19 Nis 2013

Dostana


Yapımı : 2008 - ABD ,  Hindistan
Tür : Komedi ,  Romantik
Süre : 137 Dak.
Yönetmen : Tarun Mansukhani
Oyuncular : Priyanka Chopra ,  Abhishek Bachchan ,  John Abraham ,  Monika Gaba ,  Shilpa Shetty
Senaryo : Tarun Mansukhani ,
Yapımcı : Karan Johar


Bu filmle beraber üç film indirdim ve üçünü birden indirmeme vesile olan tek ortak nokta Karan Johar. Üçünün de yapımcısı olan Karan Johar'ın benim nazarımda referansı oldukça iyi. Kuch Kuch Hota Hai'nin hem yönetmen hem senaristi, My Name is Khan gibi filmlerin yönetmeni, Agneepath filminin de yapımcısı. Tüm işleri bunlar değil. Bunlar benim izleyip beğendiklerim. Dolayısıyla daha fazlasını aradım bunların ardından ve Kal Ho Na Ho, Wake Up Sid ve Dostanayı indirdim ki üçünü de çeşitli sebeplerle es geçip indirme ihtiyacı bile hissetmemiştim.

Uzun zamandır hint filmi izleyince belirli eleyici kriterler oluşuyor kafada. Artık tür, oyuncu, yönetmen hatta poster seçmeye başladım. Dolayısıyla bazı filmleri izlemeden afişinden, fragmanından, çok ufak bir görselden hemen eleme yoluna gidebiliyorum. Bu film de onlardan biri. Uzun zamandır izlememek için direniyorum. Ama sürekli bi yerlerden karşıma çıktı.

Peki bu filmi neden eledim?

Bi kere kafadan posterden. Ünlü oyuncular ve vücutları. Belli ki piyasa filmi. İçeriği ne olursa olsun hiç mühim değil artık benim için. Mesela John Abraham ve vücudu. Mesela Priyanka Chopra ve Vücudu. Mesela Abhishek Bachchan ve... Eee... Onun da vücudu olmasa da babadan torpilli.

Bu isimlerin hiç biriyle alıp veremediğim yok ancak poster o kadar bariz ki. Filmin önerisi gelince ve Karan Johar faktörü ilgimi çekince indirip izleyeyim dedim.

Peki beni şaşırttı mı?

Büyük ölçüde şaşırtmadı. Tam da tahmin ettiğim gibi film boyunca John Abraham ve vücudunu, Priyanka Chopra ve vücudunu, Abhishek Bachchan ve sempatikliklerini izledik. Senaryo olarak yalandan doğan entrikalar üzerine bir arkadaşlık hikayesi. İki eleman bir kızın evine kiracı olarak girebilmek için gay oldukları yalanını söylüyorlar ve aslında biliyor musunuz, gay değiller. İnanılır gibi değil.

Filmi izlerken ne kadar sıkıldım?

Nerdeyse hiç sıkılmadım diyebilirim. Beklentimi düşük tuttum. Ondan olsa gerek ne sıkıldım, ne de pişman oldum. Klasik bir Romantik Komedi diyebiliriz. Kahkahayla güldüğüm çok sahne yoktu. Belki bir belki iki. Ama klasik gay şakaları tabii ki film boyunca vardı. Bi tanesine acayip güldüm.

Elemanın annesine çocuğun gay olduğunu söylüyorlar o da, "Aşkın gözü kördür ama kadınla erkeği ayıramayacak kadar da değil."  diyor. Şimdi böyle anlatınca komik olmadı tabii ama filmde ben çok güldüm vallahi ehehe.

Filmde Karan Johar'ın eski işlerine de göndermeler vardı. Ben Hindistan doğumlu olmadığım için haliyle en bariz olanlarını yakalayabildim. Bi tanesi bir sahnede çalan Kabhi Khushi Kabhie Gham... şarkısı, biri de Kuch Kuch Hota Hai'nin bi sahnesinin romantik bi sahnede yer alması. Muhtemelen daha çok gönderme vardır ve bu yüzden çok komik gelmiştir ve ikincisi çekilmiştir ama ben çok bariz olanları yakalayabildiğim için film boyunca çok gülmemiş oldum. İkinciyi de belki çok boş kalınca ve böyle çerezlik bi film ararsam izlerim. O da belki.

