26 Şub 2013

Life of Pi

Yapım:2012 - ABD
Tür:Aksiyon ,  Dram ,  Macera
Süre:127 dakika
Yönetmen:Ang Lee
Oyuncular:Gérard Depardieu, Tabu, Suraj Sharma, Andrea Di Stefano, Irrfan Khan 

Öncelikle şunu söyleyeyim ki Oscar filmlerini de geyiklerini de takip etmedim bile. Bunu neden izledim peki? Tabii ki oyuncuların çoğunun Hindistan’ın güzide oyuncuları olmasından kelli. Bilhassa Irrfan Khan baba.
Tamam eyvallah süper ötesi görseller neyin. Efektleri yardırmışlar, şekil yapmışlar, fantastik bi hikaye vs. Ama sadece o kadar. Film hikaye olarak beklentimi karşılamadı. Karşılamayacağını biliyordum. Zaten bir çok insan gibi beni de internette hunharca yayınlanan görselleri filmi izlemeye itti.

Eğer tüm efektleri çıkarsak geriye yıllardır çekilen denizin ortasında hayatta kalma geyiği kalır. Yani bana kalsa işin temeli yine her zamanki hikaye üstüne kurulu. Farklılaştırmak için kalan koymuş oraya. Yani bu şekilde milyonlarca kombinasyon yapılabilir. Bir tane yamyamla bir çocuk, üç penguenle bir cüce, bir Sentor’la bir seyis falan bunların hepsi ilgi çeker. Benim yine olsa yine çeker en azından ama baktığın zaman temelde aynı yani.

Çok uzatmayacağım ama bişeye daha değineyim. Tamam film ABD yapımı eyvallah ama oyuncular hintli, yönetmen tayvanlı mı nereli unuttum. Tamam oyuncular kral oyuncular, yönetmen de canımız ciğerimizdir de ABD seni olayın nedir yani. Etnik kesimlerin gönlünü mü feth etmeye çalışıyorsun. Havan kime? “Param var basıyorum çektirtiyorum.” mu diyorsun. “Çalışın dünya halkları, film çekçekseniz de bana mı çekeceksiniz ulan. Kendi başınıza bişey başarmayın.” mı demeye getiriyorsun. Olayın nedir yani.

Neyse. Daha bişe demiyorum. AKILLI OL AMERİKAN SİNEMASI. Adamı hasta etme.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...