7 Kas 2014

Mary Kom

Yapımı : 2014 - Hindistan
Tür : Biyografi ,  Dram
Yönetmen : Omung Kumar
Oyuncular : Priyanka Chopra ,  Zachary Coffin ,  Danny Denzongpa ,  Shishir Sharma ,  Sunil Thapa
Senaryo : Saiwyn Qadras
Yapımcı : Sanjay Leela Bhansali ,  Vijay Vinayak Joshi

Yine öneri gelen filmleri görmezden gelip fragmanıyla ve ekibiyle beni heyecanlandıran bir film izledim ve sanırım ben bu hint filmi izleme işini hazır azaltmışken bırakacağım. Artık film mi seçemiyorum, film mi beğenemiyorum bilmiyorum ama 1 tane çok iyi film izliyorsam 10 tane eh işte ya da Amerika tarzı filmler izlemekten içim şişiyor. Kendimi sonra taa Koregillerde buluyorum. Ali Ağaoğlu'ya döndüm. O değil bu değil diye diye.

Film kötü değil. Harbi değil. Kadroya baksana. Ama açıkçası benim bir hint filminden bekldiğim hemen hiç bir şey yok. Eğer şu künyede Sanjay Leela Bhansali yazmasaydı bu filmi belki indiremeyecektim bile. Çünkü bu hikaye bildiğimiz biraz Rocky biraz da Karate Kid. Dayak yiyor 7-8. saniyede kalkıp Knock Out ediyor falan. Abi bize bunlarla gelmeyin artık ya. Tamam dramatik yapı dramatik yapı da biraz bizi düdüklüyorsunuz gibime geliyor. Gerçek bir hikayeden uyarlanmış olması, bir biyografi filmi oluyor olması günümüz sinemasında etkinliğini yitirmiş kriterler.

Hah kalkıp biriniz çıkıp diyebilir, madem o kadar biliyorsun geç kameranın başına sen çek. Çekemem. Ama çekebilsem de böyle çekmem. Çünkü zaten bunun çekilmişi var.

Bollywood'a bu son senelerde ne oldu anlamıyorum. Paso bi Amerika, Avrupa sinemasını bi kopyalama bişeyler. Lan adamlar zaten kendini tüketmiş senden, Kore'den, Çin'den, Japonya'dan bilmem ne uyarlama çekip duruyor sen dünyaya açılacağım diye 50 senelik senaryoları çekip bize satıyorsun.

Bunu çekip milli duygularını mı kabartıyorsun nedir? Bu filmle kabaran milli duygunun tarlasını ekiyim.

Sanırım bütün mesele Bhaag Milkha Bhaag filminin çok tutmuş olması. O tuttu bunu da çekelim kafası. Milli sporculardan yürüyelim. Halk bunu istiyor. Sizin ben kafanızı...

Anlatmıyorum film milm. Ben diyeceğimi dedim. Öyle Priyanka'yı baş role koymakla olmuyor o işler canım.

14 yorum:

  1. Gunday izlesen bi Daawat-e Ishq izlesen, Hasee Toh Phasee izlesen seveceksin, ah bi izlesen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam gundayla başlayacağım söz ilk fırsatta.:) aksi gibi bilgisayarım bozuldu iyi mi? Bişeyler ayarlayacağız artık.

      Sil
  2. abi kabhi alvida naa kehna filmini izledin mi? bakindim ama bulamadim burda. rani mukherjee hayrani olarak izledigini dusunmusdum fikirlerini bilmek istedim.

    YanıtlaSil
  3. Bi bang bang bi happy new year, highway izle yorumla da keyfimiz yerine gelsin artik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yav ben bu ara işsiz güçsüz ve bilgisayarsızım. Canım çok sıkkın, sorumluluğum çok fazla. Afedersin götümde ayı bağırıyor. Öyle olunca da üstümdeki yüklerden ilk vazgeçmek durumunda kaldığım bu blog oldu. Sanırım çok da seri devam edemeyeceğim. belki ayda yılda bi tane. Çok öne çıkmış filmleri oturup izleyip yazacağım.

      Böyle yazınca çok ukalaymışım gibi mi oldu ya. Hakkaten keyfim de psikolojim de çok yerinde değil ya. Başka daha kişisel ve daha kapsamlı bir bloga geçme niyetim de var. Kafam da karışık. Belli oluyordur zaten. Nasip. Bakalım.

