4 Mar 2013

Talaash


Yapım: 2012 - Hindistan
Tür: Dram ,  Gizem ,  Suç
Süre: 131 dakika
Yönetmen: Reema Kagti
Oyuncular: Aamir Khan, Kareena Kapoor, Rani Mukherjee


Bi süredir düzgün film izleyemediğimden şikayet ediyordum. Sanırım bu sefer işe yarar birkaç şey barındıran bi film buldum.

Öncelikle şunu belirteceğim ki filmde şaşırdığım bi kaç nokta var ve bunlar herkes gibi senaryoyla alakalı şaşkınlıklar değil. Epeydir Aamir Khan filmi seyretmiyordum. Blogun geçmişine giderseniz de görebilirsiniz ki çok fazla Aamir Khan filmini peşpeşe izlemişim ve sıkılmışım. Dolayısıyla farklı arayışlara girip başka konulara başka oyunculara dalmış ve bi daha da geri dönmemişim.

Peki neden geri dönmemişim? 

Çünkü çok daha iyi oyunculuklar, konular, şarkılar vs bulmuşum. Ancak Aamir'in yeni çıkan bu filmi çok konuşuldu çok meth edildi ve ben yine dayanamadım izledim.

Peki şaşırdığım senaryo değilse neye bu kadar şaşırdım?

Oyunculuklar. Normalde Aamir Khan'ın da Kareena Kapoor'un da her filmde aşırı ve zaman zaman sinir bozucu olabilen mimikleri vardır. Mimikler değil mesele. Aşırı ve şımarıkça mimikler ve oyunculuklar. Zaten başta Aamir Khan filmlerini bırakma sebeplerimden biri, en önemli sebebi budur. Bu filmde o mimiklerin zerresi yok. Filmin ciddiyetinden mi nedir kimsede o lüzumsuz mimiklerden yok. Roller müsait değildir diyebilirsiniz ama Kareena'nın rolu gayet müsaitti. Bu olay yönetmenin olayı sanırım. Taktir ettim. Ha Rani Mukerji mi? Rani candır ya. O doğal, kral ve süper sonik oyunculuğu yine kendini gösteriyor.

Oyuncuların rolleri çok iyi oturmuş. Mesela Rani ile Kareena rol değişselermiş Rani elbet o rolu kotarar ki Saawariya'da öyle bir rolu nasıl kotardığını gördük ama Kareena sanmıyorum ki o kadar dram yüklü karakteri kotarabilsin ki onun da kotaramamışlığını görmüşlüğümüz var.

Filmin soundtrackleri de çok yerinde. Şarkıları değil soundtrackleri, çünkü şarkılar alışık olduğumuz şekilde danslı manslı sahnelerde kullanılmamış. Çok yerinde ve alışık olduğumuz şekilde sahne arkalarına yerleştirilmiş.

Film genel kurgu, çekim vs olarak Kahaani'ye benziyor. Baştan olayı veriyor sana sonuna kadar merakla izliyorsun. Senaryonun tam bi yerinde aha sıçtı la diyorsun ama... Amasını söylemeyeyim. Film izlenir ve güzel vakit geçirilir. Aamir Khan severler için farklı bir Aamir Khan tadı var diyebilirim. O açıdan izlediğime pişman oldum diyemem. Kahaani'yi sevenler bunu da sever. Ama ben Kahaani'de aradığını bulamamış biri olarak bunda da öyle bir şok etkisi yaşamadım ve lakin güzel vakit geçirmiş oldum.

Polisiyeden çok dram ağırlıklı olduğunu da belirteyim. Olayı merak ediyorsunuz ama karakterlerin dramı benim daha çok gözüme geldi.

Bi de bunu söylemesem çatlayacağım.

Abi ben bu hint polisiye filmlerine bi kendimi veremiyorum. Heriflerin polis kıyafeti bizdeki güvenlikçi, bekçi falan öyle bi kıyafet. Hep kafamda "Ulan bekçi adamın bu kadar çetrefilin içinde ne işi var?" gibi geçiyor. Adamları ciddiye alamıyorum. Yani şimdi burda munis bekçi abilerimizi tenzih ediyorum ama kusura bakmasınlar mesleklerinin o kadar güçlü bi imajı yok.

Eğer Bollywood sineması aracılığıyla Hindistan hükümeti bu yazdıklarımı okuyorsa bi ricam olacak. O formaları değişin aga. Yakışmıyor size.

1 yorum:

  1. Kareena Kapoor kendini bu filmle bir adım daha öteye taşımış.Abartı oyunculuktan kaçınmış.
    Yan karakter Tehmur'da filme güzel olmuş.Cidden üniformalar ne öyle ya :)

    YanıtlaSil

Popüler Yayınlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...