20 Haz 2013

Dabangg

Yapımı : 2010 - Hindistan
Tür : Aksiyon ,  Dram ,  Gerilim ,  Polisiye
Süre: 126 Dak.
Yönetmen : Abhinav Kashyap
Oyuncular : Salman Khan ,  Anupam Kher ,  Arbaaz Khan ,  Dimple Kapadia ,  Sonakshi Sinha


Bu kadar olay olmuşken polis filmi izleyip tanıtmam biraz ironik olacak itiraf edeyorum. Ama baktığınız zaman Behzat Ç. de polis. (Bkz: Anında bakış açısı değiştiren örnek)

Bu filmi belki de indireli bir aydan fazla olmuştur. Hatta daha önce de indirdim ve aylarca öyle durdu izlemedim. 3-4 film birden indiriyordum o aralar. Onları tam izlemeden yenileri yenileri derken bu film hep geride kaldı. Sildim sonra. Ancak çok karşıma çıktı ve tekrar indirdim. İndirdim indirmesine de yine izlemem haftalar aldı. Biraz izledim iş çıktı bişey oldu, olaylar patlak verdi. Değil bişey izlemek haberleri takip etmekten uyuyamadım bile. Neyse. Konumuza girelim artık.

Dabanng filmi bahsettiğim gibi hint filmi severlerin çok karşısına çıkan, çok tanıtımı yapılan bir film oldu. Salman Khan'ın etkisi bunda çok çok büyük çünkü ne yan rollerde ne de kadın kastta öyle ahım şahım başka bir isim yoktu. Ahım şahım derken günümüz aktristlerinden. Eskilerden Om Puri falan var ama onları saymıyoruz. Velhasıl Salman Khan gördüğümüz kadarıyla tek başınafilmi sırtlanmış oldu.

Bu film daha önce de oluşturduğum bir kategori olan "Herkesin sevmeyeceği film" kategorisinde. Senaryo olarak çok şey vaad etmiyor. Ancak dikkatimi çeken şu ki Chulbul P. Pandey, yani Salman Khan'ın oynadığı ana karakter, üzerine kurulmuş film. Filmi sanki bu karakteri tanıtmak için yapmışlar. Yani böyle bir kahraman fikri gelmiş bi yerden, üzerine senaryoyu giydirmişler. Zaten o ön plana çıksın diye zannediyorum diğer kastlarda, hatta kadın kastta bile çok dikkat çekici bir isim yoktu. Ha başka bir kadın kastı oturtabiliyor musun o role desen onu da yapamıyorum. Çünkü öyle karakter diyebileceğimiz karakterler yok yan rollerde. Beni koy kadın kast diye araya kaynarım yani.

Senaryo çok bişey vaadetmiyor demiştim zaten. Fakat karakter güzel karakter. Eğlenceli. Daha sağlam senaryolar ve daha komik sahnelerle alır yürür.

Çekimlerde çok eksikler var. Aksiyon sahnelerinde özellikle. İyi sahneler olsa da birçok dövüş sahnesinde kaçak oynamışlar. Kesik kesik sahneler falan tam oturmayan dövüşler. Olmamış hacı
kusura bakmayın yani.

Aksiyon sahnelerinde elbette ki abartı vardı. Ona alışığız seviyoruz zaten ama Salman Khan'ın bi sahnede kaslarıyla Hulk edasında gömleğini yırtması nedir yav?

Şarkılar da çok şey vaadetmiyor. Yani aklımda kalmadı. Film bittikten sonra defalarca dinlemedim. Demek ki o kadar iyi değillerdi. Benim kıstasım bu.

Filmin ikincisini daha izlemedim. Açıkçası izlemek için de heveslendirmedi beni ancak sırf Chulbul P. Pandey karakterinin devam hikayesi için izleyeceğim. Bu sefer daha az beklentiyle izleyeceğim elbette. O yüzden filmi şu şekilde önerebilirim ki Salman Khan'ı yeni bir karakterde izlemek istiyorsanız izlemenizi tasiye ederim. Çünkü adam hakaten şekilden şekile giriyor. O karakter olduğuna inandırıyor kendini her filmde. Bu filmde de Ayhan Işık karizmasıyla GORA'daki Arif karışımı bir tipti ve ikisini de çok andırıyordu açıkçası. Kaslar biraz ekstra olmuş ama onların da efektten ibaret olduğunu öğrendik. Olsun.

Sırada ki filmimiz "Bachna Ae Haseeno" olacak ancak ne zaman izlerim, ne kadar zamanda izlerim, ne zaman yazarım tam söz veremiyorum.

Sevgiler.
.
#Hüloooğğğğ
.
Şu koca boşlukları da neylerle doldursam bilemiyorum hiç.

5 yorum:

  1. Abi Dabangg yazına söyleyeceğim tek şey; İnsan sevmez mi...
    Ayrıca kadın kast da ünlü la, Sonakshi Sinha. Senin kadar Hint filmi izlemişliğim olmadığı halde tanıyorum bu ablayı.
    Bir de filmdeki o Munni'li şarkı tam senlik (önceki yazılarda paylaştığın şarkılara bakarak söylüyorum) yanlış mı düşünüyorum?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkçası film çok cezbetmedi beni. Kadın kasta da inan hiç rastlamadım bak bu kadar film izledim, hiç mi denk gelmez. Hacı geldiyse bile zaten farketmemişimdir yani. Öyle farkedilecek bi kadın da değil ne yalan söyliyim.:D
      Şarkı konusunda çok daha iyilerini dinledim. Şimdi diyebilirsin ki filmden dolayı şarkılarını beğenmedin de şarkılarını beğenip kendisini beğenmediğim filmler de oldu. Bu ortalama bi şarkı. Kötü değil de aklımda kalmamış yani.:)

      Sil
  2. Dhoom serisini izledin mi? Aksiyon türünde hint sinemasının batırmadığı filmlerden. abartı gene var, onlar için abartmak allahın emri. ama gene izlediğine pişman etmez adamı. hem burada sevdiğin, tanıdığın bir çok oyuncu var iki filmde de. aenin için kastın ünlü olması önemli bir faktör gördüğüm kadarıyla. Dhoom 3 de bu yıl çıkacakmış, bu filmde de Aamir ve Katrina var. banko zaten Abishek var. öyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlemedim ama izlemeyi hep düşündüm. Hep düşündüm ama hep es geçtim. Bir gün mutlaka. Aksiyon filmlerinin o abartılılığını seviyorum açıkçası ama senaryolarda hakikatli bişeyler bekliyorum hep olmuyor. Kastta ünlülerin olması önemli değil benim için aslında. Neticede başladığımda hiç birini tanımıyordum. Farklı oyuncular tanıyayım diye sürekli farklı filmler izlemeye çalıştım ama bir süre sonra hep aynı oyuncular etrafında dönmeye başladı izlediğim filmler. Bu ağdan çıkamıyorum. Bi alternatif yöntem de bulamıyorum ne yalan söyliyim. Zaten en büyük sıkıntı film bulmaktan ziyade attyazı bulmak. Çok farklı filmler bulsam bile altyazı bulamıyorum. Haa sen filmi bul ben çeviririm dersen hemen bi liste çıkarayım sana.:D

      Sil
  3. ikinciside çıktı bunun onda da kareena kapoor konuk şarkıcı mı oyuncu mu ne diyolarsa ondan işte.bi de abi kardeş oynamışlar ya filmde o komiğime gitti filmdeki üvey kardeşi gerçek kardeşi imiş arbaaz khan.izlenir bu yav hacı gülmekten çatladım valla

    YanıtlaSil

Popüler Yayınlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...