9 May 2013

Kal Ho Naa Ho


Yapımı : 2003 - Hindistan
Tür : Dram ,  Romantik
Süre: 186 Dak.
Yönetmen : Nikhil Advani
Oyuncular : Shah Rukh Khan,
Preity Zinta, Saif Ali Khan 
Senaryo : Niranjan Iyengar ,  Karan Johar
Yapımcı : Yash Johar ,  Karan Johar


Karan Johar referanslı diye indirdiğim ancak sonra bir bollywood "O filmden bi numara olmaz"  eleştirisini alınca hevesimin kaçtığı bir film Kal Ho Naa Ho. Başrollerde iddialı isimler var ve olaylar Amerika'da geçiyor.

Burayı okuyanlar bilir ki Hindistan dışında çekilmiş Hint filmlerinden zerre hazzetmiyorum. Çünkü Amerika filmi izlemek istersem indirir Amerikan filmi izlerim. Bu yönüyle zaten benim için ekside başladı film. Sonra nasıl ilerlediğine sona doğru geleceğim.

Preity Zinta, ilk gördüğümden beri sevemediğim bollywood oyuncularından biri. Hatta öyle ki bu kadın için "Yav bunu sanki sokakta görmüşler de demişler ki 'Ay senin ne güzel yüzün var gel seni oyuncu yapalım ehehe'.". Sonradan öğrendim ki hakaten de aşağı yukarı öyleymiş. Kadın için güzel desek değil, çirkin desek değil. Mimik desen yok, oyunculuk desen eh. Oyunculuk için de var diyemeyiz. En azından bana her hareketi sırıtıyor her hareketi batıyor. Öyle de biridir benim için Preity Zinta. E etti sana film için iki eksi.

Filmin başında bi dış ses var her şeyi açıklayan. Dış ses olur tamam eyvallah ama seyirciye gerizekalıymışçasına muamele eden bir dış ses sinirlerime dokundu. Her karakteri her boku açıklıyor. Madem yazıyorsun senaryoyu adam akıllı yaz da onu biz film esnasında anlayalım. Yazamamışsın demek ki kolaya kaçmışsın. Etti üç.

Ve en zıt ettiğim olay aşırı oyunculuk. Filmde aşırı bir oyunculuk var. Adeta Akasya Durağı oyunculuğu. Gereksiz tepkiler, gereksiz aşırı hareketler, mimikler. Tahammülüm yok. Sen zaten Hindistan olarak doğanda bunları taşıyorsun. Bi tık üste çıktın mı aşırı oluyor. Olmaz. Buna müsamaha gösteremem sevgili hindistan.

En son olarka da belirteyim ki filmin ilk 10 dakikasını izledim ve bunları çıkardım. Kusura bakmayın da artık o kadar tecrübe edindik. İlk on dakikadan bunları çıkardıysam filmin sonuna kadar tahammül etmemi kimse beklemesin. Düşün daha ne SRK gözüktü filmde ne Saif Ali bıraktım yani dayanamadım akadaş. Harbi Akasya Durağı. Haa çıkar biriniz derki "Yok usta ayıbetmişin. Film çok güzel izle bence." O zaman söz oturup sonuna kadar izleyeceğim ve tekrar yazı yazacağım. 


Ama bu imdb olayında bence bi puştluk var. Baba filmlere dandirik puanlar verirlerken böyle uyduruk kaydırık Hint filmleri 7-8 puan alıyor. Ulan sırf millet puana bakıp izlesin de Hint filmleri boktan desin diye. Bilmiyor muyum ben. Hep Amerika'nın kalleş oyunları.

Filmi beğenmedim ama görsel mörsel atayım da blogda güzel dursun ehehe.

Hadi bana eyvallah

sevgiler.

24 yorum:

  1. Mutena- Sizin aynı düşünceleri paylaşarak yarıda bıraktığım pc'de aylarca beklettiğim bir filmdi
    Kal ho Naa hoo :) lakin aylar sonra Shahrukh Khan'ın izlemediğim bir filmi kalmayınca geri döndüm filme, izledikten sonra insanları neden bu kadar etkilediğini o zaman anladım.. sonlara doğru çok fena ağlamamak için kendimi sıkmaktan boğazım ağrıdı desem yalan olmaz.. bir süre sonra filme bir şans daha vermelisin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte bundan korkuyordum.:(. ama film 3 saat ve sonuna kadar nasıl geleceğim acaba tüm bu duygularla? :|

