2 Şub 2013

Paan Singh Tomar

 

Yapım: 2010 - Hindistan
Tür: Aksiyon, Dram, Suç
Süre: 135 dakika
Yönetmen: Tigmanshu Dhulia
Oyuncular: Irrfan Khan, Imran Hasnee, Brijendra Kala, Zakir Hussain, Jahangir Khan

Bu sefer güncel yapımlardan çok uzaklaşmadım. Uzun zamandır karşıma çıkan ancak altyazı sıkıntısı nedeniyle izleyemediğim bu filmin altyazısı çıktığını görünce yumuldum. Hem de tam uyumlu altyazı. "İnsan Hayret Ediyor."

Paan Singh Tomar bir biyografi filmi. İzlemeden önce bunu bilmiyordum ancak bir biyografi filmi olduğu kendini belli ediyor. Çünkü hikayenin gerçekliği, sadeliği o kadar belli ki. gerçek olmayan hikayelerde muhakkak ama muhakkak bu kadar da olmaz dediğimiş şeyler olur. Kurgusal işlerde yazar genelde "Zaten yaşadığımız şeyleri yaşıyoruz, İo kadar sinema filmi çekiyoruz, dur şurda bişey yapayım vay anasına dedirteyim." şeklinde düşünür genelde. Yani öyle düşünür heralde. Yani benim fikrim yağni ben olsam...

Tüm bu anlattığım olağanlığa ve doğallığa en uygun adamı seçmişler başrol olarak. Taktir ettim. İrrfan Khan, afişte niyeyse İrrfan diye geçiyor sadece, hint sinemasında aşırı yakışıklı, aşırı mimikli, aşırı artiz olmayıp da  sağlam bir karizmaya sahip nadir aktörlerden. Bu yönüyle de en beğendiklerimdendir. O yüzden bu role daha uygun bi adam düşünemezdim ben de.

Film başlangıçta hani klasik sporcu filmleri olur, keşfedilir, çalışır çalışır  sonunda yarışı kazanır falan gibi bir imaj veriyor ancak o sadece olayın  yan bir hikayesi. Film aslında Hindistan'dan çıkıp olimpiyatlarda dünya imkansızlığa rağmen madalyalar almış sporculara ithaf edilmiş. Paan Singh bunlardan bir tanesi sadece. Bu adamların bunun dışında yaşadıkları hayatlarının konuyla alakasız bambaşka noktaları var. O dediğim çalışıyor yarışı kazanır kısmı belki 15 dk'sı filmin.

Bu arada filmin bi kaç kısmında Kurtalar Vadisi'nde aralarda çalan kemanlı bi dıııııııı dırırı dııııııı gibi bi müzik var. Bildiğin onu çalıyor. Böyle kulaklığı çıkartıp bi sağıma soluma baktım yani biri Kurtlar Vadisi mi izliyor yanımda diye. Müziği de tabii böyle tarif edince çıkartmak zor biraz ama izleseniz anca.

Filmi afişine de ayrıca hayran kaldım. Adeta Miniman Movie Poster. Filmi resmen özetliyor yani. Burdan da tasarımcı, fotoğrafçı arkadaşı ayrıca alkışlıyorum. Her filmde bu göremiyoruz bunları. Gurur duydum.

Bir biyografi filmi olduğu için ve dram, biyografi gibi öğeleri barındırdığı için sanırım müzikli danslı olaylara girmemişler. Kaç filmdir müzik yok, dans yok hasretini çekmeye başladım vallahi.

Bundan sonraki filmimiz de yine çok rast geldiğim ancak altyazısına yeni vakıf olduğum House Full. İkincisini de çekmişler de daha birinciyi izlemek kısmet olmadı. O film de normalde beni afişiyle fragmanıyla cezbeden bir film değil ancak niyeyse kaçtır karşıma çıkıyor, millet de çok beğenmiş artık onu da bakacağız göreceğiz.

sevgiler.

1 yorum:

  1. hint filmlerinde inter bilmem ne diye bir yazı belirir ya onu gördüğümde ahanda s..tık diyorum.eğer film şöyle güzel gidiyor herşey yolundaysa biliriz ki tepetaklak olacak herşey.adam centilmense bildiğin öküz çıkar ,kadın masumiyet abidesi ise anaaa buda kim dersin.bu inter öyle bir etki ile hayatı paralel evrenden izlemeye başlarsın.
    ahanda bu film öyle.inter yazısını görmedim amma olası olduğunu gördüm.insanın yeteneği keşfedilir ve ortam bulursa farklı bir hayat sürebileceği aşikar edilmiş.ama nereye kadar ?soru bu:ortam da değişmek zorunda.insan doğasına karşı gelemiyor ha.zaten adamın da amacı değişmek- değişim değil.kırılma anından sonra özümsediği değerlere istemeden ki kendi yargısı bu dönüyor .ve bildiği gibi davranıyor.işte bu kahramanı -filmi farklı kılıyor.hep çoban sülo hikayeleri çıkmıyor başarı hikayelerinden birde bunlar var.iyi mi film?hayat be hayat ne kadar iyiyse bu da ondan iki adım önde.ben ince memed havası sezdim hikayede ondan belki de hevesle izledim. adamı zorla eşkiya etmeyin .

    YanıtlaSil

Popüler Yayınlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...