16 Ağu 2014

Kai Po Che!


Yapımı: 2013 - Hindistan 
Tür: Dram 
Süre: 120 Dak. 
Yönetmen: Abhishek Kapoor 
Oyuncular: Rajkummar Rao, Amrita Puri, Sushant Singh, Amit Sadh, Raj Kumar Yadav
Senaryo: Chetan Bhagat , Abhishek Kapoor , Pubali Chaudhuri , Supratik Sen



Bugün bir kitap uyarlaması olan ve aynı zamanda bir Hindistan yapımına göre alternatif denebilecek bir yapımı tanıtacağım. Kai Po Che! Yani ''Uçurtmanı Kestim''. Bu filmi anlatırken anladım ki ben filmleri izlemiş kişilere hitap ediyorum daha çok. Filmin bütün içeriğini eleştiriyorum. İzlemeyen adam izlemez ki bu kadar laftan sonra. İzleyen adamla iki muhabbet ederiz ama. En iyi ihtimal o olur bak.

Film alternatif bir yapım çünkü alıştığımız o Hindistan gelenekselliğinden biraz uzak. Geleneksel Hint öğeleri elbette ki var çünkü film Hindistan'da çekildi. İnanılır gibi değil, değil mi? Ancak bu film  kişilerin dramatik hikayeleri üzerine oturtulmuş siyasi bir film. Ya da siyasi bir temele oturtulmuş kişisel dramlar.

Öncelikli olarak kişilerde başlayayım. Filmin ana kahramanları üç arkadaş. Üçü de oldukça farklı karakter. Oldukça farklı yaşıyorlar, farklı gelecek planları var, farklı meziyetleri var. Öncelikle bu kadar farklı olmalarına rağmen çok iyi dost olmaları ve ortak bir işe girişmeleri bana pek gerçekçi gelmedi açıkçası. Hani bi noktadan ortak nokta olur da ordan tutarsın ve dersin ki bunların dostluğunun temelini bu motivasyon oluşturuyor. Girdikleri ortak işte bile ilerleyişleri ve ileriye yönelik bakış açıları bambaşka. Çok iyi dost olduklarını ve birlikte inanılmaz eğlendiklerini belirten sahnelerde bu sahte motivasyonlardan dolayı pek inandırıcı gelmedi. Sürekli bi telden tutan dostlukları var film boyunca. Çok iyiler ama her an birbirine karşı patlayacak bomba gibiler. Ancak şöyle bir ayrıntı da var ki bu elemanlar hayatlarının dibindeler ve tekrar çıkmaya çalışıyorlar. Önceki hayatlarıyla ilgili pek detaylı bilgi verilmiyor ki bu Hint filmlerinde alıştığımız bişey değil. Ancak onların yükselme çabasının yanında da başkalarının sıfırdan yükselişinin hikayesi var. Bu iç içe geçen hikayeler de sürekli merak ve izleme dürtüsü oluşturuyor tabii.

İşin siyasi boyutuna gelirsek... Tabii ki Hindu tarafından alınmış. Barışçıl filmleri çok gördük ancak bunun pek öyle olduğunu söyleyemeyeceğim. Gerçek olaylardan bahsediyor ancak olayların derinliklerinden hiç bahsetmiyor. Bu da benim kafamı daha da karıştırdı. Daha doğrusu konuyu kafamda yavanlaştırdı. Müslümanları gösteriyor; bakıyorsun o kadar da kötü adamlar değiller ama trende insanları canlı canlı yakmışlar falan. E onlar mı yaktı gerçekten, olayın içinde başka bişey mi var? Hiç haber yok. Bence bu kitabın yavanlığından kaynaklanıyor. Elbette okumadım ama şöyle tahmin ediyorum; elbette ki kitap daha çok Hindistan'da bu olayları yaşayanlara hitap ediyor. Orda bu dramı yaşayan insanlara elbette ki daha çok dokunmuştur. Ancak burdan bakınca ben daha çok bu dramlara sırtını yaslamış ticari bir metin görüyorum. Olaylar var ancak derinlik?
Çekimlerse oldukça iyi ve farklıydı diyebilirim. Farklı derken elbetteki yine endüstriyel Hindistan sinemasını kastediyorum. Müzikler daha çok soundtrack tadında arkada döndü. Müziklerin ve kliplerin fütursuzca yardırılabileceği sahneler vardı. Eğer fütursuzca yardırılsaydı daha akılda kalıcı olabilirdi ama Bollywood yapımı olmayacağız diye oralar biraz soğuk geçilmiş.

Ben geleneksel seven adamım şimdi, ondan da biraz mesafeli kalmış olabilirim filme ama öyle çarpıcı da bi hikaye ya da sahne yoktu açıkçası. Dramı da gereğinden fazla kaçmış hikayenin. Ajitasyona varmış inceden.

Bu çekimler çok daha iyi bir hikayeyi ya da kurguyu hakediyordu bence. Ama tabii tüm bunları bunun bir UTV yapımı olduğunu unutarak yazmışım. UTV'yi böyle seveceğiz heralde. Ne yapalım.

5 yorum:

  1. Ram-Leela hakkındaki düşüncelerini çok merak ediyorum. İzlediysen bi yazsan izlemediysen bi izlesen süper olur abi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hah. Hatırlattığın iyi oldu. Daha önce bakmıştım bu filmi. Yeni çıktığı için izleyememiştim galiba. İlk sıraya alıp müsait bi zamanda izleyeceğim.:)

      Sil
  2. hintliler film yapınca tam yapıyo yaa hayran kalıyorum azimlerine...

    YanıtlaSil
  3. Bu filmi çok beğenmiştim.. Klasik hint filmlerinden farklı ama etkileyici.. Oyuncuların ilk filmi olmasına rağmen iyilerdi.. Raj kumar aldı yürüdü çok kaliteli filmlerde.. Sushant Singh Rajput da aynı şekilde. İlerde isimlerini çok duyucaz..

    YanıtlaSil
  4. Çok beğendim özellikle sonunda gözyaşlarım sel oldu 😔🥺

    YanıtlaSil

Popüler Yayınlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...