      Sil
  2. Mutena- Paylaştığınız tüm filmlere baktım da aralarında Veer-Zaara'yı göremedim.
    Bana göre, birileri hint filmlerine gönül vermişse, Devdas bir, Veer-Zaara iki, bunları izlemeden tam gönül vermiş sayılmaz. Devdas'ı izlemişsiniz ve sizden olumlu not almış.
    Veer-Zaara'ya da bir bakın derim.
    Yalnız üzülerek söylemeliyim ki, bu filmde de Preity Zinta, Shahrukh Khan'a eşlik ediyor :)
    Müzikleri ve işleyişi ile insanı tatmin eden bir film sadece bir sahneyi aceleye getirmişler
    onuda siz izlediğinizde fark edeceksiniz ben söyleyerek filmi mahvetmeyeyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım kortuğum şeyi yapmak zorunda kalacağım. Korktuğum demeyeyim de üşendiğim.:D

      Şimdi ben hint filmi izlediğim bi dönem "ya bunu da sonra yazarım." diyerek üşengeçlik yaptım ve bikaç filmi yazmadım öyle. Tahmin et bakalım bu filmler arasında hangisi de var.

      Veer-Zaara'yı da izledim. Ah gidi keşke yazsaydım. Filmi unuttum da şimdi. Bi daha izlemem lazım ki yazayım. Diğer filmler neyse de Veer-Zaara konusunda zaten acaba bi daha izlesem mi diye aklımdan sürekli geçiyor. Ki muhtemelen yazmak için tekrar izleyeceğim. Hatta My Name is Khan'ı bile yazmama rağmen tekrar izleyip tekrar yazasım var. eheh.

      Preity Zinta için de şunu söyleyeyim; öyle aşırı bi kıl değilim filmlerine ama sadece onun başı çektiği bi filmi tercih etmem. Alternatiflere bakarım. Ama önceliğim filmdir.

      Ancak mesela Akshay Kumar için aynı şeyleri söyleyemem. OMG ile güzel bir performans ve film sunup beklentimi yükseltti. Bi filmini daha izleyeyim dedim, salaklık komedisi çıktı. Belki o öyle rastladı dedim bi tane daha izledim o da aynı. Bi tane daha o da aynı. O adamın artık filmini izlemem için çok çok çok sağlam bir referansı olması lazım artık.

      Neyse nerelere geldik ya. İlgin için teşekkürler.:)

      Sil
  3. Yorumlarıma cevap verecek inçliği gösterdiğiniz için ben teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yahu estağfurullah. Böyle yorum falan zaten çok gelmiyor ama gelince de kendimi figüranlıktan yan role geçmiş yeni yeni ünlü olmaya başlamış elemanlar gibi hissediyorum. ehehe.:). Bu da beni daha heveslendiriyor tabii.

      Yorumlarım derker, diğer anonimler de mi sensin acaba? Hepsi mi sensin.:|

      Sil
  4. Mutena- Yok tüm yorumlar üstüme kalmasın, ben sadece bu başlığın altına yorum yazdım..
    Onları da Mutena ismiyle yazdım :)gerçi bundan öncekinde ismimi yazmayı unutmuşum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haa tamam o zaman hehe. Ben de diyorum acaba bu kadar zamandır hep aynı kişiyle mi konuşuyorum.:D

      eyvallah varol.

      Sil
  5. ayy niye böyle dedin ki sen şimdi ?? günlerdir, bu filmin 'mahi ve ' adlı şarkısını dinleyerek kendimi filme hazırlıyordum.. sarukh var, saif ali var, daha ne olsun diyordum..
    öyle hindistan dışında çekilen hint filmlerini hiç sevmem ki ben de!!
    biraz daha beklesin en iyisi, çok boşta kalınca izliyim, hem beklenti az olunca severim belki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy vallahi ben o kadar dayanabildim ama bu kadar da patlama yaşattı bende. Beğenen de varmış ama.