      Sil
    2. Baska blog a gecersen yaz buraya da haberimiz olsun :)

      Sil
  4. vay arkadaş okunacak bir yer buldum dedim oda kapatıyoruz tabelasini asmiş. gittiğim yeri kurutuyo muyum acaba? :)
    Usta zaten bu kötü psikoloji ile sakin happy new year izleme :/ burada yorumladığın filmlerin nerdeyse hepsinin bağımsız kesfini yapmış biri olarak ve en çok da shahrukh izleyen bir tip olarak happy new yearın arkasından sövdüğüm kadar hiç birşeye sövmedim. Önce beklentimi dibine kadar yükselttiler sonrası cam kırıkları efekti. Burdan yetkililere sesleniyorum ne olur su filmi abartıp durmayın iğrenc senaryo ve sahneleri birbirine bağlama özürlü bir yönetmenin elinden çıkmış bir zaman kaybı. Bu kadar eleştirel olmamın tek nedeni körü körüne kadroya bakıp aaa film çok güzeldi diye söylemlerde bulunulması. Yapmayın arkadaş kötüyse kötüdür.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yav vay arkadaş. Ben de tam film geldi diyordum. Napsak şimdi. İzleyip sövsek mi izlemeyip az huzurlu devam mı etsek.

      Sil
    2. valla sen bilirsin :) shahrukh biraz yaşlanmanın verdiği etkiyle galiba daha cafcaflı seyler yapmaya çalışıyor olabilir. Ama benim için en sevilmeyen shahrukh filmi arasında bir numara oldu bunu söyleyebilirim. Haa simdi tamam sövüyorum ama izlemeyinde demiyorum neden ? çünkü o dev kadroyla nasıl film çekilemezi görmeni de isterim. ki boman ironinin konuşma tarzı bile beni rahatsiz etti. Çünkü 3 idiotsdaki tarzı gibiydi konuşması tamamen taklit hiçbir özgünlük yok. of spoiler vermek istemiyorum ama bu filme karşı çok doluyum :) burayada güzin abla muamelesi yapıyorum kusura bakma boss :D birde tamam channei express de böyle göndermeleri falan çok sevdik hoş geldi ama orda shetty güzel yedirmişti sahneleri. Yani farah gibi mal mal bağımsız sahneleri montajlayıp önümüze film diye sunmamıştı. Şimdi soracaksın filmin hiç mi güzel yanı yok. Valla sarkılar güzeldi hakkını yiyemem zaten filmde sarkılardan ibaret olmuş gibiydi senaryoyu at çöpe. 3 saatlik filmi izleyip zaman kaybı yasamaktansa fragmanı izleyip ne olacağını tahmin etmen kıssadan hisse olur. Simdilik pk yi bekliyorum eğer aamir de iğrenç bir senaryo ile karşımıza çıkarsa izlemem arkadaş bir daha hint filmi falan. Ben hollywood klişelerinden kusup bu kulvara girdim bunlarda cıvıtmaya başladılar. Kalite ve orjinallik bekliyorum sahsım adına.
      Çok sövdüm haydi selametle :)

      Sil
    3. Yok yaa bence izlenebilir ancak eglence icin hani kendini kasmadan germeden derinlere falan dalmadan. Sarkilar danslar cok guzel. Zaten film dansla muzikle geciyor. Senaryo konusunda katiliyorum uyduruk olmus. Ama farah khan filmi iste om shanti om.u sevdiysen bunu da seversin. Onun gibi senaryo uyduruk ama eglenceli renkli cafcafli film. Neyse ben sevdim haciii. Haydi iyi gunler kacayimda sinava hazirlanayim

      Sil
    4. oyhh bir önceki yorumda baya giydirmişim haklısın :) film çok iyi değil ama asırı kötüde değil daha kötülerini izlemişliğim var :) ama farah sevmiyorum ben ya bu filmle kesin karar verdim. Tarzı beni cezbetmiyor bence beceremiyor o yüzden shahrukhu da kullanmasın boş beleş filmlerine adamın çok iyi bir potansıyeli varken sırf dostdur çiğ tavuk yenir modu bana profesyonelce gelmiyor iş baska dostluk baska bence. hee o kadroda farah hatrına değil de shahrukh hatrina o kadar iyi çıkmadıysa bende bişey bilmiyorum. Daha demin pk izledim. Çok mu iyiydi hayır ama en azından bir konu bütünlüğü ve hikayenin insancıl bir akışı vardı.
      velhasıl kelam king khana yakışmadı kardeş :)

      Sil
  5. abi izleyeceksen highway izle. simdi bitirdim ben izleyip etkisinden cikamiyorum

    YanıtlaSil
  6. Paylaşım için teşekkürler . Çok başarılı bir siteniz var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Eksik olmayın. Uzun zamandır buralarda olmasam da hala böyle dönüşlerin gelmesi güzel. (Gerçi bu yorumun SEO niyetli olmadığına kendimi ne kadar ikna etmeye çalışsam da zorlanıyorum ama olsun ya gene de zahmet edip yazmışsın karşim.)

      :)

      Sil

Popüler Yayınlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...