7 Şub 2013

Swades


Yapım: 2004 - Hindistan
Tür: Dram
Süre: 189 dakika
Yönetmen: Ashutosh Gowariker
Oyuncular: Shah Rukh Khan, Kishori Balal, Smith Seth, Gayatri Joshi, Lekh Tandon

IMDB tarzı sitelerin, türkçe veya yabancı, filmler için her zaman doğru referans olamadığını daha önce de söylemiştim. Bu zevkler renkler meselesi diyeceğim ama bu siteler zaten bu zevkler ve renklerin ortalamasını veren siteler değil mi? Bu film de bu tip yüksek referanslara sahip olmasına rağmen beni büyük hayal kırıklığına uğratanlardan.

Bunu daha öne de söylemiştim, Hint filmlerini sıklıkla takip edenler ve çevresi tarafından bu konuda bilinen insanlar muhakkak duymuşlardır şu cümleyi: "Ya abi çok uzun filmler. Bi de ortalık yerden şarkıya giriyorlar falan çok sinir bozucu.". İşte bu duyguyu ilk defa bu filmde hissettim.

Bi kere film çok didaktik. Yani tahmin ediyorum ki bu filmi birilerine mesaj göndermek için yapmışlar. Dışardaki adamın çok anlamasına gerek yok gibi. En azından böyle bir temeli olduğunu umuyorum çünkü öyle bir temeli de yoksa çok boş bir film nazarımda.

-Bu kısım spoiler diyeceğim değil-

Bi kere senaryo çok tırt. Hintli uzay mühendisi (tam ne olduğunu bilmiyorum işte NASA'da çalışıyor. NASA'da çalışan herkes uzay mühendisi nazarımda. eheh.). İş dolayısıyla ihmal ettiği bazı şeyleri telafi etmek için Hindistan'a dönüyor. Orda aradığı kişiyi buluyor bir köyde. Köyün kahramanı oluyor. Bir kıza aşık oluyor falan. Spoiler değil, çünkü bu yıllar yılı bildiğimiz senaryolar. Ama bi yandan baktığın zaman da aradan 10 seneye yakın zaman geçmiş. Ondan mı acaba diye düşündüm. Bi neticeye varamadım. 10 sene o kadar eski olmaması lazım.

Shah Rukh Khan gibi muhteşem bi oyuncuyu referans alıyorum, onda da iş yok bu filmde. Zaman zaman abartılı oyunculuk, zaman zaman klişe hint oyunculuğu. Gerçi senaryoda bişey yok ki adam kendini göstersin öyle bi durum da var. O yüzden tahmin ediyorum bu film bi yere mesaj. E tamam mesaj gönderiyorsun da ne 3 saat 15 dk'lık mesaj gönderiyorsun. 2 saatlik hint filmleri de var. Onlardan çek gene gönder mesajını.

Şarkılar eh işte. Dans yok zaten. Soundtrack gibi ama biraz ortadan giriyor gibi olduğu için havada kalıyor onlar da.

Belki bi kaç tane güzel görsel olabilir ama onun için de 3 saati aşan film izlemeye değmez.

Puan versem 5.4/10 falan veririm. IMDB'ye kanmayın siz beni dinleyin.
sevgiler.

2 yorum:

  1. 3.dünya ülkelerinin okumuşu ile tabaasının ülke sorunlarına nasıl farklı yaklaştıkları acemice anlatılmaya çalışılmış.ki esas oğlan nasalı.fakat o izanla oraya nasıl gelmiş?el cevap o pervasızlıkla.dünya biliyor ülkesinin içinde olduğu durumu bu e mail gönder derdinde.(yer hindustan da bir köy zaman yıl 2000lerin başı.tel çekmiyor ba babababab.)cehalet mutluluktur.başımın tacı ana nasihatı.kız tüm sorunların çözümü eğitimde gizli timinden.(gizli bir tim bunun yerli versiyonu bizde de mevcut.sıkıştıkları an eğitim derler ipucunu da vereyim kendilerini hemen tanıyasın.)oğlan kızı tanıdıkça (aşk nelere kadirsin )ülkeyi de tanıyor ve ne oluyor ana benim ülkem gelişmemiş diyor.bak allasen gel de bu herife itimat et.lan düne kadar tek sorunun uzay dı ne ara ülkendeki fakirliği hatırladın siyasete soyunan cem boyner.bundan sonrası zaten katlanmayı gerektirecek bir yaratıcılık içermez diye vaz geçtiğim bir film.alo o sorunlar öğretmen peşinde dolanmakla çözülmüyor:acemi aşıklara duyurulur:kız düşürmek için siyasete girmeyiniz girdirmeyiniz.çözüm kısmını ise hiç merak etmiyorum.zaten dikkate alınmamış ki hala sorunlar devam ediyor.

    YanıtlaSil

Popüler Yayınlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...