9 Eyl 2013

Raavan

Yapımı : 2010 - Hindistan
Tür : Aksiyon ,  Dram ,  Gerilim ,  Macera ,  Romantik ,  Suç
Süre: 130 Dak.
Yönetmen : Mani Ratnam
Oyuncular : Aishwarya Rai Bachchan ,  Abhishek Bachchan ,  Bipasha Basu ,  Govinda ,  Ravi Kishan
Senaryo : Mani Ratnam ,  Vijay Krishna Acharya
Yapımcı : Mani Ratnam ,  Shaad Ali

Meraba akadaşlar. İstanbul'a taşınmaydı, ev tutmaydı, yerleşmeydi, efendime söyliyim iş bulmaydı, çalışmaydı derken ağustos ayı blog için tamamen boş bir ay olarak geçti. Peki ağustosu telafi edecek miyiz? Elbette ki edemeyeceğiz. Çünkü ben artık manyak gibi film izleyecek kadar boş vakte sahip değilim. Olsun. Canım sağolsun. Olduğu kadar artık.

Öncelikle filmi tanışmaya başlarken bu Hindistan sinema sektörünün bir manyaklık içinde olduğunu belirtmeden geçemeyeceğim. İlk denk geldiğimde de biraz şaşırmıştım, şimdi bu ikinci oldu. Yav bi yönetmen aynı senaryoyu, %95'i aynı oyuncularla, birebir aynı sahnelerle, aynı yıl içinde iki kez neden çeker? Daha önce denk geldiğim de Shingam filmiydi. Gerçi onun yönetmeni ve oyuncuları farklıydı, bir yıl sonra çekilmişti ama 1 yıl olması neyi değiştirir. Aynı film la işte. Ajay Devgan abimize burdan saygılarımı iletiyorum. Söylediklerimin onunla uzaktan yakından alakası yoktur.
Tamil-Mumbai çatışması mı diyim, Mumbai sineması burdan yola çıkarsak Tamil sinemasının bir üst leveli mi oluyor diyim tam emin olamadım. Halbuki Tamil filmlerinde de yardırıyorlar. O kadar yardırıyorlar ki Bollywood tarafından tekrar çekiliyor. Acaba dille alakalı bi sıkıntı mı? mesela burda diyelim güneydoğu'da bi aksiyon filmi çekildi ve kürtçe. Bunu tekrar Türkçe olarak mı çekersiniz yoksa dublaj mı yaparsınız. Hiç değilse altyazı bişey... Yok bu işin altıda başka bi bit yeniği var. Bilenler beni bi aydınlatsın.

Filmi izledikten sonra ilk çekilen haline baktım, oyunculara baktım nerdeyse birebir aynı. Sadece bir iki oyuncuda değişiklik var. Çekimler, sahneler bile %90 aynı hatta %96-97 bile diyebilirim. Öbür filmi izlemedim tabii de baya bi göz attım sahnelerine. Birebir yav.

Film ağırlıklı olarak koyu renkler içeriyor. Ondan kellidir ki Aishwarya Rai'nin gözleri filme bariz renk katıyor. Guru'daki gibi bu filmde de karı-koca oynamışlar (ayy ne romantik). Zaten Guru filmini çeken dayıyla bu filmi çeken dayı aynı dayı. Bu dayı bu arada möhim bi dayı. 
Filmin çekimleri çok etkileyici. Manzaralar, sahneler, teknikler falan ben izlerken çok keyif aldım açıkçası. Keşke şöyle bi 150 ekranda izleme şansım olaydı o zaman dadından yenmezdi ya nasip kısmet işte. Olmayınca olmuyor.
Filmin senaryosu en temelde klasik. Ancak gerçek sınırları içindeki her senaro temelde klasiktir. Klasik değilse fantastik olur (ne gadada biliyorum. bak bak bak.). Ancak klasik bir hint filmi olmadığı aşikar. Bu benim hint filmi olarak sevdiğim bir tarz değil ancak sinema olarak iyi bir sinema örneği diyebilirim. Danslı, düğünlü, renkli, cicili,  bicili hint filmi arayanlar için değil bu film ne yazık ki. Ama Agneepath, Udaan, Black gibi filmleri seven insanlar için keyifli vakit geçirecekleri bi film diyebilirim.



sevgiler.

9 yorum:

  1. atışıyoz senle bu ara bunuda yeni izledim güzel filmdi açıkçası benzer film çekme işini de senden öğrendim diğer filmin fragmanını gördüm sadece göz yanılması herhalde veya eğlence olsun diye bi kaç sahne çektiler sandım bu işin mantığı nedir çözemedim. bu arada istanbula hoşgeldin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul'a hoş bulduk. Yav dediğim gibi Tamil'den falan da canavar gibi filmler çıkıyor onları tekrar çekiyorlar. Acaba Tamil Mumbai'nin paf ligi gibi bişey mi? Çözemedim ben de.:D

      Sil
  2. tereciye tere satayım bari aashuqui 2 yi izlesene müzikleri harika sadece benmi bayıldım sende sevecekmisin merak ediyorum yorumunu bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arşivde bekleyen, hevesle indirdiğim en az 7-8 tane film var inan ki. Yoğunum izleyemiyorum. Bi filmi izlemem 1,5 ay sürdü en son.:D. Ama yine de izlemeye çalışıyorum tabii. Bu önerileri de dikkate alıyorum. İzlerim kesin. Ama ne zaman bişey diyemem.:)

      Sil
  3. bi delilik yaptım tamil dilinde olanıda izledim :)ama doğrusunu istersen ikinciyi çekmekle iyi etmişler birinci cast pek olmamış ikinci cuk oturmuş ama kostümler oyuncular hatta çekim açıları bile aynı bu kadar olmaz dedirtecek türden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ehehe. hakaten delilik olmuş. ben bu tip aksiyonlara girmek yerine aynı zamanı yeni bir filmde değerlendirmeyi tercih edenlerdenim ama izleyip bizi de bilgilendirmen hoş oldu. hakaten birebir aynısı ben "acaba ikisini aynı anda çekip bi sene arayla mı yayınladılar lan" diye düşünmedim değil.:D

      Sil
  4. http://www.youtube.com/watch?v=z3UHfi9vpbc linkteki Aashuqui 2 filminin müziklerinden beni en çok etkileyen.filmi çok beğenmedim.sadece müzikleri dinlesen yeter...http://www.youtube.com/watch?v=inEu2qQuGZ8 bu linkte de aynı şarkıyı heroin söylüyor...http://www.youtube.com/watch?v=8fCIj8lEeGw bir de bu...muhteşemler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmi izlemedim. Daha birkaç ay önce yine burda bir arkadaş filmi söyledi de daha birinci filmi hiç duymadım ikinci filmi zaten hak getire demiştim. Ama tamamen benim cahilliğimmiş tabi. Gerçi filmi gerçekten hiçbir yerde görmedim ve şarkılarına da denk gelmedim. O yorumdan sonra filmi yavaş yavaş artarak daha çok görmeye başladım ve yakın bi zamanda da fırsatım olursa izleyeceğim. Attığın şarkılar içinde 3. dinlemiştim. Filmleri izlemeden önce şarkılar büyük ölçüde doğru referans olmuşlardır çoğunlukla ve 3. şarkıyı peşpeşe epey bi dinlemiştim. Şimdi atınca tekrar hatırladım güzel oldu. Müzikleri sağlam. O yüzden de filmi izleme listeme alabilirim.

      Sil

Popüler Yayınlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...