19 May 2013

Kabhi Khushi Kabhi Gham...

Kabhi Khushi Kabhi Gham...
Yapımı : 2001 - Hindistan
Tür : Dram ,  Müzikal ,  Romantik
Süre: 210 Dak.
Yönetmen : Karan Johar
Oyuncular : Shahrukh Khan,  Kajol,  Kareena Kapoor,  Rani Mukherjee,  Hrithik Roshan
Senaryo : Karan Johar,  Sheena Parikh
Yapımcı : Karan Johar,  Yash Johar 

Ve nihayet diyorum sevgili arkadaşlar. Nihayet aylar sonra o özlediğim, sevdiğim, beklediğim filmi izledim. Yanlış referanslar yüzünden uzun süre geciktirdiğim bu enfes filmi geç de olsa sizlere ulaştırdım, gözlerim yaşlı, gönlüm gurur dolu.

Bu filmle ilgili bahsedilecek en birinci, en baba, en es geçilmeyecek nokta Kajol. Bu ablamızın az filmini izlememe rağmen beğeniyordum zaten ama filmleri artırınca şu an listede başı zorluyor Kajol ablamız. Özellikle Dilwale Dulhania Le Jayenge ve Kuch Kuch Hota Hai den sonra bu filmi izlemek daha iyi oldu tabii ama bu filmle beraber Kajol benim kafamda kombo yapmış oldu. Bravo diyorum ayakta alkışlıyorum ellerinden öpüyorum. Gerçi 2005'ten sonra kendisini ailesini adamış sinemayı, epey ihmal etmiş, çok az filmde yer almış, bizi kendinden mahrum bırakmış ama biz de onu geç keşfetmişiz ne yazık ki. Yav arkadaş Hindistan'da yaşasam 2 şey için sokağa dökülürüm 1- Aishwaria Rai'nin aşırı kiloları, 2- Kajol'un sinemayı bırakması. Listede başı zorluyor dediğim de Rani Mukherjee'yle çekişiyor benim listemde. O da kuzeniymiş zaten. Genler sağlam demek ki. Eksik olma Kajol sen. Özletme kendini.

Filmde devasa bir kadro var. DDLJ, KKHH ve bu filme doğru gelirken kadro sürekli büyümüş ve peşpeşe mühiş işler çıkmış. Sanki bir seri gibi geliyor üç filmde ama birbirleriyle hiç alakaları yok. Bugünlerde böyle bir kadroya sahip Bollywood filmi izlemek neredeyse imkansız çünkü bu kadronun hemen hemen hepsinin ayrı ayrı başrol filmleri var. En fazla kendi kadar ünlülerle partner oluyorlar. Özleniyor böyle filmler. Özleniyor ki bu üç filmin de hala oynadığı sinemalar varmış. Özellikle bir sinema sadece DDLJ'yi sürekli gösterimde tutuyormuş. Çok enteresan değil mi? Valla acayip işler. Güzel işler.

Karan Johar yine aklımı bulandırdı. Bu filmleri çeken, yapımcılığını yapan bir adam diğer filmleri nasıl yapıyor? Onları yapan bunları nasıl yapıyor? Birini hazmedememesi lazım. Senin 95'de yaptığın film memlekette efsane olmuş. Hala oynuyor. Senin para sıkıntın da yok. Derdin nedir öyle dandirik filmler çekiyorsun yani. Değişik bi tipsin Karan bey. Çözemedim seni. Beni çelişkilere gark ediyorsun.

Şarkılar müthiş ki ne müthiş. Öyle bi filmde 2-3 şarkı iyi olur en fazla. Burda süre uzun, şarkı çok ve hepsi de hakikatli şarkılar. En az 6-7 şarkı. Burdan şarkılarda emeği geçen tüm abilere beni okuma ihtimalleri olmasa da helal olsun diyorum.
Uzun zamandır beni duygudan duyguya sürükleyen bi hint filmi izleyememiştim. Arkadaş indirdi kaldırdı, evirdi çevirdi, ağlattı güldürdü. Şiştim şiştim. Özellikle Kajol'ün oyunculuğuyla çok komik olmuş sahneler var, oralarda kahkaha atmaktan kendimi alamadım. Ama duygusal sahnelerde ciğeri deşiyor da deşiyor. Mafetti bizi.