John'la Abhishek bazı sahnelerde çok sempatik ve diğer filmlerine kıyaslayınca halleri ve tavırları gülümsetiyor. Yani şimdi filmi bu noktada yeriyor muyum övüyor muyum tam emin olamadım ama dediğim gibi beklentilerim çok yüksek olmadığı için sıkılmadım ama beni şoka uğratacak derecede iyi bir filmle de karşılaşmadım. Bir Hint filmine göre çok Amerikanvari diyebilirim. Özellikle John'un da Katrina Kaif'in İngiliz menşeeli olması gibi "Ben Amerikan menşeeliyim ve ne biçim de vücudum var" havaları gözlerden kaçmıyor

Ancak bir Hint filmini hakikatli bir Hint filmi yapan asıl öge olan şarkılar elbetteki yerini almış ve filmi seveceksem de bu şarkılar aracılığıyla seveceğim dedirtmiştir. Zaten bu şarkılar, b danslar da olmasa bir Pakistan filminden, bir Avrupa, bir Amerikan, bir Türk filminden ne farkı kalacak değil mi a dostlar.

Ve en nihayi sonuca gelirsek Dostana filmi bir piyasa film, bir gişe filmi olup bu niyetle yapıldığını da aşırı derecede belli etmektedir. Arkadaşlar amaçlarına ulaşmış olacaklar ki ikinciyi de çakmışlar dediğim gibi.

sevgiler.

11 yorum:

  1. Yeni bir film çıkmış Aashiqui 2 googlede aradım ama bulamadım. Yardımcı olabilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi bu nokta zaten belirttiğim gibi en kıl noktalardan biri. Bazı filmler bulunamıyor, bulunsa bile kalitesiz oluyor, ondan da geçtim altyazısı olmuyor. Sen diyene kadar benim bu filmden haberim yoktu. Sen diyince baktım ancak bu filmin birincisiyle ilgili bile doğru düzgün materyal yokken ikincisiyle olması zaten çok zor. Dolayısıyla yardımcı olamıyorum bu konuda. Sadece bu filmle ilgili değil en meşhur, en büyük yapımlar bile 1-2 sene sonra ancak çevriliyor. Mesela Karthik Calling Karthik. 2011 yapımı, daha önce çok defa gördüm ama bu sene ancak izleyebildim.
      Mağduruz.:(

      Sil
  2. Bu konuda başvura bileceğimiz hint film siteleri var mıdır acaba ? Hadi bizim sitelerde yok bu hintliler nereden izliyor filmleri?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla o kadarını bilemeyeceğim ama dediğin film torrentte bile yok. Bazı filmler youtube'da oluyor ama sanmam ki bu olsun. Bu filmi nerden buldun nerden sardın şu an onu düşünüyorum. imdb'de bile doğru düzgün sayfası yok. Sen de bi değişik model çıktın ha. Hadi filmi buldun hintçe mi izleyeceksin onu da anlamadım. Film yok piyasada, altyazısı nasıl olsun.

      Sil
  3. Geçen hafta youtube müziklerini yüklemişler orada gördüm. Hoş bir filme benziyor izlemek istedim. Nasip bakalım. Teşekkür ederim vaktinizi aldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek estağfurullah. Ama dediğim gibi yeni filmlerin gün yüzüne çıkması en az 1-2 seneyi buluyor. Hatta bazen de çıkmayabiliyor hele de altenatif oyuncularsa.

      Sil
  4. Doğukan bide şuraya bi yere sana ulaşabileceğimiz adresler versen :D Twitter,Tumblr falan ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burdan insanlar bana ulaşmaya çalışıyor ya kendimi yeni yeni meşhur olmaya başlamış gibi hissediyorum vallahi. :D
      vaveylababa.tumblr.com
      dogukankazdal@gmail.com

      Sil
  5. Mutena- Aashiqui 2 daha vizyona girmedi diye biliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben daha 1. duymadım ki bu kadar içindeyim. Adam duymuş izlemiş ikinciyi arıyor. E bu filmin birincisini bulup izleyen adam ikinciyi de bulup izler herhal. Acayip olaylar.

      Sil
    2. zaten 1.si çook eski bi film. Bu tekrar çekilmiş hali. Farklılıklar varmış tabii. Ama ben Aashiqui 2'yi izledim sadece. İyi bi film.

      Sil

Popüler Yayınlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...