2 Mar 2013

Munnabhai M.B.B.S

Yapım: 2003 - Hindistan
Tür: Dram, Komedi, Müzikal
Yönetmen: Rajkumar Hirani
Oyuncular: Boman Irani, Sanjay Dutt, Gracy Singh, Arshad Warsi
Senaryo: Rajkumar Hirani,Vidhu Vinod Chopra,
Yapımcı: Vidhu Vinod Chopra,Vir Chopra

Bu ara üzerimde bir uğursuzluk, bir lanet, bir muska neyin bişey var herhal. Son zamanlarda peşpeşe çok hint filmi izledim. İlk zamanlar çok şahane filmler izleyince gaza geldim daha da izledim. Ancak son zamanlar da tavsiyeyle olsun, yorumlarla olsun, oylama puanlarıyla olsun, hep kötü filmler peşpeşe geldi. En son da sağolsun bi okuyucu bu filmi önerdi komedi olarak iyi ancak bu yazacaklarım için kusura bakmasın.

Bu film 3 idiots filmini yapan abilerimiz tarafından yapılmış. Böyle bi referansa sahip olduğu için gözü kapalı indirdim. Altyazı sıkıntısı da olmasına rağmen yarım yamalak bi altyazıyla da olsa izledim.

3 idiots referansı var ancak bu film 3 idiots'tan önce çekilmiş. Tamam olabilir ancak şu çok bariz belli oluyor ki; 3 idiots'ta "abi bu olmuş ya" dediğimiz varsa bunda "abi bu olmamış ya" diyoruz.

Senaryoyla başlayayım mesela. Senaryo tutarsız. Bağlamak için konuları saçma sapan şeyler gelişiyor. Duygusal sahneler duygusal değil, komik sahneler komik değil. Belki bi iki yerde tek tıslama şeklinde gülme suretiyle gülmüş olabilirim. O da sayılırsa tabii. Kötü karakteri iyi göstermek için biraz fazla kasmışlar. İşini yapan adamı kötü göstermek için elinden geleni yapmışlar ama yedirememişler. Ayrıca 3 idiots'la senaryoları temelinde birbirine çok benziyor. Önce onu yapıp sonra bunu yapsalardı kızabilirdim ama bu filmden sonra 3 idiots yapıldığı için taktir ediyorum. Deli ötesi bi gelişme söz konusu. Bundan sonraki filmlerine de bakcaz.

Bu filmin ikincisi de var onu da önerdi bana aynı arkadaş ama kusura bakmasın. Bu filmden sonra onu izleyecek değilim. Araya çok hatır girmesi lazım.

Oyunculuklar iyi tamam eyvallah. Ama onun da birkaç aması var. Sanjay Dutt on numara oyuncu eyvallah. Agneepath'da kendisine hayran oldum. Olmamak mümkün değil ama bu rol bu adamın rolu olmamış  aga. Filmdeki birçok zorlama noktadan biri de bu. Belki birkaç oyuncu oturuyordu rolune onun dışında çok oyuncu sırıttı.

Şarkılar ortalama şarkılar. çekimler çok üstün çekimler değil.

Bu arada 2012 filmleriyle 2002-2004 filmlerini falan karşılaştırıyorum da şimdi hakaten çok fark var ya. Bollywood'da nasıl bir gelişme kaydedilmiş. Yeni filmlerin senaryoları çekimleri şarkıları bi uçtaaa daha on sene öncesinin filmleri bi uçta yani.

"İnsan hayret ediyor" -abdullah gül

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...