5 Şub 2013

Saawariya

Yapım: 2007 - Hindistan
Tür: Dram ,  Müzikal ,  Romantik
Süre: 137 dakika
Yönetmen: Sanjay Leela Bhansali
Oyuncular: Rani Mukerji, Salman Khan, Ranbir Kapoor, Sonam Kapoor, Zohra Sehgal
Senaryo: Prakash Kapadia
Eser: Fyodor Mihailoviç Dostoyevski


Bugün tanıtacağım film şimdiye kadar tanıttığım filmlerden çok farklı bir yerde benim için. Ancak şöyle de bir durumu var filmin; kesinlikle herkesin beğeneceği bir film değil. Hatta bazıları yarıda bile bırakabilir.

Saawariya, Dostoyevski'nin Beyaz Geceler romanından uyarlanmış. Kitabı okumadım. Bundan sonra da çok ısrarla karşıma çıkmazsa okuyacağımı tahmin etmiyorum. Hani "Ben Hint filmi izlemem arkadaş, o ne ya filmin ortasında dans ediyorlar falan." diyen tipler var ya, hint filmi sevenlerin bildiği bir karakterdir o. İşte ben de "Ben klasikleri okuyamıyom arkadaş ya. Betim betim betim içim şişiyor yemin ederim. Teskeriyi al, otogara gel artık." diyesim geliyor.

Ancak ta indirirken filmin klasik eserden uyarlama olduğunu biliyordum ve acaba nasıl uyalarmış hintli abimlerimiz, nasıl oynamışlar, nasıl çekmişler diye izlemek istedim. Klasik roman hikayelerinin pek bana göre olmadığını bildiğim için de senaryoyu film için çok referans almadım.


Ama o oyunculuklar, o çekimler nedir arkadaş. Filmin çekimlerini nasıl anlatayım. 20'li 30'lu yılların filmlerini düşünün. Hani şu dev stüdyolarda belirli mekanlarda geçenler. O filmlerin siyah beyaz değil de ağırlıklı olarak masmavi ve rengarenk düşünün. Hani yabancı bir mahalleye gidersiniz, eski bi mahalle olur mesela, kendine özgü binaları olur, fırsatınız varsa sokakları dolaşırsınız falan, hayran hayran bakarsınız, fotoğrafla uğraşıyorsanız fotoğlarını çekersiniz ama orda bi hayat verseler size yaşamazsınız ya; işte aynen öyle bi deneyim bu film. 2 saat 17 dakika o mahallede gezip bir kaç olaya şahid olup, bir kaç anı edinip çıkmak gibi.

Oyunculuklar ise fena ötesi. Tiyatro havasında çekilmiş film. Havasında dediğim bariz tiyatro gibi. Ben Devdas için tiyatro gibi değmiştim ama bu ondan da öte. Kadro müthiş. Rani Mukerji mi dersin, Ranbir Kapoor mu dersin, Salman Khan mı dersin. Sonam Kapoor da var da onu desem de olur demesem de. Zaten yeni yetmeymiş bunu çektiğinde. Ama başrolde ne hikmetse. İşte bunlar Bollywood'da Kapoor olmanın faydaları. Ranbir ve Sonam filmde başrol, Salman çok az görünüyor, Rani ise Salman'dan biraz daha fazla. Ama Rani Mukerji ile Salman Khan'ın oyunculukları başrolleri nasıl ezmişler. Cast'da deli bi hata yapılmış bence. Sonam'ı kafadan çıkartacaklardı. Onun yerine daha kral bi oyuncu bulunabilirdi (bkz: Depika Padukone), öteki rollere de farklı bir ayar çekilerek daha deli bir film olabilirdi.

Filmden bu şarkıyı paylaşmazsam eksik kalırım. Film zaten müzikal film 5dk'da bir şarkı söylüyorlar ama bi müzikal bi film olmak var bi de hint filmi olmak var. Ancak şöyle de bir durum var ki müzikal hint filmlerindeki müzikal şarkıların müzikal tarz için olduğu bariz belli bi de hint filmi olduğu için yapılmış müzikler var. İşte o müzikler de "Ben hint filmiyim ulan!" diye haykırıyor. İşte benim tüm hint filmlerinde hatta mümkünse tüm dünya sinemasında aradığım bu. Bu da benim ütopyam olsun.
Klasik severler, kitabı okuyanlar vs bu filmi muhakkak sevecektir diye tahmin ediyorum ama filmin benim için can alıcı noktaları tiyatral olması (üff tiyatral de dedim. uydu mu bilmiyorum ama), müthiş kadrosu ve oyunculukları ve süper görsel şöleni. Ama dediğim gibi tüm bunlara rağmen herkesin seveceği bir film değil.

Olur da niyetlenirseniz sizi çok heyecanlandırmaz, duygulandırmaz, germez, korkutmaz ama gözünüzü doyurur.

Bak ben de diyorum niye Devdas'a gitti aklım. Gördün mü aynı adam çekmiş filmleri işte. Ama baktığın zaman Black'i de aynı adam çekmiş onu da hiç beğenmemiştim. Rowdy Rathore'nin de yapımcısıymış onun da bi kaç sahnesi dışında pek istikbali yok. Demek ki istikrarsız adam. Ama Guzaarish diye yönetmenliğini, yapımcılığını, senaristliğini, müzik direktölüğünü yaptığı bi film var. Onu da müsait bi zamanda izleyeyim de o zaman veririm adamın notunu. Aynı şekilde çektiği Ram Leela isminde bi filmi daha var şimdi yeni. Onu da ona göre izlerim. Akilli ha.

Sevgiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...