9 Haz 2014

Jai Ho

Yapımı: 2014 - Hindistan
Tür: Aksiyon ,  Dram
Süre: 135 Dak.
Yönetmen: Sohail Khan
Oyuncular: Salman Khan, Tabu, Danny Denzongpa, Mukul Dev, Nadira Babbar
Senaryo: A.r. Murugadoss, Sohail Khan
Yapımcı: Sohail Khan, Ravi Chopra

Hindistan sinemasındaki aşırı yavaş ilerleyişim tüm istikararıyla devam ediyor. Bu film Salman severlerin bir süredir hevesle beklediği bir film. Buna elbette ki ben de dahilim. Çünkü o kocaman cüssenin altında kedi gibi bir insan olduğunu elbette ki biliyoruz.

Salman Khan severlerinin beklediği ve büyük ölçüde de sadece Bollywood filmi severlerin, hatta daha çok Salman Khan severlerin beğeneceği bir film olduğunu belirteyim.  Filmin konusun da çok farklı, çok uçuk değil. Hatta klişelerle dolu olduğunu da söyleyebilirim. Zaten bu tip senaryolar çok nadir çıkıyor. Bizi çok etkileyen filmlerin de bir çoğunu daha dikkatli süzdüğümüzde aslında yapılmış  çok iyi yapımlardan oluşmuş kolajlar olduğunu görüyoruz.

Şarkılar ilk girişlerinde beni şaşırtsa da şaşkınlığım oldukça kısa sürdü. Çünkü bu film bir T-Series yapımı ve uyduruk club ritimler oldukça güzel başlayan şarkıları ortalarında bok etmiş. Aynı zamanda kliplerde sırf kadın olsun diye filmde Jai karakterine karşılık bir kadın oyuncu yazılmış. T-Series'in bu seks ve popüler kültür satar mantığını baştan beri hiç sevemedim. Eğer film önerilmeseydi ve filmde oynayan Salman Khan olmasaydı sırf T-Series filmi diye izlemezdim bile.

Senaryo çok ahım şahım değil dedik ancak çekimler öyle değil. Çekimlerde ve efektlerde uğraşılmış belli ki. Özellikle bir kaç dövüş sahnesinde resmen içimin yağları eridi. Ki ben ne kadar bir Hint sineması sevicisi olsam da abartılı dövüş sahnelerine bir türlü ısınamadım. Her tarafta yıkılacak bir şeylerin olması ve uçan adamları pek sindiremedim. Ama onun da seveni elbette ki var. Saygı duyarız.

Jai karakterinin iyiliğini göstermek adına senaryoya bir iyilik piramidini keşfettiği eklenmiş. Ancak bu fikir orta okul düzeyi bir fikir. Tamam Jai karakteri belki saf, belki çok üst düzey zeka sahibi değil, belki çok iyi niyetli, böyle bir sistemi muhteşem bir şeymiş gibi anlatabilir. Teorik olarak sistem çok güzel olmuş olabilir de ama bu sistem bana Bahçeli'nin "Herkes ocağa 5 kişi getirse" hesabını hatırlattı. Bu teorik olarak mümkün ama pratik olarak elbetteki değil. Yani bir ütopya. Ama tahmin ediyorum ki asıl hikaye elbette ki o değil. Sadece Jai karakterinin ne kadar saf, ne kadar iyi kalpli olduğunu anlatacak bir yan hikaye. Fakan karşısındaki insanların bunu büyük ciddiyet ve hayretle karşılaması bana çok samimi gelmedi. Bu kısım da filmin aslında çocuklara hitap etmiş olabileceğini düşündürdü bana. Sonra şiddet içeren sahneleri düşündüm gene bi tereddüt ettim ama hala ufak bir git-gel olarak kaldı kafamda.

Nihayetinde Salman Khan sevicilerinin içinin yağlarını eritecek bir film. Normalde Hint sineması izlemeyen insanlar için iyi bir giriş filmi olduğunu söyleyemem. Bollywood filmi severleri için de zaman kaybı bir film değil. İzlenir ama ikinci kez açıp izlenecek baş yapıtlardan değil sadece.

sevgiler.

2 yorum:

  1. Yazın gelmesiyle umarım yazılarda artar. Birkaç önerim var izlemediysen bak bunlara: Ram-Leela, Gunday, Race serisi ve Lootera. Haydin Selametle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki öyle bir durumum yok çünkü öğrenci değilim. Yaz kış aynı. Şu sıralar iş dışında bir çok şeyle uğraştığım için film izlemeye zamanım kalmıyor. Yazması bişey değil, izlemesi zaten epey zaman aldığından ayda yılda bir film ancak izler oldum. Dediğin filmleri bakacağım. Yedekte de var filmlerim, zaman bulursam onları da izleyeceğim. Bu durumdan benim de çok memnun olduğum söylenemez açıkçası.

      Sil

Popüler Yayınlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...