14 Mar 2013

Mere Brother Ki Dulhan


 
Yapım: 2011 - Hindistan
Tür: Komedi ,  Romantik
Yönetmen: Ali Abbas Zafar
Oyuncular: Katrina Kaif, Imran Khan, Ali Zafar, Parikshat Sahni


(Giriş kısmın biraz Bollywood sever kitle temalı sosyolojik tespit oldu gibi.)

Uzun zamandır Ali Ağaoğlu sedromu mudur nedir, yakalandım düşmüyor yakamdan. Bu değil bu da değil bu hiç değil tamam da "İşte bu!" diyeceğim bi filme gene denk gelemedim.

Bu kadar zaman işte bu diyebileceğim bir film izleyemedim çünkü filmler hakkında bir çok kaynaktan "ooo süper film", "ooo çok eylenceli film", "oooo çok sevimli film", "ooo şarkılar çok güzel", "oooo çok komik hint filmi sevenlere..." gibi referanlar aldım ve bu referanslar genelde karşılıksız çıktı. En azından benim hint filmi sinema zevkim açısından. Demek ki bi yerlerde bir terslik var. O tersliğin de kaynaklandığı noktayı sanırım buldum gibi.

Malum, memlekette bollywood severler çok fazla olmasa da radikal bir kitle olarak yerini belli ediyor. Bu kitle sinema zevklerine karşılık sürekli olarak ve istikrarlı bir saygısızlıkla; "Yeaa Bollywood ne yeaa. Hollywood çakması onlar yeaa. Orta yerden şarkı giriyor ne biçim film yea" gibi tepkiler aldıkları için olsa gerek izledikleri film çok boktan, çok berbat, çok kalitesiz değilse övüyorlar arkasında duruyor, yüceltiyorlar. Çünkü biliyorlar ki eğer izledikleri filmler için tek bir kelime olumsuz laf edecek olsalar karşı taraf hemen "yeaa bollywood öyle bi hevesti geçti bak gördün mü? ben sana demiştim olm yeaa" gibi saçma bir tespitte bulunacak. Bollywood sever adam kendisinden ziyade Bollywood'u ezdirmemek için hint sinemasına sahip çıkar. Onun adına leke getirmemeye çalışır. Bilir ki Hollywood İstanbul ise Bollywood tüm Anadolu'dur. Tezek de koksa, geride de olsa, yoklukta da olsa onun yanında olur.

E biraz da filmden bahsedeyim madem.

Filmin konusu bi kere tırt ötesi. Klişe bir yasak aşk teması, klişe komediler, yersiz giren şarkılar vs. Senaryo orijinal değil zaten onu geçtim isim yapmış oyuncularla kotarırız kafasında yapılmış ama yememiş  ne yazık ki. Çekimlere falan eyvallah. Onlara lafım yok. Ancaaak oyunculuklar hakaten yersiz bir aşırılık ve şımarıklık barındırıyor. Hele Katrina Kaif, normalde çok sevmeme rağmen, sırıttıkça sırıtmış arkadaş. Önü alınamamış. Asi kız ayağına Özlem Tekin olacağım derken ağdeta bir Demet Akalın, efenime söyliyim Petek Dinçöz olup çıkmış. O kadar yapmacık, o kadar şımarık. Artık kadının filmler hep "ay benim vücudum var, ay ben dans ediyorum, ay ben ingiliz-hint meleziyim" mesajı veriyor. Bi de nerde senaryoda ingiltere'de, amerika'da yaşamış hintli kız varsa orda Katrina Kaif. Yoksa da eklettiriyor mu senaryoya nedir.

Senaryo dediğim gibi klişe ötesi. Abi 5 yıllık sevgilisinden ayrılır. Ayrılık acısıyla kardeşinden evlenecek kız bulmasını ister. Kardeş kızı bulur. Tam abisiyle kız evlenecek, düğün hazırlıkları yaparken  kızla kardeş birbirine aşık olurlar. Olaylar gelişir. Spoilersa da spoiler.

Müziklerin 10'da 9'u nane limon. Her 5-10 dakkada bir de yerli yersiz giriyor. Yok da ben yemiyorsam Hindistanlı adam bunu yer mi? Belli ki sen Hintli adam ne seviyorsa yığmışsın filme yapmışsın piyasa filmi. Ben teee Türkiye'den anlamışım bunu sen Hindistan'daki adama satıyorsun.

Ya bi Allahınızı severseniz ya bi bırakın ya.

5 yorum:

  1. Film Hindistanda gayet iyi bir gişe yapmıştı demekki Hindistan'daki adam seviyormuş. Ukalaca yorumlarınızı kendinize saklayın. Ayrıyetten bu tarz filmleri sevmiyorsanız bence Bollywood izlemeyi bırakın. Hollywood filmlerine yönelin. Bolywood filmlerinin çoğunda konu belli ve basittir zaten. Bunu işlemek ve eğlenceli ya da hüzünlü hale getirmek meseledir. Bunun farkına varamadıysanız bir daha Bolly filmi yorumlamayın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Hindistan filmi izlemeye yeni başlamadım dostum. Hindistan filmi izlemeyi de yazmayı da sizden öğrenecek değiliz. Burda da en çok izlenen dizilerden biri Akasya Durağı ve Cennet Mahallesi. Çok izleniyor olması çok kaliteli olduğu anlamına gelmez. Ayrıca burası benim kişisel mecram. İstediğim gibi at koştururum. Kendi evim senin istediğin gibi dekore edecek değilim.

      Sil
  2. Imran Khan'ın Imdb listesinde görüp izlemiştim.Gerçekten de Katrina Kaif'in canlandırdığı kızın gençlik halleri çok abartı.Atlamamak için kendimi zor tuttum.Müziklerinden de Isq Risk adlı parçayı beğendim bir tek.
    Link: http://www.youtube.com/watch?v=pHu4PLhuKgQ
    Son olarak insan abisine böyle dalavera çevirir mi ya :))

    YanıtlaSil
  3. bence film çok güzeldi....
    Katrina rolünün hakkını fazlasıyla vermiş.(eleştirileriniz hakaret içerikli olmasın !!! tamam herkes aynı şeyi sevmek beğenmek zorunda değil ama karşıyı karalamadan , başkalarının beğenilerine duyarlı olun öyle yazın..!)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baktım da tekrar, hakaret etmemişim ki. Niye bu kadar üstüne alındın. Ayrıca burası TRT mecmuası değil kişisel, öznel, ağzıma geleni yazdığım bir blog. Bu kadar takma bence. Erken yaşlanırsın.

      Sil

Popüler Yayınlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...