23 Eki 2013

Yeh Jawaani Hai Deewani

2013 - Hindistan
Romantik
134 Dak.
Ayan Mukherji
Ranbir Kapoor Deepika Padukone Kalki Koechlin ,  Aditya Roy Kapoor 
Senaryo: Ayan Mukherji, Hussein Dalal
Karan Johar ,  Prashant Shah


Hazır boş kalmışken kaptırdıkça kaptırıyorum. Uzun zamandır piyasada adı geçen ve beklenen film geldi geçti. Ancak altyazısı neyse ki beklediğimiz kadar uzun sürmedi de bu yıl içinde çıktı.

Şunu söyleyeyim ki son zamanlarda izlediğim Bollywood filmleri arasında en iyiler arasında yerini alan filmlerden oldu bu film. Çekimlerin kalitesi olsun, prodiksiyon olsun, şarkılar, oyunculuklar, hikaye... Hepsine tek tek bakalım şimdi.

Öncelikle filmin kadrosundan başlayayım. Gerçekten çok sağlam kadrosu var. Böyle kadrolar bir araya gelince zaten hatır için olsa da izlenir çünkü çok sık gördüğümüz bir durum değil. Neticede sinemada hepsinin kendi hükümranlığı var. Hele ki ufak rollerde dev isimleri görünce insanın daha bi hoşuna gidiyor. Burda da Madhuri Dixit bi bölümü şarkı ve danslarıyla çok hoş bir şekilde dolduruyor. Zaten sanırım bu kadın bu işi çok iyi yaptığı için Bollywood'a ordan tutunuyor. Yani Sheldon Cooper'a katılmıyorum.

Esas rollere gelirsek Deepika Padukone güzel bir ineği canlandırıyor. Filmin ilk yarısında kendi karakterinin dönüşümünü izliyoruz temelde. Ama çirkin Betty'den dünya güzeline dönüşmesini değil de inekten insana dönüşmesini. Ranbir Kapoor ise şovunu bir kez daha yaptı bu filmle birlikte. Bu adam gerçekten iyi ve Hint sinemasında adını bırakacak bir genç yetenek kesinlikle. Genç dediğim yani Aamir, ShahRukh, Salman, Irrfan abilerine göre. Bu abilerinin arasında ShahRukh Khan'ın tahtnı devralacak kişi olabilir. Özellikler şarkı bölümlerindeki danslarda bunu daha da belli ediyor. Ki bu filmde tüm şarkılar, klipler ve prodiksiyon oldukça iyiydi. Yönetmen Ranbir'e resmen al da at demiş. Aditya Roy Kapoor içinse benim için enteresan bir durum var. Herifin peşpeşe iki filmini izledim, ki bu rastlantı oldu, herif ikisinde de alkolikti. Alkol olmayan rolleri almıyor mu bu herif acep diye devam edip günahına girmek istemiyorum. Kalki Koechlin için sadece rolünün hakkını verdiğini söyleyebilirim. En güzeli de hiç birinin oyunculuğunun sırıtmaması. İşte bu en sevdiğim.


Yapım gerçekten iyiydi. Çekimler ise ayrıca şahane. Ayan Mukherji'nin daha önceki iki filmini de izledim. Zaten bu çektiği üçüncü film. Herifin ilk çektiği filmde SRK ikinci ve üçüncü filminde de Ranbir'le Deepika'nın oynaması düşündürücü. Adamın arkası sağlam demek ki. Dayıları var. İlk iki filmde durumu kotarsa da benim için bekleneni verebilmiş filmler değil ancak Karan Johar'la birleşince kombo yapmışlar ve ortaya gerçekten eyi bi iş çıkmış. 7.7 milyon $'ı filme yatırmışlar ama hakkını vermişler ki 46 milyon olmuş. 

Şarkılar ve klipler de oldukça iyi ki beni zaten canevimden vuran genelde bu oluyor hint filmlerinde. Şarkıların tamamında çok sağlam prodükterlerle çalışılmış ve çok güzel işler çıkartılmış. Filmin soundtrack albümü bile aylarca dinlenebilir kalitede. Müzisyen ve prodiktör isimlerine ayrı ayrı girmeyeceğim onları ben bizzat kurcalayacağım. İlgilenen ayrıca bakar zaten. Ben şöyle kıpır kıpır bir örnek sunayım da gerisine de siz muhakkak bakın.

 

Senaryo ve hikaye olarak çok farklılık yaratacak bir senaryo olduğunu söyleyemem. Çok üst düzey çok şaşırtacak bir hikayesi yok. Ama şunu söyleyebilirim ki Zindagi Na Milegi Dobara filminin olmamış bir film olduğunu var sayarsak bu filmin kuşkusuz olmuş bir film olduğunu söyleyebilirim. Yok o filmi olmuş bir film var sayarsak bu film zaten hayli hayli mest edecektir.

Haa bir de filmde şöyle ufak ve biz Türklerin hoşuna gidecek ince bi detay var:
 Sevgiler.