Haaa bak az daha unutuyordum. Şimdilerde 3 Idiots'tan hepimizin tanıdığı, 3 idiottan biri olan Madhavan filmin bi kaç sahnesinde figüran olarak boy gösteriyor. Hem de repliksiz. Kıyamam. Film bilgilerinde ya da Madhavan'ın filmografisinde yok ama tabii ki olmayacak. Figüran mı yazacak şimdi başrol oynayan adamın filmografisinde. O olduğuna eminim ama. Kesin o.

Bu filmde kadroya Hrithik Roshan ve Kareena Kapoor katılmış kadroya. Jodhaa Akbar'da oynayan koca yiğit Hrithik abimizin nerelerden geldiğini görmek de çok değişik bir duygu. O zaman da star adam ama o zamanki role ve tipe bak bugüne bak. Kareena için de şunu söyleyebilirim ki Kareena Kapoor'un da göbeksiz olduğu dönemler varmış. Şu dünya gözlerimle beni çok şaşırttı. Ehehe.

Anlamadığım olay Rani'ye niye böyle yapılıyor. Alıyorsun onu filme ya öldürüyorsun ya dışlıyorsun. Bu kızın günahı ne kardeşim. Bi Rani bi Salman zaten. E sen böyle yaparsan bi daha toplayamazsın tabii bunlar bi filmde. "Niye hep ben ölüyorum ya da ayrılıyorum lan! Bi de Kajol ölsün." demez mi? Ben olsam derim yani. Ama yok ya o dememiştir. Kuzeni neticede. Ama bu nasıl alçak gönüllülüktür ki bazı filmlerde sadece olayları görünmek. Mesela Om Shanti Om. Sadece bi dans sahnesinde boy gösterdiler. O kadar. Zaten gelecekleri noktaya gelmişler. Yalnız Om Shanti Om demişken bu filmde hakaten bi Om Shanti Om havası var. O yüzden de çok eğlenmiş olabilirim. Hele Kajol'un dans edişi. O kadar keyifle ediyor ki dan. Yav kadın film boyunca kurtlarını döktü yeminedyom.

Bi de son olarak bu film diğer ikisi gibi aşk çatışması üzerine değil. Yani Rani-Kajol falan dedim ama o ana hikayeden çok uzak çok basitçe geçilen bir nokta. Film 3,5 saat ve dolu dolu bir 3,5 saat yaşayacağınız bir film olacak bu. Ama tavsiyem diğer iki filmi de muhakkak izleyin. Eğer oyuncuları biraz tanıyorsanız 3 filmde de çok eğlenirsiniz. Ama hiç hint filmi izlememiş biri ya da çok az izlemiş sevmemiş biri bu filmi neden bu kadar sevdiğimi anlayacaktır. Ehehe.

Sevgiler.

5 yorum:

  1. Mutena- Evet güzel bir film insanı zorla ağlatan cinsten, ama Hrithik Roshan'ın Londra'ya giderken o dansı ve acayip giyinişine az gülmedim desem yalan olur.. :))

    YanıtlaSil
  2. şu pooja karakteri olmasa harika film. onun olduğu yerleri es geçtim allahım filmlerde bile tahammül edemiyorum böylelerine.kajol harikaydı ama filmde beni en çok etkileyen aile kavramına verilen değer,büyüklere saygı,hürmet,kadının kocasına karşı olan saygı ve sevgisi. bunlar son günlerde kaybettiğimiz şeyler.öyle doğal ve sıkmadan anlatmışlarki (ki üç buçuk saat kolay değil:)her dakikasına değdi. sağolasın demiycem doğukan abi bu lafım sana başıma iş aldım senin yüzünden. ben ne güzel kırk yılda bir eli yüzü düzgün bi hint filmi bulursam izliyodum oda hint filmi bilen seven bi ablam var izmitde onun yanına gidince. kurmuşsun habu siteyi senin yüzünden hintkolik oldum. her gün bi film izliyom onca iş gücün arasında. ayıptır yav. adam biraz kötü yazar dimi?ııh beğenmedim izlemeyin falan der:)(bu arada sitedeki bütün yazıları okudum hatta bi kaç kere e bütün filmleride izledim veer hariç onu beğenmedim eee yenisi ne zaman geliyo yoksa baştan başlıycam ona göre:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Kareena'ya herkes bi fıtık olmuş. Ama o kadın hep bi öyle. Hep bi aşırı, gereksiz ve sinir bozucu mimikleri var. Hrithik'e eş lazımdı onu bulmuşlar. La star bulamamışlar ki başka koysunlar. hehe.:D. Herkes orda zaten.

