Zor şartlar altında izlediğim bu filmle hemen güncelleyelim, yenilenelelim, güzelleşelim.

Bir kere artık bunca zamandır işlediğimiz derslerde Shah Rukh ve Rani'nin tartışmasız iyi bir çift olduğu gerçeğini defalarca gördük, tatbik ettik, benimsedik. Bu konuda zaten sıkıntı yok. Ancak bu kadar zamandır beraber oynamaları ve çok önemli filmlere imza atmalarından mütevellit ben aşağı yukarı aynı yaşlardadırlar herhal diye düşünürken bir de baktım ki arada 12-13 yaş fark var. Shah Rukh Khan'ın bu kadar genç göstermesi hatta Rani'yi de geçtim kendinden iki alt kuşakla aşık atabilmesi taktire şayan. Hakikatli ve tartışmasız iyi bir oyuncu olduğu burda da ayan beyan ortaya çıkıyor.

Daha ziyade filmden de bahsetmek istiyorum. Zira bu çiftleri yakıştırma olayı artık her filmde her filmde sürekli okuyanlara da "Tamam kardeş anladık." dedirtmiş olabilir.

Hep aşk, hep entrika, hep aynı tarz filmler diye biraz uzaklaşmak istedim. Her ne kadar sevdiğim tarz düğünler, danslar, gelenekler, oyunlar falan olsa da blogda çeşitliliğe yer vermek adına "Acep bu Hindistan'da Fantastik namına ne vardır diye girdiğim bu yolda yaklaşık 5-6 tane film indirdim. Ancak yine karşıma Shah Rukh Khan ve Rani Mukherjee çıktı. Hindistan'da bu büyük oyuncuların olmadığı filmleri bulmak mümkün olsa da altyazılar sıkıntı olduğu için kaçış yok gibi. Ancak yine de bu filmi ilgimi çektiği için indirdim. 

Filmin sahneleri, müzikleri, görüntüleri ayrı ayrı çok güzel. Oyunculuklar çok iyi. Özellikle Shah Rukh Khan burda bir kez daha farklı bir tiple ve karakterle karşımıza çıkıp boy göstermiş. Adam beni My Name is Khan'dan itibaren bu tip konusunda istikrarlı olarak şaşırtıyor. Yönetmen ise film namına oldukça iyi iş çıkarmış diyebilirim. Peki bu kadar saydığım şeyin bir aması var mı? Ne yazık ki var.

Fantastik diye indirdiğim film elbetteki fantastik öğeler barındırıyor ancak salt bir fantastik film değil ne yazık ki. Temelde bir imkansız aşk filmi. İşin fantastik boyutu sadece aşkın imkansız olmasının sebeplerinde kendini gösteriyor. Onu dışında çok fantastik boyutlara sahip olduğunu söyleyemeyeceğim.

Ama kukla olayını anlamlandıramasam da sevdim.

Senaryoya da fantastik filmden ziyade aşk filmi olarak bakınca çok bir şey vadettiğini söyleyemeyeceğim.  Zira aşk filminden çok fantastik film olarak görmek o kadar mümkün değil. Senaryonun başlangıcını gidişatını oldukça beğendim ama bağlandığı noktayı ve o noktadan verdiği mesajı o kadar beğenmedim. Hatta biraz ahlaksızca bulmadım da değil. Belki ben yanlış tarafı tuttuğum için olabilir ya da senarist bazı karakterleri yanlış modellediği için de olabilir. Bence ikincisi.

Senaryonun bağlandığı nokta dışında güzel görüntülere sahip, sağlam bir ekranda izlendiğinde deli keyif verebilecek bir film olduğunu düşünmekteyim. Evet son bir saattir röpteşambırımı giymiş, berjerime yayılmış, puromu höpürdetirken bunu düşünüyorum. Hmm.

Haa bide Amithab Bachchan var. Çok küçük rolü olmasına rağmen bollywood'un mikenk taşlarından olduğunu belli eder nitelikte filmde yer aldığını söyleyebilirim. Hatta söyleyebilir ve giderim.


Sevgiler.


5 yorum:

  1. özlettin kendini kardaş izlediğim bi film paheli ama seni yeniden buralarda görmek güzel.nazara karşıda maaşallah diyelim sen de bi ayetel kürsi oku bişeyciğin kalmaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin cağnını yerim gardaş. Eyvallah. Eksik olma.

      Sil
  2. Blogunu yeni keşfettim, beğendim, takip etmeyi planlıyorum :)Yalnız kafama bişe takıldı DDLJ'deki yazında SRK için "Hadi Shah Rukh Khan'ı geçtim o gene Khan. Kasttan almış yürümüş diyelim." demişsin ama SRK'nin kastla alakalı bi durumu yok. Hatta SRK'nın Hindistan'daki bu kast sisteminin artık eskisi kadar etkili olmamasını sağladığı söylenir. Anlayacağın kendi çabasıyla superstar olmuş. Birde kimsenin Don ve Don 2'yi önermemesine ya da senin hiç bahsetmemene çok şaşırdım. İzlemediysen kaçırma izle bence. Film hakkındaki yorumlarını merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle teşekkür ederim.:). yav valla ben o Khan meselesinde çok derinlemesine araştırma yapmadım ancak bu kadar Khan olan bi yerde bir Khan'ın çok zor şartlarda bu kadar büyük yıldız olması bana çok olası gelmiyor. Düz mantık yürüdüm orda yani. Bişey bildiğimden değil. ehehe. Ama filmlerde hep bu dinler arası çatışma ve kast sistemine karşı olduklar alt mesajı hep var. O ayrı. Ha işe yarıyor mu? Gördüğümüz kadarıyla pek yaramıyor. Olsun. Kimse önermedi ama inan son iki aydır bilgisayarımda 6-7 tane film bekliyor ve ben daha yeni bi taneyi bitirebildim o da bu film. Ağustos ayında film yok yav. Buğna inanabiliyor musun Sevinç. Ama bunları da not ettim. Hatta atıyorum torrente hemen. sonra da yazıyorum. Belki ikisini bir yazarım. Kim bilir. Tabii birincisini beğenmezsem ikincisini izler miyim o da var. Ama attım yani torrente bilinsin. Teşekkürler tekrar. Saygılar bizden.

      Sil
    2. Yalnız filmler Hindistan'da geçmiyor haberin olsun. Yine de çok başarılı, kaliteli filmler. (Amerika'da da geçmiyor yanlış hatırlamıyorsam)
      Bende teşekkür ederim geri dönüş yaptığın için :) E o zaman kolay gelsin sana,
      Saygılar Efenim ;)

      Sil

Popüler Yayınlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...