      Ben sonuna kadar sabredip sonunda bi numara olmayan çok hint filmi izlediğim için artık tahammül edemiyorum. Bir hint filmi güzelse başından sonuna gada güzel olur akadaş. Bunu prensip ediniyorum artık.:D

      Sil
    2. Aaaa nasıl ya yasıl beğenmedin ilk 10 dakika ne ya kesinlikle izlemelisin bana kalırsa en güzel Bollywood filmlerinden birisi Kal Ho Naa Ho hem başları biraz komedi gibi sen 1,5 saat ( :D ) sonra gör filmi gerçekten pişman olacağını sanmıyorum bak otur izle ben ki hiç bir filmde ağlamam bu filmde hüngür hüngür ağladım beğenmeyen kişiler de var ama genelde çok seviliyo hem beğenmesen de +1 Bollywood filmi daha izlemiş olursun :D izle izle izleeee diyorum yani

      Sil
  6. Merhaba Doğukan,
    Dediğin gibi başında hiç görmek istediklerimiz yok.
    Ama yine de filme bir şans ver, yarın belki de hiç olmayacak(Kal Ho Naa Ho) ve izleyemeyeceksin. :)

    YanıtlaSil
  7. Hacı abi izle sen izle.
    O kadar kıytırık film izlemişindir şimdi bunu izlemezsen benim gönlüm kalır senin yorumlarını okuduğuma pişman olurum. Kal Ho Naa Ho şarkısı hala kulaklarımda...izle sen izle.

    YanıtlaSil
  8. Yok usta ayıbetmişin. Film çok güzel izle bence. :)))

    YanıtlaSil
  9. valla 30 yerinde ağladığım film hala izlenmemişse izleyin şiddetle önerilir öyle filmin sarması için sonunu falan beklemeye de gerek yok. not:filmlerde çok zor ağlayan bir insanımdır

    YanıtlaSil
  10. Aaaa kal ho na hooo sirf mahi ve ve kal ho na ho sarkilari icin izlenirrr.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vay arkadaş ne destek geldi filme. Bu kadarını beklemiyordum. Öyle blöf yapmıştım ben ya hani nasılsa kimse ille de izle demez diye.:D. Çok fena bi çıkmaza girdim şimdi bak.

      Sil
    2. bi kere senaryo kesinlikle klişe değil. ve dram içerikli olmasına rağmen güldürende bi film zaten şarkılaraa diyecek bir şeyim yok üstelik bi tanesine 2li kombo var rani-kajol...

      Sil
  11. doğukan hocam yurtta 3 arakdaş beraber izlemeye başladık ve ilk 1 saat 10 dk boyunca ne olduğunu anlamadı ksadece hint filmi espirilerde dediğiniz gibi akasya durağı tadında ama daha edepli, lakin vaktimiz boştu oturduk izledik... en son bir arkadaş ya biz bundan ne anladık dedi bizde hakikaten daha bir şey anlamadık deyince başka bir hint filmine geçmiştik. aradan 10 gün ya geçti ya geçmedi can sıkıntısı var gene finallerin olduğu hafta yapacak bir şey arıyoruz ders çalışmaktan başka vakitte gece 10-11 civarı fazla geçe kalmayalım diye açtık geri kalan yarısını filmin sonu salya sümük hale gelmişiz.. hani derler ya bi hint fiilmine 3-5 filmi zipleyip tek part yapıyorlar diye. film hakikaten öyle çıktı. hala izlemediyseniz en ykaın zamanda izleyin derim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yav karşim zaten vaktim yok ve çok güzel filmler çıkıyor habire. Yapmayın bunu bana lan. Nolur.:(

      Sil
  12. Bu filmi 2 kez izledim İleride tekrar izleyebilirim. Preity ise Veer Zarada kalbimi kazandı bu filmde de beğendim. Aynı zamanda Dil Hai Tumhara'da (ikilediğim filmlerden) Arjun ile dönemine göre keyifli bir iş çıkarmıştı. Demem o ki izlemelisin

    YanıtlaSil
  13. haci gercekten hala izlemedin mi? izlemediysen yazik olmus. sonlar evet biraz aceba izlemesem mi dedirtiyo ama her sey shah rukh khanin gelisiyle degisiyor. adam king ve yine dokturmus. film komik ama sonlara dogru ne aglatiyor aga. icim acidi lan. ayrica cok guzel muzikleri var kal ho naa ho, mahive, pretty woman gibi. kesinlikle izlemelisin. sen izle begenmezsen ben bi daha hint filmi izlemem o kadar diyorum bak. en son bi hafta once izledim etkisi hayla suruyor daha ne digeyim abi izle lutfen

    YanıtlaSil
  14. pardon sonlar yazmisim 'baslar biraz aceba izlemesem mi dedirtiyo' yazacaktim;)

    YanıtlaSil

Popüler Yayınlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...