4 Tem 2012

Endhiran (Robot)


ENDHİRAN (ROBOT)

Yapım: 2010 - Hindistan,
Tür: Bilim Kurgu,  Aksiyon,
Süre: 177 dakika
Yönetmen: S. Shankar

Bu filmin çok methini de duydum yerildiğini de. Bu sefer müziklerine bakmadım. Senaryoya zaten bakmıyorum. Ama artılarıyle eksileriyle bismillah diyerek başlayak.

Bu film bir hint filmi olmasına rağmen bir Bollywood filmi değil. Ki ben de bu film sayesinde öğrendiğim kadarıyla Hindistan’da sadece Bollywood değil, Kollywood ve Tollywood diye isimlendirilen yapımlar da var. Bu film bir Kollywood yapımı. Bollywood’dan farklı olarak Tamil dilinde çekilmiş. Ha bana sorarsanız sence ne farkı var? Bence hiç bi farkı yok. Ben altyazı olmasa gene bi bok anlamam, filmime bakarım.


Ayrıca sanılmasın ki Kollywood ya da Tollywood, Bollywood’dan daha geri, daha fakir bi endüstri. Film, Hindistan sinemasının en pahalı yapımlarından biri. Söylentiler 35 milyon dolardan 50 milyon dolar arasında değiştiği yönünde. Ama harcanan bu paraların karşılığını da almışlar. Hasılat 100 milyon doları geçmiş. Acayip.

İşin daha da tuhaf tarafı 3 idiots ve My Name is Khan gibi filmleri de geride bırakmış. (Dabangg diye başka bi film daha vardı o listede yine bu filmleri geçen. Daha izlemek nasip olmadı. Ama listeye aldım.)

Benim için eksiler:
  • Müzikler bir hint filmine göre hiç iyi değildi. Danslar da öyle. Müziklerde Robot temalı film olduğu için elektronik müzik kullanmışlar ama olmamış. Beceremişler. O kadar milyon doları efektlere harca müzik yapama.
  • Konu itibariyle bir çok filme benzetilebilir. Çok özgün olduğunu söyleyemem.
  • Bazı efektler paint montajı gibi olmuş. Olmaz. Bu kadar parayı yiyip naylon faturayla masraf mı gösterdiniz filme efekt yaptık diye. Ama bak bazıları diyorum hepsi değil. Bazıları. Yani bi kaç tane.
  • Şarkılar konuyla alakalı değil pek ya da yedirilememiş. Sanki demişler ki “Aishwarya Rai’yi oynatıyoruz abi her türlü gider bu şarkılar.” ama gitmemiş. Haa Aishwarya hakkını vermiş mi olayının? Vermiş tabii.
  • Başrol olmamış. Eleman kim bilmiyorum, daha önce de hiç izlemedim ama robotu yapan adam karakterine otursa da robot karakterine oturmamış. Gerçi herif robot yapınca kendini yapmak istemiştir doğal olarak ama olmamış. Daha fiyakalı bi oyuncu bulunabilirmiş. Kadın başrolde Aishwarya oynatıyorsan erkekte de pekala fiyakalı bi aktör bulursun hacut.
Artıklar:
  • Aksiyon manyaklarının hastası olabileceği derecede iyi aksiyon sahneleri var. Hem de birkaç filmlik aksiyon var. Bazı sahnelerde “yuh amk bu kadar da olmaz” ve “hassktr” gibi tepkileri vermeniz olası.
  • Bi kere kafadan Aishwarya Rai oynuyor. O kadar.
  • Çok acayip coğrafyalar görebilirsiniz şaşırmayın. Mesela çöl var. Tepelerin arasında gölcükler var. (“nasıl ya?” dediğinizi duymuyorum)
  • Şu bazıları olayına bi açıklık getireyim. Bazı efektler kötü ama bazıları uçmuş derecede iyi. Aksiyon seven adamı gözünün ferinden vuracak nokta da bu zaten.
  • Biliyorum çok fazla artı yazamadım, filmin çok kusuru var ama aksiyon seven adamın seveceği bi film. Ha bana sorsan ben daha geleneksel hint filmleri seviyorum ama çeşit olsun diye bunlara da bakmak da iyidir.
Dediğim gibi aksiyondu efektti gibi seven adamlar izleyebilir. 3 saat dolu dolu aksiyon görür. Ha “O kadar aksiyon sevmiyorum ama ben de izleyebilir miyim?” dersen; izle ama sonra gelip bana vay efendim filmi tanıttım ama film biraz şey. NEY!?

sevgiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...