      Hint filmlerini o yüzden seviyorum. Hakikatli bi duygu var. Öyle plastik şehir insanı duygusallığı değil yani. Bi de herif milyon dolar masraf ediyor ama kültüründen, dansından, şarkısından vazgeçmiyor. O yüzden de ayrıcana taktir ediyorum. Varolsun Hindistan.

      Valla şimdi aslında ben filmleri harddiskte arşivlemek yerine bu bloğu açtım neyi izlemişim, neyi nasıl bulmuşum diye. Hem belki başka izleyenler de vardır kaynaşırız diye ama buna sebep olduğuma da üzüldüm diyemem yani. İyi oldu sana. Hidnistan sineması candır. Beğenmediğim filmlere beğenmedi diyorum ya. Yani öyle çok beğendiğim filmler uu şahane diyorum zaten de beğenmediklerimi de gayet boka sokuyorum. bkz: kal ho naa ho, black, munnabhai, mere brother ki dulhan vs.

      Ha şimdi Dabangg'ı indirdim. Salmandan devam ediyorum bu ara. Dabangg da çok ses getiren adı her yerde çok geçen bir film. Muhakkak benim bloğumda da yeri olması lazım. Muhtemelen ondan sonra da Dabangg 2'yi izlerim. Sonrası Allah kerim artık.

      Kal sağlıcakla.:)

      Sil
  3. Namaste,
    Gördüğünüz gibi sizi hintçe selamladım, Bollywood izleye izleye yakında hintçeyi de sökeceğiz (bu arada "hintçe" mi demeli, "hinduca" mı demeli ?? Ne demeli ben de tam bilmiyorum).Filme gelince, tam anlamıyla muhteşem. Anne olduğumdan mıdır nedir, konusu daha bir dokundu sanki. Bollywood'a yeni giriş yapacaklara şiddetle tavsiye ederim. Kesinlikle bu filmden başlasınlar.Hem konu, kurgu, görüntüler, şarkılar harika , hemi de Bollywood'un ağır toplarını tek filmde görüp fikir sahibi olabilmeleri mümkün. Mendillerinizi hazır edin, hem gülecek hem ağlayacaksınız. Üç saat nasıl geçti anlamayacaksınız. Gençleri geçtim koca koca adamlar ve kadınlar bile fıkır fıkır dans ediyor, ona şaşırıyorum. Bizim oyunculara bakıyorum, vallahi bunların yanında meşe odunu gibi kalırlar. (Necati Şaşmaz hariç, o meşe odununun yanında bile meşe odunu gibi kalır). Diyeceğim şu ki; her ne kadar zaman zaman mimikler biraz abartılı olsa da ve kimi danslar gereksiz gibi görünse de, bir misyoner ısrarıyla izleyin, izlettirin. Zaten Bollywood'u Bollywood yapan da bu mimikler, yerli yersiz danslar değil mi?

    Son olarak böyle bir blog açtığınız için çok teşekkürler.Sayenizde daha iyi ayırım yapıyor ve zaman kaybetmiyoruz. Sonuçta bir film üç saat sürüyor. Esprili yazılarınızı zevkle okuyorum. Hint kültürü ile ne kadar ortak noktalarımız olduğunu görmek de şaşırtıcı. Hiç tahmin etmezdim. Devam edin, hiç bırakmayın.

    Selamlar
    Kara Lale

    YanıtlaSil
  4. suraj hua madham... sonu nigamı tanıma sebebim...

    YanıtlaSil

Popüler Yayınlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...