4 yorum:

  1. filmi değil oturup yukarıdaki şarkıyı izleyin olursunuz.şimdicime.arkadaş anlatcak bir şey bulamamış oturmuş depika şöyle ,allah ranbir i övmüşte yaratmış(anladık shkr gidince yerine ranbir le yetineceğiz) aditya (ki kendisi alkolik karakterleri oynamak konusunda karakter oyuncusu imiş ama bence hala bret )felan feşmekan.aga sadede gel..yok klipler iyi ,film çok kaliteli çekilmiş miş te miş miş miş....konu yokkkk (ki burada bendeniz kamu hizmeti vermeye talip oldum.)ranbir ki iğrenç ötesi bir herif.kızlar buna hak verecektir öğle denyo bir canlının soluk alması hava ziyanı.bir sekiz yıl geri dönüşü var filmin bir şifre içermiyorsa ebced hesabına filan girmiyorsa neden 8 yıl seçilmiş merak ettim.sanki 8 yıl önceyi hatırlayınca ne oldu bacım başın göğe mi erdi.zati pek bişey de katmamış sana, o 8 yıl önceki olaylar.yalnız tatil senaryosu müjde ar tarık akan filmi nehirden halliceydi.onu al, kopyala yapıştır heç bir şey kaybetmezsin.öyle bir hikaye.8 yıl sonrası tarararammm düğün var hanım düğün :işte oradan sonra hikaye hareketlenecek diye bekliyorsanız !!!!!!!hareketlenmiyor şaşırdınız mı...yalnız hakını yememek lazım ranbir iyi dans etmiş.2 gündür koreografi çalışıyorum dansları güzel şarkı kıpır kıpır.düğün bu kez sürprizsiz davetiyede adı geçen gelin damatla nihayete eriyor şükür ama normal bu zati film onların hikayesi değil düğüne davet edilenlerin hikayeleri olsun diye çekilmiş.düğünlerin bir yararı daha ortaya çıktı bununla beraber:düğünler insanların aydınlandıkları yerler.her giden bir gerçeğe ulaşıyor.sonra pişmanlıklar yeni kararlar vs vs..iyi mi kötü mü siz karar verin.sonunu yazıyım mı?ağır spolier içerir :hayatın anla mı aşkmışşşşşş.ya 8 sene ne oldu paşam ?allahım yaratıyon takip et bak ne kadar zaman kaybı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahaha..:D. valla haksızsın diyemem de ben o hayatın anlamını filmlerde arama olayını bıraktım be hacı. öyle olsa şu blogdaki filmlerin %95'ini yazmamam lazım. Artık olayı keyifli zaman geçirmeye indirgedim ben. Zamanımı keyifli geçirdim mi geçirdim. Benim için olay şu an o noktada. Filmin hikayesinden bahsetmemişmişmişmişim. E nası bahsedeceğim. Ne diyeyim. Bi inekle bi serseri çocuk var. Bunlar beraber tatile çıkıyorlar ama aslında arkadaşlarmış eskiden falan falan falan diye devam mı edeyim. Öyle yazsam kimse önemseyip izlemez bile. Haa ben böyle yazarım izleyen izler izlemez onu bilmem. Ama akşam akşam bu atarına gülmedim değil. Bi de senin önerilerini alalım madem.:D

      Sil
  2. hayatın anlamını filmlerde aramak mı?sen bunu utanmadan yaptın mı bide!filmde yazacak bir şey bulamadığıma( vallahi bulamadım) da sana sardım sen çektin ya filmi.castta da varsın eğer ranbir in dans figürlerini yapabiliyorsan 10 tam puan verecem helalinden.bu yüzden seni seçtim pikacu hesap sormak için.tamam farklı bir uslübun var buda okunmanı katlanılır kılıyor.(bak gene laf sokmadan geçmiyorum.)ama olmas ki senaryonun atıl halde bırakılması.ince ince dokundursan ben olsam şurayı şöyle yazardım lara dalsan ,depika daha iyi olabilirdilerle bezesen sonra ranbir kadar aditya yıda (sırf yakuşuklu diye övsen eline mi yapışır!heyhat !sen ne diyon :karan johar iyi para kazanmış .ortak mısın ?)sonra mekan çözümlemelerine neden girmiyorsun.(valla çok eksikliğini hissediyorum.yarın bir gün hindistana gitmek istesem sence neyi referans alıcam?bittabii hint filmlerini.allah muhafaza ya kaybolursam yaban ellerde.o kadar izlemişliğin var bir de mekan kıyaslamasına girersek.ahan da burası şunda da vardı tamam bu adresi kaydediyoruz gibi gidersek elde kayıt olur .daha uçayım mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen kafayı yemişin. ben zaten normal bi izleyici olarak yazıyorum. insan gibi izlemeye niyeti olan adam zaten açar akıllı akıllı izler. filmden lokasyon edinmek filmde hayatın anlamını aramaktan daha fuzuli bir uğraş. manyak mısın lan sen. Hindistan'a gitmeye niyetin varsa yüklersin bi navigasyon allahın selameti başına. bağa güvenip de mi gideceksin. hem ay ben senarist miyim? adam yazmış işte. böyle hikayeye böyle senaryo yazılır. fazla bişey beklememek lazım. o yüzden şarkılara ve kliplere daha eyi baktım. onlar başarılıysa ben büyük ölçüde tatmin olurum. senaryo olayına hiç giremem zaten. çok zor iş. adam yazmış ve çektirmiş. eyvallah der kenara çekilirim. kötü yazsa demediğimi de bırakmazdım ama eksik noktaları olsa da yazıp bağlamış işte. hiç yoktan iyidir. prodiksiyon yardırmış. hiç aklıma gelmedi o 8 yıl vs. bi takılır gibi oldum ama çabuk unuttum yav. ama haklısın sen de bak bunu ikinci kez söylüyorum üstüme de gelme. aditya da yakışıklı falan değil. yokluk mu var lan memlekette. bu kadar adam içinde bu nasıl yakışıklı bellenir. karan johar'ın iyi para kazanması da battı bana ne yalan söyleyim. çok para kazanıyorlar biraz verse nolurdu yani. zaten babadan zengin. hiç yokmuş gibi katladıkça da katlıyorlar.

      Sil

Popüler Yayınlar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...